Rozvojem prostoru kolem brněnského hlavního nádraží a uhelného nádraží při ulici Křídlovická se bude zabývat nová pracovní skupina. Jejím členem je i Kancelář architekta města Brna (KAM). Zřízení skupiny ve středu 27. února schválila Rada města Brna.
Pracovní skupina se bude soustředit na prostor vymezený ulicemi Benešova–Koliště, Nádražní, Nové sady, Opuštěná a Uhelná kolem dráhy od ulice Benešova po most Uhelná. Její činností bude koordinovat záměry investorů v území s potřebami města.
Už v tuto chvíli KAM pracuje na aktualizaci územní studie Jižní čtvrti, která má naplánovat proměnu celého území o rozloze zhruba 139 hektarů. Nová pracovní skupina se bude soustředit na její severní část, která tvoří důležité propojení mezi historickým centrem města, řekou Svratkou a oblastí nového hlavního nádraží. Rozvoj lokality tak má zásadní význam pro budoucnost Jižní čtvrti, která by měla nabídnout nový domov pro deset až patnáct tisíc lidí.
Členové pracovní skupiny:
Kdo navrhl nejlepší řešení proměny náměstí Míru? To na konci tohoto týdne rozhodnou členové odborné poroty. Vybírat budou z osmi návrhů, které přišly do otevřené urbanisticko-architektonické soutěže organizované kanceláří městského architekta. Soutěžící měli za úkol navrhnout úpravu náměstí Míru včetně dopravního řešení, vstupu do parku Kraví hora a podoby nového polyfunkčního domu v prostoru přilehlého areálu Lerchova. Všechny návrhy, včetně těch vítězných, představíme po schválení výsledků soutěže vedením města. Na červen připravujeme také výstavu.
Důležitý krok pro rozvoj jižní části Brna, tím je dokončení územní studie nové čtvrti Trnitá. Studie určuje hlavní principy, podle kterých se území o velikosti zhruba 140 hektarů v těsné blízkosti historického jádra města bude v příštích letech rozvíjet. Je to zásadní dokument pro plánovanou výstavbu, ale také pro podobu veřejných prostranství nebo parků. Její aktualizaci zpracovala kancelář městského architekta, která se dlouhodobě věnuje koordinaci záměrů města a investorů v území.
Čím se může inspirovat Brno při plánování podzemní dráhy? Má navazovat na síť železnic, tramvají, nebo půjde o metro? Kolik bude potřeba zastávek? A je na to Brno dost velké? Nejen na tyto otázky hledal odpovědi online seminář pořádaný Kanceláří architekta města Brna ve čtvrtek 25. března. K pětici přednášejících se přes aplikaci Teams připojila téměř stovka posluchačů. Spolupořadatelem akce byl Ústav železničních konstrukcí a staveb Fakulty stavební Vysokého učení technického v Brně.