4/5/2017 První jízda KAM JEDE K VÁM!

Publikováno: 5.5.2017

Návštěvy městských částí jsme zahájili v Novém Lískovci, kde jsme se sešli s obyvateli MČ Bohunice, Bosonohy, Nový Lískovec a Starý Lískovec. Podívejte se, jaká témata se na první jízdě nejvíce řešila.

4/5/2017 První jízda KAM JEDE K VÁM!

Architekt města vyráží za obyvateli městských částí

Kancelář architekta města Brna v čele s hlavním městským architektem Michalem Sedláčkem navštívila Nový Lískovec, kde s obyvateli městských částí Bohunice, Bosonohy, Nový Lískovec a Starý Lískovec diskutovala horká témata. Setkání se uskutečnilo ve čtvrtek, 4. 5. 2017 v 18:00 hodin v Sokolovně.

Územní plán, vize prostorového rozvoje města

Po úvodní prezentaci Kanceláře architekta města Brna se účastníci rozdělili do dvou skupin, v nichž mohli s architekty diskutovat na různá témata. Co diskutující zajímalo nejvíce?

1. skupina – téma územního plánu a vizích prostorového rozvoje města

  • Váha studie proveditelnosti na budoucnost ŽUB
  • R43 – ÚS o vhodnější variantě
  • Vstup veřejnosti do procesu
  • Širší dopad (Česká, Kuřim, …) – řešení ze S na J
  • Krasové území
  • Zohlednění ŽP
  • Shoda na něčem zásadním v ZMB?
  • JZ tangenta
  • Prostorová vize nejvíce hodnocená – průnik zeleně do města
  • Brněnská přehrada – ohňostroje
  • Rozvojová lokalita pro KAM
  • Nárůst dojížďky do práce
  • Ubytování pod sportovní halou (15000 m2)

Veřejný prostor, lokální tamata

2. skupina – téma veřejného prostoru a lokálních problémů

  • Zástavba např. KV2 – snaha o zástavbu brownfields místo zelené louky?
  • Železniční zastávka Starý Lískovec + návaznost MHD
  • TRAM Mikuláškovo nám. do Campusu – zničí se zeleň, tram není třeba, studenti využívají bus
  • Studenti nemají jinou možnost než bus, historicky tram 8 až do Bosonoh
  • Problém s developery – nárůst obyv. Bosonoh – zůstává ve vizích protažení tram 8?
  • Developer – využívají pro bytové soubory stávající komunikace – přetížené (Slunečná)
  • ochrana před tímto postupem?
  • Bohunická / Ústřední hřbitov – co se buduje? Je zde možnost bazénu? Nedostatek.
  • D43 přes Bystrc? Jak to je?
  • Hluk + emise z D1 + D43. Už dnes jsou překročeny hlukové limity.
  • Obecně zdlouhavý rozvoj infrastruktury ze strany města
  • Plánovaná výstavba KV2 – zvýšená hustota obyvatel + psů. Jak budou chráněny koniklece?
  • Veřejné WC Bohunice – proč nejsou? Otázka na starostu a místostarostu

 

Fotografie ve fotogalerii

Video zde

Další články

Procházka: Hala s cenou za architekturu

Procházka: Hala s cenou za architekturu

20.5.2022

Na začátku června společně znovu vyrazíme na procházku s městským architektem, tentokrát netradičně za hranice Brna. Čeká nás totiž návštěva Městské haly Modřice, stavby oceněné Českou cenou za architekturu 2021. Halou, která slouží sportu i kultuře, nás provede Vojtěch Sosna, spoluautor návrhu z ateliéru bod architekti. Začneme ve vstupní hale krátkou prezentací, prohlédneme si vše od šaten přes tělocvičnu a bazénu po ubytování i restauraci a návštěvu zakončíme na venkovních sportovištích.

Sluneční lázně, písečníky pro děti nebo vyhlídková halda. Známe vítěze soutěže na nový park Černovická pískovna

Sluneční lázně, písečníky pro děti nebo vyhlídková halda. Známe vítěze soutěže na nový park Černovická pískovna

18.5.2022

Spojení parkové a přírodní části, místa pro lidi i pro přírodu. Takový přístup zvolil vítězný tým krajinářského architekta Radka Prokeše. V příštích letech začne podle jejich soutěžního návrhu vznikat první etapa nového parku v lokalitě Černovické pískovny. Odborná porota jej vybrala na konci dubna, s výsledky se dnes na svém zasedání seznámili brněnští radní. Všechny návrhy námi organizované urbanisticko-krajinářské soutěže budou vystaveny od poloviny června v brněnském Urban centru.

Jak bude vypadat bulvár nové čtvrti Trnitá?

Jak bude vypadat bulvár nové čtvrti Trnitá?

13.5.2022

Bulvár. Hlavní spojnice mezi novým moderním nádražím a historickým centrem, která bude tvořit páteřní komunikační osu nové čtvrti Trnitá. Tato třída se stane významným veřejným prostorem města se širokými chodníky, množstvím zeleně a vzrostlými stromy. Na každé straně ulice nebudou chybět ani obousměrné cyklostezky, středový pás bude zase patřit tramvajím. V současné době probíhají práce na projektové dokumentaci první etapy.