06 Studie proveditelnosti

13.12.2017

V roce 2015 vláda ČR souhlasila se zpracováním Studie proveditelnosti železničního uzlu Brno.

06 Studie proveditelnosti

Objednatelem se stala Správa železniční dopravní cesty. Studie proveditelnosti měla za úkol vyhodnocení nákladů a přínosů variant „A – Řeka“ a „B – Petrov“ (obě varianty obsahují podvarianty – A, Aa, Ab, Ac, B1, B1a, B1b, B1c, B1d, B1f). Součástí studie je rovněž hodnocení varianty „Bez projektu“, tedy zachování stávající polohy nádraží bez jeho přestavby.

Finální verze Studie proveditelnosti měla být hotová v listopadu 2016. Její dokončení však bylo posunuto téměř o 11 měsíců, a to na 10. října 2017. Tento posun byl způsoben především dodatečnými požadavky na zpracování více variant řešení. Výsledky Studie budou jedním z podkladů pro rozhodnutí Ministerstva dopravy o výsledné variantě přestavby železničního uzlu Brno. #kamnadrazi 

Další články

Výsledky ankety Vize prostorového rozvoje města Brna

Výsledky ankety Vize prostorového rozvoje města Brna

20.3.2017

V anketě Vize prostorového rozvoje města Brna mohla hlasovat široká veřejnost od dubna letošního roku. Přinášíme vám vypracované výsledky. Jaké jsou tedy Vize pro město Brno?

Stav veřejných prostranství v Brně pomůže zlepšit manuál

Stav veřejných prostranství v Brně pomůže zlepšit manuál

25.10.2018

Brno bude mít svůj první manuál veřejných prostranství. Dokument nazvaný Rukověť tvorby veřejných prostranství ukazuje principy, jak vytvářet kvalitní ulice, parky a náměstí, kde se budou lidé cítit dobře. Pro město ho připravuje Kancelář architekta města Brna.

09d Zajímavosti – Železniční spojka

09d Zajímavosti – Železniční spojka

4.1.2018

Mezi stávajícím hlavním nádražím (tzv. horní) a dolním nádražím vedla železniční spojka podél ulice Plotní, a to od roku 1870 až přibližně do roku 1970.