08b Varianta B – PETROV

Publikováno: 21.12.2017

Počítá s modernizací současného hlavního nádraží a jeho rozšířením do oblasti Nových Sadů a tzv. Malé Ameriky.

08b Varianta B – PETROV

Osobní tratě jsou zachovány ve stávající trase. Nové nádraží pro vysokorychlostní vlaky je podzemní v oblasti Malé Ameriky. Zaústění vysokorychlostní trati od Prahy se předpokládá od západu soustavou tunelů pod historickým centrem města, Kraví horou, oborou Holedná a Podkomorskými lesy.

Nákladní vlaky využívají stávající průtah přes dolní nádraží.

Varianta Petrov má ve Studii proveditelnosti 6 podvariant lišících se zaústěním tratí od Přerova a od Veselí nad Moravou – od letiště do Komárova buď přímo, nebo stávající trasou, nebo kombinací obou. Samotné hlavní nádraží má dále 2 podvarianty s různou křivostí kolejí.

#kamnadrazi

Další články

Hledáme portrétistu brněnských architektů

Hledáme portrétistu brněnských architektů

11.7.2019

Máte talent na kreslení portrétů? Máte rádi Brno a jeho architekturu? Baví vás výzvy? Pomozte nám vytvořit galerii městských architektů.

Chcete se podílet na rozvoji Brna? Přidejte se k nám

Chcete se podílet na rozvoji Brna? Přidejte se k nám

9.7.2019

Rozšiřujeme náš tým a hledáme nové kolegy. Zajímají vás projekty celoměstského významu? Zaměřujete se na urbanismus, architekturu nebo stavitelství? Máte výborné organizační schopnosti, samostatnost a zodpovědnost jsou pro vás víc než jen pojmy? Pak hledáme právě vás.

Sto padesát změn územního plánu pomůže Brnu

Sto padesát změn územního plánu pomůže Brnu

8.7.2019

Nové stavební pozemky pro rodinné domy nebo proměny nevyužívaných průmyslových areálů na obytné čtvrti. Tyto a další příležitosti přinesou změny stávajícího územního plánu. Klíčový dokument pro rozvoj Brna platí už přes pětadvacet let a jeho poslední aktualizace proběhla před deseti lety.