1/6/2017 Pátá jízda KAM JEDE K VÁM!

Publikováno: 2.6.2017

Pátá jízda patřila obyvatelům Bystrce, Kníniček, Kouhoutovic a Žebětína. Která témata se řeší nejvíce v těchto městských částech? Dočtete se ve článku.

1/6/2017 Pátá jízda KAM JEDE K VÁM!

Architekt města vyráží za obyvateli městských částí

Kancelář architekta města Brna v čele s hlavním městským architektem Michalem Sedláčkem navštívila Bystrc, kde s obyvateli městských částí Kníničky, Kohoutovice, Bystrc a Žebětín diskutovala horká témata. Setkání se uskutečnilo ve čtvrtek, 1. 6. 2017 v 18:00 hodin v Hostinci U Šťávů.

Územní plán, vize prostorového rozvoje města

Po úvodní prezentaci Kanceláře architekta města Brna se účastníci rozdělili do tří skupin, v nichž mohli s architekty diskutovat na různá témata. Co diskutující zajímalo nejvíce?

1.skupina – témata územního plánu a vizí prostorového rozvoje města

  • Hotel Přehrada (SSM) – je možné, aby developer postavil nadměrnou stavbu? V ÚP (Územní plán města Brna) nejsou regulativy
  • Přehrada – větší atraktivita přehrady generuje hluk ze zábavních služeb, obtěžuje blízké bydlení, firma Ahoj
  • R43 – proč se nezačíná od Svitav?
  • Horní náměstí – spekulant chce směnit pozemek pod tramvají a postavit nový supermarket Billa, proč nepostavit spíše menší obchůdky?
  • Má už Brno vytipované lokality pro rozvoj bydlení? Nestaví se, bytů je málo, jsou drahé.
  • Bude se stavět na Kozí horce?
  • Parkoviště u ZOO? Co bude?
  • Obchvat Žebětína, s jakou zástavbou se podél obchvatu počítá?
  • Obchvat Kníničky – Medlánky, vstup do ZOO zezadu. Jak je to reálné?
  • Kníničky vše blokují
  • Primátor slíbil parkovací dům, ul. Palcary není nic
  • Silnice od Křivé borovice na Veveří? 60 let starý projekt, co s tím?
  • Aquapark bude?
  • Panorama – nové veřejné osvětlení, ale chybí chodník
  • Cyklostezky – koncept na území Brna?
  • Bezpečnost chodců Santon – hráz, chráněná pěší trasa?
  • Zvláštní frekvence MHD, ve špičkách jezdí málo
  • Parkoviště kolem přehrady
  • Turistická stezka Hluboček, nebude se tam stavět?
  • Hrázní – rozšíření, plánuje se to?
  • Existuje nějaký plán na řešení zahrádkářských lokalit?

Lokální témata

2. skupina – lokální témata

  • Kníničky – Šikulova ulice – nová zástavba – povolování
  • Doprava v klidu – přibývá aut zaparkovaných v ulici – řešení situace
  • Poměr bydlení a práce – jaký je ideální poměr, řešeno v budoucím ÚP?
  • Bystrc ‚ubytovna‘ – doplnění veřejného prostoru o vybavenost (mobiliář,…)
  • Méně asfaltu a betonu – více zeleně, zatraktivnění veřejného prostoru
  • Nedostatek vody – místa pro shromažďování vod
  • Prostupnost okolí řeky
  • Jak dokáže KAM ovlivňovat městské části?
  • Velký městský okruh Žabovřeská
  • Suburbanizace – výstavba nadregionálního významu v ÚP – téma
  • Nabídka bydlení pro mladé – existuje vize, kde realizovat dostupnější bydlení?
  • KAM může školit, vzdělávat úředníky stavebních úřadů?
  • Zástavba kolem Žabovřeské – záplavové území
  • D43 proč se nestaví úsek Kuřim – Třebová?
  • Vysokorychlostní trať (VRT) pro ČR nevhodné
  • Terminál VRT u letiště
  • Na čem stojí rozhodnutí o ÚP?
  • Proč nemá KAM větší pravomoc?
  • Jaká je vize přehrady?
  • Dbát na zachování historického rázu města
  • Proč se neprojektuje více mimoúrovňových staveb? (nadzemní, podzemní)
  • Kritická místa dopravy v Bystrci
  • Dopravní obslužnost rozvojových území – jak se bude řešit
  • Zvyšování stávající zástavby

Veřejný prostor

3. skupina – témata veřejného prostoru

  • Přístup k přehradě od tramvají – nevzhledné stánky, významný prostor města, jak co nejrychleji zlepšit prostor. Je možné, aby KAM vypracoval manuál vzhledu stánků a město přispělo formou dotace majitelům na úpravu vzhledu?
  • Zahrádky – co s nimi? Je to veřejný prostor? Pod Kraví horou.
  • Prodej pozemků – KAM by měl mít pravomoc, aby se neprodávaly pozemky soukromníkům
  • Bystrouška – smysl společenského centra?
  • Za Sokolákem – předpoklad výkupu pozemků? Údajně plánován cirkus.
  • Jakuba Obrovského – slepá ulice, je možné v jejím konci udělat parkoviště? Chybí místa.
  • Názor KAM součást schvalování investičních záměrů? Bylo by vhodné.
  • Billa – nevhodné, parkoviště pod okny, zásobování, klimatizace – budou splněny hygienické limity? Dříve plánovaná galerie menších obchodů.
  • Bývalý hřbitov u společenského centra – dnes park, jsou zde ještě hroby. Lze vytvořit koncepci prostoru + předprostoru před spol. centrem – propojení?
  • Živného – chybí chodník.

 

Fotografie ve fotogalerii

Video zde

 

Další články

Procházka: Hala s cenou za architekturu

Procházka: Hala s cenou za architekturu

20.5.2022

Na začátku června společně znovu vyrazíme na procházku s městským architektem, tentokrát netradičně za hranice Brna. Čeká nás totiž návštěva Městské haly Modřice, stavby oceněné Českou cenou za architekturu 2021. Halou, která slouží sportu i kultuře, nás provede Vojtěch Sosna, spoluautor návrhu z ateliéru bod architekti. Začneme ve vstupní hale krátkou prezentací, prohlédneme si vše od šaten přes tělocvičnu a bazénu po ubytování i restauraci a návštěvu zakončíme na venkovních sportovištích.

Sluneční lázně, písečníky pro děti nebo vyhlídková halda. Známe vítěze soutěže na nový park Černovická pískovna

Sluneční lázně, písečníky pro děti nebo vyhlídková halda. Známe vítěze soutěže na nový park Černovická pískovna

18.5.2022

Spojení parkové a přírodní části, místa pro lidi i pro přírodu. Takový přístup zvolil vítězný tým krajinářského architekta Radka Prokeše. V příštích letech začne podle jejich soutěžního návrhu vznikat první etapa nového parku v lokalitě Černovické pískovny. Odborná porota jej vybrala na konci dubna, s výsledky se dnes na svém zasedání seznámili brněnští radní. Všechny návrhy námi organizované urbanisticko-krajinářské soutěže budou vystaveny od poloviny června v brněnském Urban centru.

Jak bude vypadat bulvár nové čtvrti Trnitá?

Jak bude vypadat bulvár nové čtvrti Trnitá?

13.5.2022

Bulvár. Hlavní spojnice mezi novým moderním nádražím a historickým centrem, která bude tvořit páteřní komunikační osu nové čtvrti Trnitá. Tato třída se stane významným veřejným prostorem města se širokými chodníky, množstvím zeleně a vzrostlými stromy. Na každé straně ulice nebudou chybět ani obousměrné cyklostezky, středový pás bude zase patřit tramvajím. V současné době probíhají práce na projektové dokumentaci první etapy.