Městský architekt odpoví lidem na otázky k nádraží

Publikováno: 14.3.2018

Přes pět set lidí už dorazilo na setkání a diskuzi s hlavním architektem k tématu přestavby brněnského hlavního nádraží. Do konce března se uskuteční ještě tři jízdy po městských částech. Na programu jsou i žhavé otázky týkající se aktuálního dění, jako je nová městská třída nebo stavba podzemní železnice takzvaného severojižního kolejového diametru.

Městský architekt odpoví lidem na otázky k nádraží

Celkem jich tým Kanceláře architekta města Brna (KAM) připravil osm. Nejbližší setkání KAM nádraží startuje ve čtvrtek 15. března v sále Psychiatrické nemocnice Brno v Černovicích. Další jízdy se konají 22. března ve Společenském centru Bystrc a 29. března v Kulturním domě Rubín v Žabovřeskách. Začátek je vždy v 18 hodin. Pro návštěvníky je připraveno drobné občerstvení. Vstup je zdarma.

Stanovisko kanceláře a výhody a nevýhody jednotlivých variant představí občanům městský architekt Michal Sedláček: „Obsah našich setkání průběžně doplňujeme, abychom občany informovali o aktuálním vývoji a tématech souvisejících s přestavbou hlavního nádraží, jako je například nová městská třída, severojižní kolejový diametr nebo vznik nové jižní čtvrti. Zaměřujeme se také na otázky týkající se konkrétních městských částí a dopadů, jaké bude mít stavba nového nádraží na život obyvatel.“ Po prezentaci městského architekta je další hodina a půl vyhrazená jak společné debatě, tak i následné diskuzi s odborníky v menších skupinách.

KAM začátkem ledna doporučila postavit nové nádraží u řeky. Stanovisko sloužilo jako jeden z podkladů pro rozhodování zastupitelů města Brna, kteří koncem února doporučili variantu nádraží u řeky. Součástí jejich rozhodnutí je požadavek na stavbu podzemní železnice tzv. severojižního kolejového diametru. Variantu Řeka podpořili také zastupitelé Jihomoravského kraje. Na základě jejich stanovisek nyní SŽDC vyhotoví posuzovací protokol, který bude spolu se Studií proveditelnosti železničního uzlu Brno sloužit jako podklad pro Ministerstvo dopravy, které vybere výslednou variantu. Finální rozhodnutí schválí vláda.

Na březen připravila KAM také dvě setkání se studenty vysokých škol. Ve středu 14. 3. v aule Fakulty stavební pro studenty Vysokého učení technického. Další týden 21. 3. na Právnické fakultě pro studenty Masarykovy univerzity. Začátek vždy v 17 hodin.

KAM nádraží – začátky vždy v 18.00 hodin

  1. 3. – Psychiatrická nemocnice Brno (Húskova 1123/2, Černovice)
  2. 3. – Společenské centrum Bystrc (Odbojářská 1127/2, Bystrc)
  3. 3. – Kulturní dům Rubín (Makovského náměstí 3, Žabovřesky)

Další články

Procházka: Hala s cenou za architekturu

Procházka: Hala s cenou za architekturu

20.5.2022

Na začátku června společně znovu vyrazíme na procházku s městským architektem, tentokrát netradičně za hranice Brna. Čeká nás totiž návštěva Městské haly Modřice, stavby oceněné Českou cenou za architekturu 2021. Halou, která slouží sportu i kultuře, nás provede Vojtěch Sosna, spoluautor návrhu z ateliéru bod architekti. Začneme ve vstupní hale krátkou prezentací, prohlédneme si vše od šaten přes tělocvičnu a bazénu po ubytování i restauraci a návštěvu zakončíme na venkovních sportovištích.

Sluneční lázně, písečníky pro děti nebo vyhlídková halda. Známe vítěze soutěže na nový park Černovická pískovna

Sluneční lázně, písečníky pro děti nebo vyhlídková halda. Známe vítěze soutěže na nový park Černovická pískovna

18.5.2022

Spojení parkové a přírodní části, místa pro lidi i pro přírodu. Takový přístup zvolil vítězný tým krajinářského architekta Radka Prokeše. V příštích letech začne podle jejich soutěžního návrhu vznikat první etapa nového parku v lokalitě Černovické pískovny. Odborná porota jej vybrala na konci dubna, s výsledky se dnes na svém zasedání seznámili brněnští radní. Všechny návrhy námi organizované urbanisticko-krajinářské soutěže budou vystaveny od poloviny června v brněnském Urban centru.

Jak bude vypadat bulvár nové čtvrti Trnitá?

Jak bude vypadat bulvár nové čtvrti Trnitá?

13.5.2022

Bulvár. Hlavní spojnice mezi novým moderním nádražím a historickým centrem, která bude tvořit páteřní komunikační osu nové čtvrti Trnitá. Tato třída se stane významným veřejným prostorem města se širokými chodníky, množstvím zeleně a vzrostlými stromy. Na každé straně ulice nebudou chybět ani obousměrné cyklostezky, středový pás bude zase patřit tramvajím. V současné době probíhají práce na projektové dokumentaci první etapy.