25/5/2017 Třetí jízda KAM JEDE K VÁM!

19.5.2017

Třetí zastávkou pro KAM byla městská část Komín. Za hojné účasti jsme s obyvateli Jundrova, Komína a Žabovřesk řešili otázky týkající se nejen územního plánu.

25/5/2017 Třetí jízda KAM JEDE K VÁM!

Architekt města vyráží za obyvateli městských částí

Kancelář architekta města Brna v čele s hlavním městským architektem Michalem Sedláčkem navštívila Komín, kde s obyvateli městských částí Jundrov, Komín a Žabovřesky diskutovala horká témata. Setkání se uskutečnilo ve čtvrtek, 18. 5. 2017 v 18:00 hodin v Krčmě Pod lípou.

Územní plán, vize prostorového rozvoje města

Po úvodní prezentaci Kanceláře architekta města Brna se účastníci rozdělili do tří skupin, v nichž mohli s architekty diskutovat na různá témata. Co diskutující zajímalo nejvíce?

1. skupina – téma územního plánu a vizích prostorového rozvoje města

  • Ul. Podlesí – přetížení komunikace – mimoúrovňová křižovatka – zohlednění obyvatel, protihluková opatření
  • Žabovřeská – návaznost na VMO (velký městský okruh) – jaká je reálnost zokruhování VMO
  • VMO v jižní části pod povrchem – existuje řešení?
  • VMO kolem řeky – drahé řešení
  • Kdy bude EIA na VMO kolem řeky?
  • Kompetence uplatňování stávajícího ÚP (Územní plán města Brna) a výkladu – KAM (Kancelář architekta města Brna) může vymáhat uplatňování?
  • Podzemní dráha – uvažuje se s ní v ÚP?
  • Plošná a výšková regulace v ÚP
  • Podmíněnost územní studie v novém ÚP
  • Rozvojová území na zemědělském půdním fondu
  • Provázanost ÚP a ZÚR (Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje) z hlediska dopravy
  • Existuje stanovisko KAM, jestli nový nebo rozpracovaný ÚP?
  • Jaká jsou rizika neexistence ÚP
  • Rekonstrukce komunikací – přidání cyklostezek
  • Liniové parky s cyklostezkou podobné jako podél Svratky
  • Omezení integrované automobilové dopravy v uličním profilu
  • Jak bude nazvaná plocha pro zahrádkářské kolonie v ÚP? V současném funkční plocha není
  • Kraví hora – zahrádkářská kolonie oplocená – lze regulovat oplocené/neoplocené – odstranění bariéry
  • (Juranka) – jak obecně zacházet s lokalitou zahrádek – je nějaká koncepce?
  • Zahrádky na okraji města – problematika s chovem domácích zvířat – změna rekreační plochy na zemědělskou – jak řešit?
  • Kompetence k vyjadřování při zásahu do památkově chráněných objektů
  • Přednádraží + pošta – lze rekonstruovat pošta? Je jí možno přemístit?
  • Otázka ŽUB (Železniční uzel Brno) – co bude dál?
  • Proč má KAM pouze poradní hlas?

Lokální témata

2. skupina – lokální témata

  • Pod Kozí horou – umožnit příjezd, část soukromý pozemek + pěší propojení do Komína
  • Řešení dopravy – ostatní MČ jezdí přes Komín – průjezdnost Komína
  • Obecně – správné dimenzování komunikací
  • Protipovodňová opatření Komín, Jundrov
  • Řezáčova – investor nemá cestu ke svému pozemku – snaha o příjezd přes sídliště – odpor obyvatel, jiné napojení – odraz v ÚP
  • Doprava Komín – napojení na VMO
  • Vybudování Hradecká – protihlukové stěny
  • Rozvoj Juranky – možnost podnětu zachování charakteru chat
  • Povolení v chatové oblasti (Jundrov) – možnost zvýšení zastavěné plochy z 25 na 50m2?
  • Tomkovo náměstí – regulace při výstavbě
  • Štursova parkování – bude rezidentní parkování?
  • Hlavní – problém dopravy
  • Muškátová – přibývá zástavba na úkor zahrádek – změna ÚP, vybudování sítí…
  • Herčíkova parkovací domy – rezervní plochy – kde vybudovat?
  • Podlesí – zatížení komunikace – jiné řešení?
  • Požadavek na vykomunikování – přednost prodej pozemků městu, ne soukromým osobám
  • Severní část Komína – zůstane zeleň nebo plochy pro rozvoj?
  • Výstavba Pod Kozí horou x doprava – přetížení – řešení?
  • Zatrubnění Bystrcká kolem řeky
  • Propojení Medlánky/Bystrc – nevhodné (vanoucí větry směrem ke Komínu přináší vzduch) – bude inverze v Komíně

Veřejný prostor

3. skupina – téma veřejného prostoru

  • Moravské náměstí – využití pro mladé?
  • Jundrov – Komínské louky – most? – Komín nechce – je zde volnočasová aktivita
  • Jundrov – nová zástavba není napojená na MHD (Městská hromadná doprava) – jaké jsou možnosti pro zapojení?
  • Paragraf na světlený smog? Na obrazovky?
  • Hospoda blíž k lidem

 

Fotografie ve fotogalerii

Video zde

Další články

06 Studie proveditelnosti

06 Studie proveditelnosti

13.12.2017

V roce 2015 vláda ČR souhlasila se zpracováním Studie proveditelnosti železničního uzlu Brno.

Studie proveditelnosti ŽUB počítá s nákladní dopravou

Studie proveditelnosti ŽUB počítá s nákladní dopravou

11.5.2018

Reakce KAM na diskuze spojené s tím, že Studie proveditelnosti ŽUB neřešila nákladní dopravu.

KAM s nádražím?

KAM s nádražím?

21.12.2017

Řeka nebo Petrov? Která varianta nádraží je nejlepší pro město a jeho občany? Jaké jsou závěry Studie proveditelnosti železničního uzlu Brno? Kancelář architekta města Brna zve na druhou sérii jízd za obyvateli městských částí KAM jede k VÁM!