Opět jsme vyrazili za Brňany. Tentokrát jsme se sešli ve Společenském centru Sýpka v Medlánkách a povídali si s obyvateli Ivanovic, Jehnic, Králova Pole, Medlánek, Ořešína a Řečkovic a Morké Hory. A o čem?
Kancelář architekta města Brna v čele s hlavním městským architektem Michalem Sedláčkem navštívila Medlánky, kde s obyvateli městských částí Ivanovice, Jehnice, Medlánky, Královo Pole, Ořešín, Řečkovice a Mokrá Hora diskutovala horká témata. Setkání se uskutečnilo ve čtvrtek, 25. 5. 2017 v 18:00 hodin ve Společenském centru Sýpka.
Po úvodní prezentaci Kanceláře architekta města Brna se účastníci rozdělili do tří skupin, v nichž mohli s architekty diskutovat na různá témata. Co diskutující zajímalo nejvíce?
1.skupina – témata územního plánu a vizí prostorového rozvoje města
2. skupina – lokální témata
3. skupina – témata veřejného prostoru
Na začátku června společně znovu vyrazíme na procházku s městským architektem, tentokrát netradičně za hranice Brna. Čeká nás totiž návštěva Městské haly Modřice, stavby oceněné Českou cenou za architekturu 2021. Halou, která slouží sportu i kultuře, nás provede Vojtěch Sosna, spoluautor návrhu z ateliéru bod architekti. Začneme ve vstupní hale krátkou prezentací, prohlédneme si vše od šaten přes tělocvičnu a bazénu po ubytování i restauraci a návštěvu zakončíme na venkovních sportovištích.
Spojení parkové a přírodní části, místa pro lidi i pro přírodu. Takový přístup zvolil vítězný tým krajinářského architekta Radka Prokeše. V příštích letech začne podle jejich soutěžního návrhu vznikat první etapa nového parku v lokalitě Černovické pískovny. Odborná porota jej vybrala na konci dubna, s výsledky se dnes na svém zasedání seznámili brněnští radní. Všechny návrhy námi organizované urbanisticko-krajinářské soutěže budou vystaveny od poloviny června v brněnském Urban centru.
Bulvár. Hlavní spojnice mezi novým moderním nádražím a historickým centrem, která bude tvořit páteřní komunikační osu nové čtvrti Trnitá. Tato třída se stane významným veřejným prostorem města se širokými chodníky, množstvím zeleně a vzrostlými stromy. Na každé straně ulice nebudou chybět ani obousměrné cyklostezky, středový pás bude zase patřit tramvajím. V současné době probíhají práce na projektové dokumentaci první etapy.