Nová tvář Halasova náměstí? Známe váš názor!

Publikováno: 25.5.2018

Radost z většího množství zeleně a klidových zón, nebo obavy z nedostatku parkovacích míst. I takové byly reakce na návrh urbanistické studie Halasova náměstí, který veřejnosti představila Kancelář architekta města Brna koncem dubna. Výstupy tohoto setkání se využijí při dalším zpracování studie.

Nová tvář Halasova náměstí? Známe váš názor!

Poslední týdny se v KAM nesly ve znamení participace. Jako první se tým městského architekta vydal diskutovat na Lesnou kvůli Halasovu náměstí. To je v současné době v nevyhovujícím stavu. Kancelář při přípravě manuálu veřejných prostranství hledala typický příklad náměstí na sídlišti, aby mohla najít způsob, jakým se takový prostor může zkvalitnit. Výsledkem této práce je návrh, který představili odborníci z oddělení veřejného prostoru 24. dubna na participativním setkání ve Společenském centru Brno-sever.

Na úvod prezentoval starosta městské části Martin Maleček historii Halasova náměstí. Toto území nebylo dokončené podle původních plánů a nyní je potřeba ho už dostavět.

Poté se ujal slova architekt David Mikulášek, aby přiblížil celou koncepci proměny tohoto důležitého bodu Lesné. „Z místa dnešního parkoviště před obchodním domem by měl vzniknout centrální prostor pro veřejné aktivity jako jsou například sezónní trhy. Naopak prostor před poliklinikou by měl být spíše klidovou zónou v podobě městské zahrady, která vznikne na stávajících i nových terasách,“ zmínil Mikulášek, pod jehož vedením návrh vznikal.

Nejdůležitější částí celého setkání byla ale následná diskuze nad samotným návrhem. Jako pozitivní lidé hodnotili množství zeleně nebo třeba vznik klidových zón a míst pro setkávání. Dále lidé chválili bezbariérovost prostoru nebo stezku podél kolejiště.

Často rezonujícím tématem bylo řešení parkování. Studie počítá se zrušením parkoviště před supermarketem, zaniklá místa se nahradí vytvořením nového parkování v okolí. Třetina původních parkovacích míst na náměstí by ale měla zůstat. V současnosti je v řešeném území 320 míst. Studie KAM nově navrhuje navýšení o čtyřicet sedm míst.  Zlepšení oproti současnému stavu může přinést i stavba víceúčelového parkovacího domu na místě tepelného výměníku, která by přinesla více než devadesát nových stání. „Velkou část parkujících tvoří rezidenti nebo návštěvníci sportovní haly Tesla. Pokud vytvoříme nová parkovací místa přímo před Teslou a v okolí, zajistíme jich dostatek. Pro obyvatele Lesné se tedy počet parkovacích míst rozhodně nezmenší,“ vyvrátil obavy spoluautor návrhu David Zajíček.

KAM zaznamenával i další podněty zhruba třech desítek zúčastněných. Lidé si například přáli, aby na Halasově náměstí byl umístěný vodní prvek, například kašna, nebo aby bylo v blízkosti veřejné WC. Jiní přišli s názorem, že by se parter výškového domu u polikliniky mohl využít k dalším účelům. Náměty se tematicky týkaly i dopravního řešení, například bezpečného přechodu přes koleje nebo vjezdu k Tesle pro školní autobusy a zájezdy. Podněty obyvatel KAM v současnosti vyhodnocuje.

Více informací o urbanistické studii si můžete přečíst zde.

 

 

 

Další články

Široký bulvár, byty až pro patnáct tisíc lidí, zelené vnitrobloky i střechy. Příprava nové čtvrti Trnitá pokračuje

Široký bulvár, byty až pro patnáct tisíc lidí, zelené vnitrobloky i střechy. Příprava nové čtvrti Trnitá pokračuje

15.4.2021

Důležitý krok pro rozvoj jižní části Brna, tím je dokončení územní studie nové čtvrti Trnitá. Studie určuje hlavní principy, podle kterých se území o velikosti zhruba 140 hektarů v těsné blízkosti historického jádra města bude v příštích letech rozvíjet. Je to zásadní dokument pro plánovanou výstavbu, ale také pro podobu veřejných prostranství nebo parků. Její aktualizaci zpracovala kancelář městského architekta, která se dlouhodobě věnuje koordinaci záměrů města a investorů v území.

Podzemní dráhy u nás i ve světě. Odborníci sdíleli zkušenosti pro Brno

Podzemní dráhy u nás i ve světě. Odborníci sdíleli zkušenosti pro Brno

9.4.2021

Čím se může inspirovat Brno při plánování podzemní dráhy? Má navazovat na síť železnic, tramvají, nebo půjde o metro? Kolik bude potřeba zastávek? A je na to Brno dost velké? Nejen na tyto otázky hledal odpovědi online seminář pořádaný Kanceláří architekta města Brna ve čtvrtek 25. března. K pětici přednášejících se přes aplikaci Teams připojila téměř stovka posluchačů. Spolupořadatelem akce byl Ústav železničních konstrukcí a staveb Fakulty stavební Vysokého učení technického v Brně.

Prohlédněte si doplněný 3D model celého Brna a vyzkoušejte si jeho úpravu

Prohlédněte si doplněný 3D model celého Brna a vyzkoušejte si jeho úpravu

1.4.2021

Že je na úvodním obrázku situace vystřižená jako ze Suezského průplavu, kde nedávno uvízla obří loď? Nebojte, nic podobného nehrozí a ani na vás nezkoušíme aprílové žertíky. Dnes naopak spouštíme novou verzi rozšířeného 3D modelu města Brna. A u té příležitosti nabízíme všem zájemcům možnost vyzkoušet si během prvních dnů provozu virtuální úpravu veřejného prostoru a přidávání různých prvků – stromů, městského mobiliáře nebo dopravních prostředků.