Aktuálně

Brno chystá nejmodernější hlavní nádraží v Evropě, jeho podobu přinese mezinárodní soutěž

Brno chystá nejmodernější hlavní nádraží v Evropě, jeho podobu přinese mezinárodní soutěž

3.9.2020

Startuje největší architektonická soutěž v historii České republiky. Brno hledá autory podoby nového hlavního nádraží. Hlásit se mohou architekti z celého světa. Kancelář architekta města Brna (KAM) v pondělí 31. srpna oficiálně zahájila mezinárodní urbanisticko-dopravně-architektonickou soutěž o návrh. Společně ji pořádají město Brno a státní organizace Správa železnic. KAM do soutěže vyzve i autory hlavních nádraží Vídně, Berlína a Amsterdamu.

Rýsuje se konkrétní podoba brněnského úseku silnice X43

Rýsuje se konkrétní podoba brněnského úseku silnice X43

27.8.2020

V červnu představila kancelář architekta města Brna (KAM) tři různé studie silnice X43, které zpracovaly tři různé týmy architektů a dopravních inženýrů. Veřejnost se s nimi mohla seznámit nejen na webu, ale také na srpnové výstavě v brněnském Urban centru. V úterý 25. srpna v prostorách výstavního sálu zasedla i dvacetičlenná hodnotící komise. Jejím úkolem bylo posoudit, které ideje ze tří studií využije město pro přípravu zadání projektové dokumentace.

Procházka: Šalinou za pyramidami

Procházka: Šalinou za pyramidami

20.8.2020

Za pyramidami nemusíte do Egypta, hned 108 jich najdete na fasádě nové haly denního ošetření ve Vozovně Pisárky, kde tříští hluk. Přidejte se k nám 3. září na procházku s městským architektem, během které si detailně projdeme zmíněnou budovu nominovanou na titul Stavba roku 2020. Průvodcem nám bude architekt David Kudla, autor návrhu ze studia DKarchitekti. Společně se projedeme také pisáreckou vozovnou, kde vás na závěr čeká i jedno překvapení.

X43 třikrát jinak: Podívejte se ve videu na autorská představení všech tří studií

X43 třikrát jinak: Podívejte se ve videu na autorská představení všech tří studií

19.8.2020

Tři různá dopravní řešení brněnské části silnice X43, tři pohledy na její zapojení do okolní zástavby i krajiny a tři přístupy k tomu, jak dosáhnout co nejmenších dopadů na kvalitu života v přilehlých městských částech. Vernisáže výstavy X43 třikrát jinak se zúčastnili zpracovatelé všech tří urbanisticko-dopravních studií a v krátkých prezentacích představili své návrhy. Podívejte se v záznamu na jejich autorský komentář.

ODLOŽENO Druhé veřejné setkání: Dostavba a úprava náměstí Míru

ODLOŽENO Druhé veřejné setkání: Dostavba a úprava náměstí Míru

11.8.2020

Děkujeme všem za zájem o druhé setkání k soutěži na podobu náměstí Míru. Z rozhodnutí zadavatele jsme byli bohužel nuceni akci plánovanou na pondělí 14. září odložit. Nový termín setkání dáme na našem webu a sociálních sítích vědět s předstihem, už poslané registrace zároveň zůstanou platné také na přesunuté datum.

Výstava: X43 třikrát jinak

Výstava: X43 třikrát jinak

22.7.2020

Nové parky a rekreační plochy, atraktivní promenáda kolem Brněnské přehrady i rozšíření centra Bystrce. Tyto a další ideje představili architekti jako součást řešení brněnského úseku silnice X43. Prohlédnout si je teď můžete na výstavě v brněnském Urban centru od 6. do 28. srpna.

Podobu nového nádraží vyberou přední osobnosti české a světové architektury

Podobu nového nádraží vyberou přední osobnosti české a světové architektury

20.7.2020

Eva Jiřičná, Jan Jehlík, Peter Gero, Igor Marko, Vladimír Sitta nebo Zdeňka Vydrová. Tyto a další osobnosti české a světové architektury se v pátek sešly v Brně! V Kanceláři architekta města Brna (KAM) na Zelném trhu se konalo první ustavující zasedání poroty mezinárodní architektonické soutěže na nové hlavní nádraží. A protože členové poroty působí v různých koutech Česka i světa, zasedala porota online. Předsedou poroty byl zvolen architekt Petr Hlaváček, místopředsedou inženýr Mojmír Nejezchleb.

Představujeme tři podoby silnice X43 městským částem, v srpnu můžete přijít i na výstavu

Představujeme tři podoby silnice X43 městským částem, v srpnu můžete přijít i na výstavu

17.7.2020

Prezentacemi tří urbanisticko-dopravních studií brněnské části silnice X43 zástupcům městských částí pokračovala v červenci debata o co nejlepší podobě této budoucí dopravní tepny. V srpnu bude následovat výstava v brněnském Urban centru a na podzim také debata s místními.

Další krok k brněnské podzemní dráze, město hledá zpracovatele studie proveditelnosti

Další krok k brněnské podzemní dráze, město hledá zpracovatele studie proveditelnosti

13.7.2020

Bude cestující pod centrem Brna vozit metro, příměstský vlak, tramvaj, nebo jejich kombinace? Jaká trasa je nejvhodnější a na jaké tratě má navazovat? Odpovědět na tyto otázky a prověřit další možnosti podzemní kolejové dopravy navazující na nový železniční uzel má studie proveditelnosti severojižního kolejového diametru. Výběrové řízení na její zpracování vyhlásili brněnští radní na začátku července, zadání připravila Kancelář architekta města Brna. Zájemci o zpracování studie proveditelnosti mohou nabídky podávat do pondělí 10. srpna 2020 do 10 hodin.

99 dní aneb V hlavní roli nový územní plán

99 dní aneb V hlavní roli nový územní plán

9.7.2020

Celkem devětadevadesát dní měli Brňané na seznámení se s návrhem nového územního plánu a jeho připomínkování. Za tu dobu jsme v KAM zodpověděli přes tisíc dotazů veřejnosti, rozdali dva tisíce tištěných průvodců a třikrát prezentovali návrh v živém vysílání, zorganizovali jsme čtyři velká setkání Plán jede k vám a navštívili zastupitelstva deseti městských částí, prezentovali jsme návrh starostům, odborům magistrátu i zastupitelským klubům, odborné veřejnosti i dalším zájmovým skupinám. Maraton zakončila dvě veřejná projednání na brněnském výstavišti. Oddych nás ale nečeká. Máme necelý rok na vypořádání všech připomínek a námitek do dalšího veřejného projednání v květnu 2021.

Bílý dům: Bourat, či nebourat? Oč tu běží?

Bílý dům: Bourat, či nebourat? Oč tu běží?

8.7.2020

V souvislosti s tématem budoucnosti Bílého domu v Brně chceme uvést na pravou míru, že úkolem KAM není posuzovat architektonickou kvalitu ani historickou hodnotu konkrétních staveb ve městě, stejně tak ani jejich technický stav nebo ekonomickou stránku. Nemáme kulatá razítka, nejsme úředníci města a stavebních úřadů, památkáři ani historici architektury. Stejně jako pražský Institut plánování a rozvoje jsme odborná koncepční kancelář města.

09 Jaké hlavní rozvojové lokality určuje nový územní plán?

09 Jaké hlavní rozvojové lokality určuje nový územní plán?

25.6.2020

Nová čtvrť Trnitá, bývalá Zbrojovka i chytrá čtvrť Špitálka. Nový územní plán určí celkem devět hlavních rozvojových oblastí, na které se chce město v příštích letech zaměřit. Cílem je nově vymezit větší rozsah ploch pro bydlení, pracovní příležitosti i trávení volného času a pomoci s přestavbou bývalých průmyslových areálů, tedy tzv. brownfieldů, ve vnitřním i širším centru města.