V pondělí 10. července 2017 proběhl v Kanceláři architekta města Brna Den otevřených dveří. Od 10.00 do 17.00 návštěvníci mohli procházet prostory Malého Špalíčku na Zelném trhu v Brně. Nahlédli do kanceláří…
Nahlédli do kanceláří všech zaměstnanců včetně městského architekta Michala Sedláčka, debatovali nad územním plánem s architekty, mohli si vybarvit funkční plochy čtvrtí, kde bydlí a poslechnout si krátkou prezentaci o činnosti KAM. K nahlédnutí byl 3D model lokality Na kaménkách k jedné ze tří soutěží, které KAM pořádá.
Připraveno bylo drobné občerstvení, upomínkové předměty a zajímavé publikace spojené s architekturou k pročtení. Kancelář fungovala v běžném provozu, za kterého měli návštěvníci možnost i nahlédnout na probíhající jednání v zasedací místnosti.
Na začátku června společně znovu vyrazíme na procházku s městským architektem, tentokrát netradičně za hranice Brna. Čeká nás totiž návštěva Městské haly Modřice, stavby oceněné Českou cenou za architekturu 2021. Halou, která slouží sportu i kultuře, nás provede Vojtěch Sosna, spoluautor návrhu z ateliéru bod architekti. Začneme ve vstupní hale krátkou prezentací, prohlédneme si vše od šaten přes tělocvičnu a bazénu po ubytování i restauraci a návštěvu zakončíme na venkovních sportovištích.
Spojení parkové a přírodní části, místa pro lidi i pro přírodu. Takový přístup zvolil vítězný tým krajinářského architekta Radka Prokeše. V příštích letech začne podle jejich soutěžního návrhu vznikat první etapa nového parku v lokalitě Černovické pískovny. Odborná porota jej vybrala na konci dubna, s výsledky se dnes na svém zasedání seznámili brněnští radní. Všechny návrhy námi organizované urbanisticko-krajinářské soutěže budou vystaveny od poloviny června v brněnském Urban centru.
Bulvár. Hlavní spojnice mezi novým moderním nádražím a historickým centrem, která bude tvořit páteřní komunikační osu nové čtvrti Trnitá. Tato třída se stane významným veřejným prostorem města se širokými chodníky, množstvím zeleně a vzrostlými stromy. Na každé straně ulice nebudou chybět ani obousměrné cyklostezky, středový pás bude zase patřit tramvajím. V současné době probíhají práce na projektové dokumentaci první etapy.