Otázka, která neustále hýbe Brnem. K jaké variantě se přiklonit? Kde bude nádraží lepší, dostupnější a příjemnější? Ale ono to není vše. Připravili jsme pro vás první výstavu Kanceláře na toto ožehavé téma. Navíc přímo mezi vámi, v ulicích města Brna.
Nádraží pod Petrovem a u řeky
Tématem první výstavy, kterou KAM uspořádala s brněnským magistrátem, byl ne/přesun hlavního vlakového nádraží. Konala se v září 2016 jako informační kampaň před referendem o poloze železničního uzlu. Na několika místech ve městě Brně vyrostly informační panely. Zájemci na nich našli informace o obou variantách umístění nádraží (tedy ve stávající i odsunuté poloze), přesněji řečeno prezentaci vítězného projektu urbanistické soutěže „Budoucnost centra Brna“ (UNIT architekti, Praha) a nejzdařilejší urbanistické studie v souběžně vypracované zakázce „Budoucnost centra města Brna ve variantě přestavby železničního uzlu Brno „Řeka“ (Sdružení Ivan Koleček – Pavel Jura, architekti Lausanne – Brno).
Podrobnější informace o prezentaci najdete ZDE.
Jasné a jednotné požadavky na označování odkládacích míst, jejich umístění i podobu potřebného mobiliáře – nejen to přináší nový Standard odkládacích míst pro jízdní kola a koloběžky, který vypracovala Kancelář architekta města Brna ve spolupráci s Odborem dopravy Magistrátu města Brna. Dokument, který dnes schválila Rada města Brna, má do budoucna zlepšit podmínky pro cyklistiku a zároveň přispět ke kultivaci veřejných prostranství. Standard se stane od 1. prosince 2024 podkladem závazným pro útvary Magistrátu města Brna a jeho příspěvkové organizace a doporučeným pro městské části a obchodní společnosti se 100% majetkovou účastí Brna.
Nábřeží Ponávky u brněnského Zamilovaného hájku využívají každý den tisíce lidí – při cestě do zaměstnání, k rekreaci, sportu, procházkám i zahrádkaření. Do bezprostředního okolí zasahují oblasti bydlení, dopravy a průmyslu, část je retenční nádrží zadržující vodu z přívalových dešťů. Lokalita však přes svá četná využití postrádá dlouhodobý plán rozvoje. Brno se proto spolu s městskými částmi Královým Polem a Řečkovicemi a Mokrou Horou dohodlo na uspořádání krajinářského soutěžního workshopu, který organizuje Kancelář architekta města Brna. Zájemci o účast teď mohou do 7. března 2025 podávat své návrhy koncepce rozvoje území.
V září loňského roku představilo vedení města společně se zástupci dotčených sportovních odvětví plány na výstavbu významných sportovišť v Brně. Kombinovaná hala pro atletiku a dráhovou cyklistiku vznikne v blízkosti lužáneckého plaveckého stadionu. Fotbalový stadion najde své místo na výstavišti, a to v místě současného velodromu.