Přes pět set lidí už dorazilo na setkání a diskuzi s hlavním architektem k tématu přestavby brněnského hlavního nádraží. Do konce března se uskuteční ještě tři jízdy po městských částech. Na programu jsou i žhavé otázky týkající se aktuálního dění, jako je nová městská třída nebo stavba podzemní železnice takzvaného severojižního kolejového diametru.
Celkem jich tým Kanceláře architekta města Brna (KAM) připravil osm. Nejbližší setkání KAM nádraží startuje ve čtvrtek 15. března v sále Psychiatrické nemocnice Brno v Černovicích. Další jízdy se konají 22. března ve Společenském centru Bystrc a 29. března v Kulturním domě Rubín v Žabovřeskách. Začátek je vždy v 18 hodin. Pro návštěvníky je připraveno drobné občerstvení. Vstup je zdarma.
Stanovisko kanceláře a výhody a nevýhody jednotlivých variant představí občanům městský architekt Michal Sedláček: „Obsah našich setkání průběžně doplňujeme, abychom občany informovali o aktuálním vývoji a tématech souvisejících s přestavbou hlavního nádraží, jako je například nová městská třída, severojižní kolejový diametr nebo vznik nové jižní čtvrti. Zaměřujeme se také na otázky týkající se konkrétních městských částí a dopadů, jaké bude mít stavba nového nádraží na život obyvatel.“ Po prezentaci městského architekta je další hodina a půl vyhrazená jak společné debatě, tak i následné diskuzi s odborníky v menších skupinách.
KAM začátkem ledna doporučila postavit nové nádraží u řeky. Stanovisko sloužilo jako jeden z podkladů pro rozhodování zastupitelů města Brna, kteří koncem února doporučili variantu nádraží u řeky. Součástí jejich rozhodnutí je požadavek na stavbu podzemní železnice tzv. severojižního kolejového diametru. Variantu Řeka podpořili také zastupitelé Jihomoravského kraje. Na základě jejich stanovisek nyní SŽDC vyhotoví posuzovací protokol, který bude spolu se Studií proveditelnosti železničního uzlu Brno sloužit jako podklad pro Ministerstvo dopravy, které vybere výslednou variantu. Finální rozhodnutí schválí vláda.
Na březen připravila KAM také dvě setkání se studenty vysokých škol. Ve středu 14. 3. v aule Fakulty stavební pro studenty Vysokého učení technického. Další týden 21. 3. na Právnické fakultě pro studenty Masarykovy univerzity. Začátek vždy v 17 hodin.
KAM nádraží – začátky vždy v 18.00 hodin
Co přesně se skrývá v balících, které se sešly u nás na Zelném trhu, se zatím nedozví nikdo. Výjimkou je sekretář soutěže a porotci. Ti jediní do nich mohou nahlédnout. Jedná se totiž o návrhy nového hlavního nádraží v Brně.
V letošním roce začne dlouho očekávané oživení řeky Svratky v úseku od Riviéry k železničnímu viaduktu na Uhelné ulici. Řeka dostane více prostoru a obyvatelé Brna zase místo u vody, kam mohou vyrazit na procházky, za sportem i odpočinkem. Bude se jednat o klidné bezbariérové prostředí vhodné pro vozíčkáře, seniory či maminky s dětmi. Vznikne zde živá zóna, kde se budou lidé potkávat a aktivně trávit svůj čas.
Jak se Brno staví k vyhlášení památkové zóny na svém území? Jaký by měla mít rozsah a regulace? A jak celou věc ovlivňují pozdní zápisy do seznamů kulturních památek?