06 Studie proveditelnosti

13.12.2017

V roce 2015 vláda ČR souhlasila se zpracováním Studie proveditelnosti železničního uzlu Brno.

06 Studie proveditelnosti

Objednatelem se stala Správa železniční dopravní cesty. Studie proveditelnosti měla za úkol vyhodnocení nákladů a přínosů variant „A – Řeka“ a „B – Petrov“ (obě varianty obsahují podvarianty – A, Aa, Ab, Ac, B1, B1a, B1b, B1c, B1d, B1f). Součástí studie je rovněž hodnocení varianty „Bez projektu“, tedy zachování stávající polohy nádraží bez jeho přestavby.

Finální verze Studie proveditelnosti měla být hotová v listopadu 2016. Její dokončení však bylo posunuto téměř o 11 měsíců, a to na 10. října 2017. Tento posun byl způsoben především dodatečnými požadavky na zpracování více variant řešení. Výsledky Studie budou jedním z podkladů pro rozhodnutí Ministerstva dopravy o výsledné variantě přestavby železničního uzlu Brno. #kamnadrazi 

Zajímavé články

09a První železniční nehoda

09a První železniční nehoda

28.12.2017

První železniční nehoda na území Rakousko-Uherské monarchie (a zřejmě první železniční nehoda vůbec) se stala 7. 7. 1839 při zahajovací jízdě z Vídně do Brna

14/6/2017 Lesná pohledem jejího architekta

14/6/2017 Lesná pohledem jejího architekta

14.6.2017

14/6/2017 Lesná pohledem jejího architekta     V červnu slaví významné životní jubileum pan architekt Viktor Rudiš, který je jedním ze spoluautorů brněnského sídliště Lesná. A právě toto sídliště…

Setkání KAM se zástupci SZ, ŽTB/Pirátů a KDU-ČSL

Setkání KAM se zástupci SZ, ŽTB/Pirátů a KDU-ČSL

21.2.2018

Odborníci z Kanceláře architekta města se sešli se zástupci koaličních klubů Strany zelených, Žít Brno, Pirátské strany a KDU-ČSL nad stanoviskem k poloze hlavního nádraží a modernizaci brněnského železničního uzlu. Setkání se uskutečnilo v pátek 16. února a jeho organizátorem byla KAM.