11/5/2017 Druhá jízda KAM JEDE K VÁM!

Publikováno: 12.5.2017

Na svou druhou jízdu po městských částech vyjel městský architekt do Židenic, aby se potkal s obyvateli Černovic, Líšně, Středu, Židenic a Vinohrad. Která témata se řešila na tomto setkání?

11/5/2017 Druhá jízda KAM JEDE K VÁM!

Architekt města vyráží za obyvateli městských částí

Kancelář architekta města Brna v čele s hlavním městským architektem Michalem Sedláčkem navštívila Židenice, kde s obyvateli městských částí Černovice, Líšeň, Střed, Židenice a Vinohrady diskutovala horká témata. Setkání se uskutečnilo ve čtvrtek, 11. 5. 2017 v 18:00 hodin v Dělnickém domě.

Územní plán, vizí prostorového rozvoje města

Po úvodní prezentaci Kanceláře architekta města Brna se účastníci rozdělili do dvou skupin, v nichž mohli s architekty diskutovat na různá témata. Co diskutující zajímalo nejvíce?

1. skupina – téma územního plánu a vizích prostorového rozvoje města

  • Tunel pod Akátky
  • Letecké spojení Vídeň – Brno
  • Brno = město vědy
  • Přednádraží
  • Stará dálnice – napojení na Kuřim
  • Vzhled nábřeží
  • Regulace vizuálního smogu
  • FN Bohunice – zastřešení zastávky
  • Bariéra mezi Židenicemi a Vinohrady – zahrádkářské kolonie, propojení MČ
  • Plánované dokončení VMO
  • Nádraží – varianta přímého průjezdu VRT (ne úvrať)
  • Obsluha cyklo dopravou – Černovické terasy, celkově každodenní dojíždění do práce po Brně
  • Sportoviště pro náctileté – většina je dnes pro malé děti
  • Plánování proluk – podklad pro rozhodování v území – proluky podél Gajdošovy atd.
  • Místo nového hřbitova
  • Otázka prodloužení tramvaje na Lesnou – příprava I. etapy
  • Varianta řešení ÚP – jaký je stávající stav, plánované změny se promítnou do starého či nového?
  • Krytý bazén u polikliniky – otázka jiného umístění
  • Zvyšování parkovacích kapacit v okrajových částech
  • Systém rezidentního parkování
  • Likvidace srážkových vod na parkovištích
  • Otázka cyklistiky – městská třída Štefánikova – Palackého – paralelní cyklostezka s Botanickou
  • Chybí logika provázanosti cyklostezek

Veřejný prostor, lokální témata

2. skupina – téma veřejného prostoru a lokálních problémů

  • Šedová – složité morfologické podmínky a zakládání – nelze stavět vyšší budovy a podzemní parking – investor projektuje pouze pro zisk. KAM se vyjadřuje při rozhodování?
    • Měla by být respektována morfologie a znak Židenic (3 kopce)
  • Tunel – Tomkovo náměstí
  • Kompetence KAM – dřív útvar hl. architekta poslední slovo?
    • Kdo určuje urbanistický a prostor. rozvoj města?
    • Vize, strategie – nelze řešit za pochodu
    • Jak kam dosáhne respektování vizí a ÚP po mnoho let?
    • Má KAM podklady pro ÚP?
  • Od r. 2009 studie Ponávka – je možnost realizace?
    • Jak je studie a záměr důležitý pro KAM?
    • Jak se počítá s novým Cejlem?
  • Rezidence Novolíšeňská – požadavek na kompaktní zástavbu
  • Nespojovat příště Brno – střed a Židenice
  • Masarykova čtvrť – požadavek vytvoření náměstí. Náměstí Míru nefunguje – není se kde sejít, není vybavenost.
    • Kdy bude vypsána soutěž? Bude diskuze s veřejností?
    • KAM musí být více aktivní a podat návrh
  • Pekařská – chybí možnost parkování – dochází k odtahům aut, díky úbytku lidí v ulici je nutné rušit obchody a vybavenost – je možné řešení? Např. parkování kiss and ride?
  • Kaménky – jak bude řešena doprava při výstavbě? Obava s přetížení Charbulové

 

Fotografie ve fotogalerii

Video zde

 

Další články

Široký bulvár, byty až pro patnáct tisíc lidí, zelené vnitrobloky i střechy. Příprava nové čtvrti Trnitá pokračuje

Široký bulvár, byty až pro patnáct tisíc lidí, zelené vnitrobloky i střechy. Příprava nové čtvrti Trnitá pokračuje

15.4.2021

Důležitý krok pro rozvoj jižní části Brna, tím je dokončení územní studie nové čtvrti Trnitá. Studie určuje hlavní principy, podle kterých se území o velikosti zhruba 140 hektarů v těsné blízkosti historického jádra města bude v příštích letech rozvíjet. Je to zásadní dokument pro plánovanou výstavbu, ale také pro podobu veřejných prostranství nebo parků. Její aktualizaci zpracovala kancelář městského architekta, která se dlouhodobě věnuje koordinaci záměrů města a investorů v území.

Podzemní dráhy u nás i ve světě. Odborníci sdíleli zkušenosti pro Brno

Podzemní dráhy u nás i ve světě. Odborníci sdíleli zkušenosti pro Brno

9.4.2021

Čím se může inspirovat Brno při plánování podzemní dráhy? Má navazovat na síť železnic, tramvají, nebo půjde o metro? Kolik bude potřeba zastávek? A je na to Brno dost velké? Nejen na tyto otázky hledal odpovědi online seminář pořádaný Kanceláří architekta města Brna ve čtvrtek 25. března. K pětici přednášejících se přes aplikaci Teams připojila téměř stovka posluchačů. Spolupořadatelem akce byl Ústav železničních konstrukcí a staveb Fakulty stavební Vysokého učení technického v Brně.

Prohlédněte si doplněný 3D model celého Brna a vyzkoušejte si jeho úpravu

Prohlédněte si doplněný 3D model celého Brna a vyzkoušejte si jeho úpravu

1.4.2021

Že je na úvodním obrázku situace vystřižená jako ze Suezského průplavu, kde nedávno uvízla obří loď? Nebojte, nic podobného nehrozí a ani na vás nezkoušíme aprílové žertíky. Dnes naopak spouštíme novou verzi rozšířeného 3D modelu města Brna. A u té příležitosti nabízíme všem zájemcům možnost vyzkoušet si během prvních dnů provozu virtuální úpravu veřejného prostoru a přidávání různých prvků – stromů, městského mobiliáře nebo dopravních prostředků.