25/5/2017 Čtvrtá jízda KAM JEDE K VÁM!

Publikováno: 26.5.2017

Opět jsme vyrazili za Brňany. Tentokrát jsme se sešli ve Společenském centru Sýpka v Medlánkách a povídali si s obyvateli Ivanovic, Jehnic, Králova Pole, Medlánek, Ořešína a Řečkovic a Morké Hory. A o čem?

25/5/2017 Čtvrtá jízda KAM JEDE K VÁM!

Architekt města vyráží za obyvateli městských částí

Kancelář architekta města Brna v čele s hlavním městským architektem Michalem Sedláčkem navštívila Medlánky, kde s obyvateli městských částí Ivanovice, Jehnice, Medlánky, Královo Pole, Ořešín, Řečkovice a Mokrá Hora diskutovala horká témata. Setkání se uskutečnilo ve čtvrtek, 25. 5. 2017 v 18:00 hodin ve Společenském centru Sýpka.

Územní plán, vize prostorového rozvoje města

Po úvodní prezentaci Kanceláře architekta města Brna se účastníci rozdělili do tří skupin, v nichž mohli s architekty diskutovat na různá témata. Co diskutující zajímalo nejvíce?

1.skupina – témata územního plánu a vizí prostorového rozvoje města

  • ŽUB – časový horizont, politická vůle
  • Jak bude nový ÚP (Územní plán města Brna) reagovat na problémové čtvrti?
  • Zapojení dojíždějících do rozhodování o ŽUB (železniční uzel Brno)
  • Jak docílit lepšího spojení mezi jednotlivými MČ? – integrovaná automobilová doprava pouze přes centrum, chybí lepší dopravní propojení mezi MČ
  • Aktuální situace D43
  • Severní trasa vysokorychlostní tratě a vliv na okrajové části? (odpověď: S trasa není sledovaná)
  • Odklonění dálnice v návaznosti na napojení na D43, chybí VMO (velký městský okruh)
  • Obchvat Kníničky – v jakém je stavu? Návaznost na D43
  • Velký vliv zelených klínů na kvalitu života
  • ZÚR (zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje) počítá s obchvatem Kníničky –  v zadání ÚS (územní studie)
  • Chystají se změny v Jehnicích?
  • Koncepce cyklostezek v ÚP? – směrem z města ven
  • Sadová – dopravní napojení
  • S – J diametr
  • Jak to vypadá s realizací VMO?
  • V jakém stavu je Janáčkovo kulturní centrum (JKC), jaká bude podoba JKC?

Lokální témata

2. skupina – lokální témata

  • Cihelna – zůstanou zahrádky? Jak dlouho zůstanou?
  • Spojení Komín, Medlánky, Ivanovice – kudy by mělo vést?
  • Zastavování Sadové?
  • Kouzelné Medlánky – pokračování výstavby?
    • zdvojnásobení Medlánek za poslední dobu – chybí vybavenost – může KAM pomoct?
    • nemělo zde být takové sídliště – kdo toto kontroluje?
  • Sadová – protažení silnice Sadová – Lesná
  • Sportovní, Poděbradova – záměr? Polokruhový objezd – var. přes Hostinského?
  • ÚP – co se zjistí při rozkliknutí, jaké info?
  • Zóna Královo pole nádraží až Jehnický rybník a za hřbitovem – záměr cyklostezka, relax zóna – řeší se?
  • Cyklostezka do Kuřimi
  • Rezidentní parkování – je v plánu P+R (Park & Ride) u konečné tramvaje?
  • Ponava – je v plánu smyčka? Byla by možnost v blízkosti nákupního centra, kde by se zvětšilo parkoviště (funkce P+R)?
    • kde by bylo vhodné umístění smyčky?
    • odhadovaná realizace smyčky?
  • Velké bytové domy v lokalitě rodinných domů – předán podklad – mapa, dopis
  • Plánovaný hřbitov Pod Babou
  • Ivanovice – doprava v návaznosti na Bauhaus
  • Zadání ÚP – informovanost veřejnosti
  • Hudcova až Ivanovice – řešení komunikace, Hudcova již nyní nedostačující, již bylo v aktualizaci ÚP
  • Rekonstrukce pivovaru Jehnice, v ÚP plánovaná výstavba – nárůst dopravy
    • 6ha nové čtvrti – počítá se s tím?
  • Odbor výstavby MČ schvaluje záměry, má nad sebou někoho?
  • Sběrné dvory v nových lokalitách – jaké to budou lokality?
  • Výstavba vyšších domů, investor kupuje na pronájem – lidem (podnájemník) nezáleží na okolí – lze s tím něco dělat?
  • Je třeba co nejvíce trvale žijících obyvatel
  • Medlánky – málo stálých obyvatel, je nutné vyvážit – problém výstavba malých bytů (2+kk, startovní byty), rodiny se pak stěhují do jiných MČ
  • Lokality pro výstavbu rodinných domů v Medlánkách?

Veřejný prostor

3. skupina – témata veřejného prostoru

  • BRONX – Bratislavská – Cejl: co se plánuje, co probíhá?
  • Královo pole – Mojmírovo nám. – bude se znovu zadávat urbanistická studie – vstup KAMu
  • Štefánikova a kasárna – když zmizí parkovací místa na Štefánikové, lze udělat parkovací dům v areálu Jaselských kasáren?
  • Problém s developery a realizací podzemních garáží pro město, veřejné stání v soukromém objektu
  • Planýrka – sladění všech projektů – blíží se územní rozhodnutí
  • Ivanovice – potřeba urbanistické studie, jak regulovat zástavbu?
  • Větší flexibilita ÚP – změna legislativy
  • Medlánky – úprava náměstí před zámkem – vstup KAMu??
  • Potřeba revitalizace nábřeží řek
  • Rezidentní parkování po městských částech omezí nejen cizí, ale i obyvatele sousedních MČ

 

Fotografie ve fotogalerii

Video zde

Další články

Osm architektonických týmů chce proměnit náměstí Míru, z jejich návrhů teď odborná porota vybere ten vítězný

Osm architektonických týmů chce proměnit náměstí Míru, z jejich návrhů teď odborná porota vybere ten vítězný

20.4.2021

Kdo navrhl nejlepší řešení proměny náměstí Míru? To na konci tohoto týdne rozhodnou členové odborné poroty. Vybírat budou z osmi návrhů, které přišly do otevřené urbanisticko-architektonické soutěže organizované kanceláří městského architekta. Soutěžící měli za úkol navrhnout úpravu náměstí Míru včetně dopravního řešení, vstupu do parku Kraví hora a podoby nového polyfunkčního domu v prostoru přilehlého areálu Lerchova. Všechny návrhy, včetně těch vítězných, představíme po schválení výsledků soutěže vedením města. Na červen připravujeme také výstavu.

Široký bulvár, byty až pro patnáct tisíc lidí, zelené vnitrobloky i střechy. Příprava nové čtvrti Trnitá pokračuje

Široký bulvár, byty až pro patnáct tisíc lidí, zelené vnitrobloky i střechy. Příprava nové čtvrti Trnitá pokračuje

15.4.2021

Důležitý krok pro rozvoj jižní části Brna, tím je dokončení územní studie nové čtvrti Trnitá. Studie určuje hlavní principy, podle kterých se území o velikosti zhruba 140 hektarů v těsné blízkosti historického jádra města bude v příštích letech rozvíjet. Je to zásadní dokument pro plánovanou výstavbu, ale také pro podobu veřejných prostranství nebo parků. Její aktualizaci zpracovala kancelář městského architekta, která se dlouhodobě věnuje koordinaci záměrů města a investorů v území.

Podzemní dráhy u nás i ve světě. Odborníci sdíleli zkušenosti pro Brno

Podzemní dráhy u nás i ve světě. Odborníci sdíleli zkušenosti pro Brno

9.4.2021

Čím se může inspirovat Brno při plánování podzemní dráhy? Má navazovat na síť železnic, tramvají, nebo půjde o metro? Kolik bude potřeba zastávek? A je na to Brno dost velké? Nejen na tyto otázky hledal odpovědi online seminář pořádaný Kanceláří architekta města Brna ve čtvrtek 25. března. K pětici přednášejících se přes aplikaci Teams připojila téměř stovka posluchačů. Spolupořadatelem akce byl Ústav železničních konstrukcí a staveb Fakulty stavební Vysokého učení technického v Brně.