Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zveřejnila v říjnu 2017 finální Studii proveditelnosti železničního uzlu Brno.
Do konce ledna 2018 vydají Zastupitelstva města Brna a Jihomoravského kraje svá stanoviska k poloze nádraží /variantě železničního uzlu/. Na základě těchto stanovisek vyhotoví SŽDC posuzovací protokol, který bude spolu se Studií proveditelnosti sloužit jako podklad pro Centrální komisi Ministerstva dopravy, která vybere výslednou variantu.
Předpokládá se, že v květnu 2018 by měla vláda České republiky definitivně schválit rozhodnutí Ministerstva dopravy (zároveň tím aktualizuje stávající usnesení vlády z roku 2015).
Pro další postup, tedy pro přestavbu brněnského nádraží /železničního uzlu/, je nejlepší, aby byla stanoviska města, kraje, SŽDC a vlády shodná.#kamnadrazi
Studie proveditelnosti železničního uzlu Brno ke stažení zde: https://europointbrno.cz/
Jak se Brno staví k vyhlášení památkové zóny na svém území? Jaký by měla mít rozsah a regulace? A jak celou věc ovlivňují pozdní zápisy do seznamů kulturních památek?
Stovky budov, přes dva tisíce stromů, vlakové a tramvajové tratě i s vozy a řeka Svratka jako výrazný krajinný prvek oblasti. A to vše v měřítku 1:500. Právě připravovaný model nové čtvrti Trnitá obsáhne na dvanácti čtverečních metrech část území Brna dva kilometry dlouhou a jeden a půl kilometru širokou. Využije ho hlavně odborná porota mezinárodní soutěže na podobu nového hlavního nádraží. Přímo do modelu totiž budou soutěžní týmy vkládat navržené budovy s navazujícím veřejným prostranstvím, které tak bude možné hodnotit z nadhledu a v kontextu celého místa.
Až deset metrů pod zem mapovala sonda část kolejiště vedle bývalého skladiště Amerika u brněnského hlavního nádraží, oblouky historického viaduktu neodhalila. Úspěšné bylo pouze doplňkové měření nad podzemními prostory skladiště, v jehož sklepení jsou klenby dosud zachovány. Průzkum iniciovaný naší kanceláří bude pokračovat v létě. Měření georadarem doplní kopané sondy a vrty. Cílem je ověřit stav a existenci železničního viaduktu z 19. století, který je ukrytý pod železničním náspem. Do budoucna se má v souvislosti s přesunem hlavního nádraží proměnit v pěší a cyklistickou promenádu spojující centrum Brna s nábřežím Svratky.