Čekání v Brně bude mít styl

Publikováno: 6.5.2019

Před dolním nádražím v Brně začala tento týden růst nová designová Čekárna. Ta má nejen zpříjemnit lidem cestování v době vlakové výluky, ale především je prvním krokem k oživení prostoru, kde v příštích letech vznikne nové hlavní nádraží a nová čtvrť. S její pomocí chceme ukázat, že je možné proměnit desítky let zapomenuté místo na zajímavý společenský prostor.

Čekání v Brně bude mít styl

„Město Brno považuje rozvoj lokality dolního nádraží za jednu ze svých priorit. Dokladem je, že na projektu Čekárny spolupracovalo několik organizací i zástupců vedení města napříč politickým spektrem. Čekárna bude prostor kultivovat a současně poskytne cestujícím komfort, moderní zázemí i zábavu. Srdce Čekárny bude tvořit osm city modulů uzpůsobených přímo pro tyto účely. Většina prostoru bude opravdu sloužit cestujícím, kteří čekají na své spoje. Zde budou mít k dispozici pohodlné sezení, připojení k internetu i zásuvky. Současně budou mít díky informačním tabulím dokonalý přehled o aktuální dopravní situaci,“ říká primátorka města Brna Markéta Vaňková. Prvním krokem pro zlepšení situace na dolním nádraží bylo již dříve vybudování parkoviště kiss and ride a přiblížení zastávky městské hromadné dopravy blíže vlakovému nástupišti. Na zastávce přistavují autobusy 61, které slouží jako spojka s hlavním nádražím a místním uzlem městské hromadné dopravy.

Prezentace nové Jižní čtvrti i strategických projektů města

V jednom z prosklených modulů bude k nahlédnutí aktualizovaný model budoucí čtvrti s novým nádražím. Model uvnitř Čekárny doprovodí výstava o rozvoji oblasti mezi hlavním a dolním nádražím, historicky pojmenované Trnitá. Autorem výstavy i celého projektu Čekárna je Kancelář architekta města Brna. „Čekárna a oživení přednádražního prostoru je prvním krokem a možností k tomu, představit obyvatelům i návštěvníkům města směr, jakým se bude rozvíjet nová čtvrť Trnitá. Zároveň chceme ukázat, že je možné proměnit desítky let zapomenuté místo na zajímavý společenský prostor,“ vysvětlil Michal Sedláček, ředitel KAM. V dalším city modulu se pak představí brněnské firmy i strategické městské projekty.

Brno vás vítá. I když přijedete vlakem

Čekárna ale nejsou jen city moduly, zahrnuje také okolí. Díky Brněnským komunikacím místo již nepřipomíná industriální divočinu, Veřejná zeleň města Brna se zasloužila o celoročně kvetoucí botanickou oázu. Nabídku prosklených modulů navíc doplní také něco dobrého na zub. Na místě budou foodtrucky s výběrovým občerstvením, které bude reagovat na roční období i přání zákazníků. Jídlo si můžou vzít s sebou na cestu, nebo ho sníst přímo na místě, k dispozici k těmto účelům tu bude zhruba třicet stolů se slunečníky. „Čekárna má návštěvníkům ukázat vlídnou tvář města hned po výstupu z vlaku a všem, kteří dojíždí za prací, zpříjemnit cestování. Turistům navíc v rámci projektu nabídneme navigaci do centra města a kompletní informace o výluce. A to jak na webových stránkách, tak přímo v terénu,“ uzavírá Jana Janulíková, ředitelka TIC BRNO, realizátora projektu.

Veškeré informace o Čekárně i praktické informace o vlakové výluce a navigace do centra města jsou dostupné na: www.GOtoBRNO.cz/dolninadrazi

Další články

09 Jaké hlavní rozvojové lokality určuje nový územní plán?

09 Jaké hlavní rozvojové lokality určuje nový územní plán?

25.6.2020

Nová čtvrť Trnitá, bývalá Zbrojovka i chytrá čtvrť Špitálka. Nový územní plán určí celkem devět hlavních rozvojových oblastí, na které se chce město v příštích letech zaměřit. Cílem je nově vymezit větší rozsah ploch pro bydlení, pracovní příležitosti i trávení volného času a pomoci s přestavbou bývalých průmyslových areálů, tedy tzv. brownfieldů, ve vnitřním i širším centru města.

Kam s dešťovou vodu ve městě? Chystáme největší studii v Česku

Kam s dešťovou vodu ve městě? Chystáme největší studii v Česku

Jak ve stávající městské zástavbě lépe hospodařit s dešťovými vodami, na to má odpovědět odborná studie, jejíž zadání připravila KAM ve spolupráci s městem. Cílem studie je prověřit vytipované lokality v pěti městských částech Bohunice, Komín, Nový Lískovec, Kohoutovice a Brno-sever. Celkem půjde o 354 hektarů, z hlediska území to bude největší studie svého druhu v Česku. Radní města ve středu 24. června schválili výběrové řízení na zpracovatele. Vypsané bude v nejbližších dnech.

Tři studie ukazují tři různé podoby silnice X43 přes Brno

Tři studie ukazují tři různé podoby silnice X43 přes Brno

18.6.2020

Nové parky a rekreační plochy, atraktivní promenáda kolem Brněnské přehrady i rozšíření centra Bystrce, tyto a další ideje představili architekti jako součást řešení brněnského úseku silnice X43. Její podobu hledá kraj i město už přes deset let. Město Brno si proto na základě podkladů Jihomoravského kraje nechalo zpracovat tři urbanisticko-dopravní studie dopravní stavby, a především možností jejího zapojení do okolní zástavby a krajiny.