11/5/2017 Druhá jízda KAM JEDE K VÁM!

Publikováno: 12.5.2017

Na svou druhou jízdu po městských částech vyjel městský architekt do Židenic, aby se potkal s obyvateli Černovic, Líšně, Středu, Židenic a Vinohrad. Která témata se řešila na tomto setkání?

11/5/2017 Druhá jízda KAM JEDE K VÁM!

Architekt města vyráží za obyvateli městských částí

Kancelář architekta města Brna v čele s hlavním městským architektem Michalem Sedláčkem navštívila Židenice, kde s obyvateli městských částí Černovice, Líšeň, Střed, Židenice a Vinohrady diskutovala horká témata. Setkání se uskutečnilo ve čtvrtek, 11. 5. 2017 v 18:00 hodin v Dělnickém domě.

Územní plán, vizí prostorového rozvoje města

Po úvodní prezentaci Kanceláře architekta města Brna se účastníci rozdělili do dvou skupin, v nichž mohli s architekty diskutovat na různá témata. Co diskutující zajímalo nejvíce?

1. skupina – téma územního plánu a vizích prostorového rozvoje města

  • Tunel pod Akátky
  • Letecké spojení Vídeň – Brno
  • Brno = město vědy
  • Přednádraží
  • Stará dálnice – napojení na Kuřim
  • Vzhled nábřeží
  • Regulace vizuálního smogu
  • FN Bohunice – zastřešení zastávky
  • Bariéra mezi Židenicemi a Vinohrady – zahrádkářské kolonie, propojení MČ
  • Plánované dokončení VMO
  • Nádraží – varianta přímého průjezdu VRT (ne úvrať)
  • Obsluha cyklo dopravou – Černovické terasy, celkově každodenní dojíždění do práce po Brně
  • Sportoviště pro náctileté – většina je dnes pro malé děti
  • Plánování proluk – podklad pro rozhodování v území – proluky podél Gajdošovy atd.
  • Místo nového hřbitova
  • Otázka prodloužení tramvaje na Lesnou – příprava I. etapy
  • Varianta řešení ÚP – jaký je stávající stav, plánované změny se promítnou do starého či nového?
  • Krytý bazén u polikliniky – otázka jiného umístění
  • Zvyšování parkovacích kapacit v okrajových částech
  • Systém rezidentního parkování
  • Likvidace srážkových vod na parkovištích
  • Otázka cyklistiky – městská třída Štefánikova – Palackého – paralelní cyklostezka s Botanickou
  • Chybí logika provázanosti cyklostezek

Veřejný prostor, lokální témata

2. skupina – téma veřejného prostoru a lokálních problémů

  • Šedová – složité morfologické podmínky a zakládání – nelze stavět vyšší budovy a podzemní parking – investor projektuje pouze pro zisk. KAM se vyjadřuje při rozhodování?
    • Měla by být respektována morfologie a znak Židenic (3 kopce)
  • Tunel – Tomkovo náměstí
  • Kompetence KAM – dřív útvar hl. architekta poslední slovo?
    • Kdo určuje urbanistický a prostor. rozvoj města?
    • Vize, strategie – nelze řešit za pochodu
    • Jak kam dosáhne respektování vizí a ÚP po mnoho let?
    • Má KAM podklady pro ÚP?
  • Od r. 2009 studie Ponávka – je možnost realizace?
    • Jak je studie a záměr důležitý pro KAM?
    • Jak se počítá s novým Cejlem?
  • Rezidence Novolíšeňská – požadavek na kompaktní zástavbu
  • Nespojovat příště Brno – střed a Židenice
  • Masarykova čtvrť – požadavek vytvoření náměstí. Náměstí Míru nefunguje – není se kde sejít, není vybavenost.
    • Kdy bude vypsána soutěž? Bude diskuze s veřejností?
    • KAM musí být více aktivní a podat návrh
  • Pekařská – chybí možnost parkování – dochází k odtahům aut, díky úbytku lidí v ulici je nutné rušit obchody a vybavenost – je možné řešení? Např. parkování kiss and ride?
  • Kaménky – jak bude řešena doprava při výstavbě? Obava s přetížení Charbulové

 

Fotografie ve fotogalerii

Video zde

 

Další články

Brno získá publikaci věnovanou tvorbě veřejných prostranství

Brno získá publikaci věnovanou tvorbě veřejných prostranství

16.8.2019

Pověst publikace Principy tvorby veřejných prostranství překročila hranice. Kompletně hotovo sice bude až v říjnu, kdy ji Kancelář architekta města představí u příležitosti zahájení výstavy ke třem letům činnosti, už teď ale natolik zaujala odborníky z Metropolitního institutu Bratislavy, že se přijeli osobně inspirovat a promluvit si o ní.

KAM připraví zadání studie na „brněnské metro“

KAM připraví zadání studie na „brněnské metro“

14.8.2019

Brno se o trochu více přiblížilo podzemní dráze, která rozšíří kapacitu zdejší hromadné dopravy. Radní města minulý týden schválili podání žádosti o dotaci na studii proveditelnosti tzv. Severojižního kolejového diametru. Potřebných 16,5 milionu by tak mohlo po schválení putovat ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). Přípravou zadání studie proveditelnosti pověřilo vedení města v květnu letošního roku Kancelář architekta města Brna (KAM).

Hledáme portrétistu brněnských architektů

Hledáme portrétistu brněnských architektů

11.7.2019

Máte talent na kreslení portrétů? Máte rádi Brno a jeho architekturu? Baví vás výzvy? Pomozte nám vytvořit galerii městských architektů.