Setkání s občany městské části Brno-Černovice na téma připravované architektonické soutěže „Na Kaménkách“.
Předmětem soutěže „Na Kaménkách“ – Brno, Černovice je návrh urbanistického řešení dané lokality v rozsahu studie, která stanoví rozsah, formu a funkční využití daného území včetně návazností na okolní lokality. Návrh bude splňovat požadavky na současný městský prostor s převažující funkcí bydlení, doplněný o další funkce a plochy potřebné v dotčeném území. Cílem je zahájení procesu tvorby životaschopné městské zástavby určené k bydlení, vhodně navazující na zástavbu současnou, která bude zhodnocovat a rozvíjet charakter a potenciál zadaného místa. Tedy navrhnout příjemné městské prostředí schopné reagovat při nízkých energetických a ekonomických nákladech nejen na možné změny klimatu, ale i další globální změny ekonomicko-společenského charakteru. V únoru proběhlo seznámení občanů Černovic se záměry soutěže. Debaty se účastnilo také Sdružení obyvatel Havraní-Brno, o.s.
Jak se Brno staví k vyhlášení památkové zóny na svém území? Jaký by měla mít rozsah a regulace? A jak celou věc ovlivňují pozdní zápisy do seznamů kulturních památek?
Stovky budov, přes dva tisíce stromů, vlakové a tramvajové tratě i s vozy a řeka Svratka jako výrazný krajinný prvek oblasti. A to vše v měřítku 1:500. Právě připravovaný model nové čtvrti Trnitá obsáhne na dvanácti čtverečních metrech část území Brna dva kilometry dlouhou a jeden a půl kilometru širokou. Využije ho hlavně odborná porota mezinárodní soutěže na podobu nového hlavního nádraží. Přímo do modelu totiž budou soutěžní týmy vkládat navržené budovy s navazujícím veřejným prostranstvím, které tak bude možné hodnotit z nadhledu a v kontextu celého místa.
Až deset metrů pod zem mapovala sonda část kolejiště vedle bývalého skladiště Amerika u brněnského hlavního nádraží, oblouky historického viaduktu neodhalila. Úspěšné bylo pouze doplňkové měření nad podzemními prostory skladiště, v jehož sklepení jsou klenby dosud zachovány. Průzkum iniciovaný naší kanceláří bude pokračovat v létě. Měření georadarem doplní kopané sondy a vrty. Cílem je ověřit stav a existenci železničního viaduktu z 19. století, který je ukrytý pod železničním náspem. Do budoucna se má v souvislosti s přesunem hlavního nádraží proměnit v pěší a cyklistickou promenádu spojující centrum Brna s nábřežím Svratky.