Kancelář architekta města studuje finální verzi Studie proveditelnosti železničního uzlu Brno.
Studie má 1 300 stran odborného textu, včetně grafů, tabulek a výkresů. V prosinci KAM vydá dokument, který shrne a vysvětlí klíčové body Studie. Bude obsahovat také nezávislé stanovisko KAMu k poloze nádraží.
V lednu, únoru a březnu 2018 pak KAM seznámí s klíčovými body Studie odbornou, aktivní a širokou veřejnost – a to prostřednictvím sociálních sítí, médií, přednášek, kulatých stolů, výstavy, informačního centra a výjezdů do městských částí KAM jede k VÁM!.
Cílem KAMu je seznámit co nejvíce Brňanů s obsahem Studie proveditelnosti a výsledky rozhodnutí o poloze nádraží – je to rozhodující pro nalezení shody v rámci Brna, která je pro další postup klíčová. #kamnadrazi
Na začátku června společně znovu vyrazíme na procházku s městským architektem, tentokrát netradičně za hranice Brna. Čeká nás totiž návštěva Městské haly Modřice, stavby oceněné Českou cenou za architekturu 2021. Halou, která slouží sportu i kultuře, nás provede Vojtěch Sosna, spoluautor návrhu z ateliéru bod architekti. Začneme ve vstupní hale krátkou prezentací, prohlédneme si vše od šaten přes tělocvičnu a bazénu po ubytování i restauraci a návštěvu zakončíme na venkovních sportovištích.
Spojení parkové a přírodní části, místa pro lidi i pro přírodu. Takový přístup zvolil vítězný tým krajinářského architekta Radka Prokeše. V příštích letech začne podle jejich soutěžního návrhu vznikat první etapa nového parku v lokalitě Černovické pískovny. Odborná porota jej vybrala na konci dubna, s výsledky se dnes na svém zasedání seznámili brněnští radní. Všechny návrhy námi organizované urbanisticko-krajinářské soutěže budou vystaveny od poloviny června v brněnském Urban centru.
Bulvár. Hlavní spojnice mezi novým moderním nádražím a historickým centrem, která bude tvořit páteřní komunikační osu nové čtvrti Trnitá. Tato třída se stane významným veřejným prostorem města se širokými chodníky, množstvím zeleně a vzrostlými stromy. Na každé straně ulice nebudou chybět ani obousměrné cyklostezky, středový pás bude zase patřit tramvajím. V současné době probíhají práce na projektové dokumentaci první etapy.