Ponava jako nová čtvrť propojující historii místa se zelení, sportem i moderním městským životem? Nabídka ateliéru bauchplan ).(, který ve svém návrhu představil flexibilní plán proměňující dnes zanedbaný kout poblíž centra Brna ve vizi pestrých veřejných prostranství, dostupného bydlení nebo parku spojujícího Lužánky s Planýrkou. Jako nejlepší ho i proto vybrala odborná komise soutěžního dialogu zadávaného a pořádaného Kanceláří architekta města Brna. Tento, i dva konkurenční finální návrhy řešení od ateliérů M2AU a Refuel, si budete moci prohlédnout na výstavě v Galerii architektury Brno. Doprovodí je vítězný model i koncepty soutěžních týmů z předchozích kol workshopu, které představí cestu, jakou se soutěžní dialog ubíral od svého počátku v roce 2024.
S vizí nové atraktivní a zároveň udržitelné městské čtvrti s pestrými a bezpečnými veřejnými prostranstvími, zeleným propojením Lužánek s Planýrkou a příležitostmi pro veřejný sport i rekreaci zvítězil architektonický ateliér bauchplan ).(. Včera byli o rozhodnutí odborné komise soutěžního dialogu zadávaného a pořádaného Kanceláří architekta města Brna informováni brněnští radní. Všechny soutěžní práce budou představeny na výstavě, která se bude konat letos v listopadu.
Až bude hotový tunel pod Vinohrady a provoz z Gajdošovy a Svatoplukovy se přesune na nový úsek velkého městského okruhu, Stará osada bude stát na prahu nové éry. Jaké funkce bude mít? O svoje názory a potřeby se teď lidé můžou podělit v městské anketě na webu damenavas.cz. Anketa bude přístupná do 23. listopadu a pro její vyplnění není nutné mít trvalý pobyt v Brně.
Skvělá zpráva pro Brno, Brňany a Brňanky! Podařilo se nám získat stavební povolení na protipovodňová opatření, která pod názvem Trnitá sdružují proměnu nábřeží na Svratce i Svitavě. A to od náspu Přerovské trati v Komárově po železniční viadukt na Uhelné (Svratka) a po silniční most na Hladíkově (Svitava).
Pro město Brno jsme zpracovali dopravně-urbanistickou studii území ležícího východně od historického jádra. Dnes jde o lokalitu s řadou bývalých nebo dosluhujících průmyslových areálů, velmi řídkou uliční sítí a minimem zeleně. To by se mělo změnit.