KAM připraví zadání studie na „brněnské metro“

Publikováno: 14.8.2019

Brno se o trochu více přiblížilo podzemní dráze, která rozšíří kapacitu zdejší hromadné dopravy. Radní města minulý týden schválili podání žádosti o dotaci na studii proveditelnosti tzv. Severojižního kolejového diametru. Potřebných 16,5 milionu by tak mohlo po schválení putovat ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). Přípravou zadání studie proveditelnosti pověřilo vedení města v květnu letošního roku Kancelář architekta města Brna (KAM).

KAM připraví zadání studie na „brněnské metro“

Projekt podzemní dráhy má především odlehčit regionální i městské hromadné dopravě, podpořit vlakovou dopravu a zlepšit dostupnost připravovaného nového hlavního nádraží v poloze u řeky. Prověřeny budou po dohodě s Ministerstvem dopravy ČR (MD) tři varianty kolejového diametru – sever města spojí přes historické centrum s hlavním nádražím metro, podzemní regionální železnice, nebo podzemní tramvajová doprava. Upřesněna bude i trasa diametru. Studie proveditelnosti tak městu zodpoví otázky, jaké varianty jsou ekonomicky proveditelné, hospodárně provozovatelné, technicky realizovatelné, jaký vliv by měly na životní prostředí a zejména zda a nakolik by zlepšily dopravní obsluhu města i regionu.

Zadání by KAM ve spolupráci se SŽDC, MD, SFDI a dalšími partnery mohl dokončit na podzim letošního roku, kdy ho předá vedení města Brna.

Severojižní kolejový diametr

Téma ČT24: Příprava podzemní železnice v Brně (od času 14:33)

Další články

Čerstvá data o Brně. KAM připravila podrobnou analýzu města

Čerstvá data o Brně. KAM připravila podrobnou analýzu města

12.1.2021

Zajímá vás průměrný věk obyvatel Brna? Kolik lidí bydlí na sídlištích a jaké jsou nejčastější typy zástavby? Jak se za poslední roky vyvíjely ceny bytů a pozemků? Jak velké jsou kapacity nemocnic? Tato a další data o Brně za uplynulé čtyři roky najdete v aktualizaci územně analytických podkladů, kterou zpracoval náš tým. Jedná se o obsáhlý souhrn dat, který slouží jako zdroj informací pro přípravu územního plánu, územních studí nebo třeba rozhodování o stavebních záměrech. Koncem loňského roku dokument projednala Rada města Brna. Od ledna je dostupný na webových stránkách města.

Rok 2020 v KAM – 4. část

Rok 2020 v KAM – 4. část

8.1.2021

Rok 2020 byl bezpochyby jiný než roky předchozí. Přesto jsme dokázali pohnout s mnoha dlouhodobými brněnskými „balvany“. Pracujeme na vypořádání námitek a připomínek k návrhu nového územního plánu, rozjela se práce na studii proveditelnosti brněnské podzemní dráhy a dvanáct mezinárodních týmů architektů pracuje na podobě nového hlavního nádraží. A v novém roce se vracíme plní síly pro zdolání dalších výzev. Podívejte se na ohlédnutí za tím nejdůležitějším v závěru roku 2020 a připomínku návštěv našich sesterských organizací.

Rok 2020 v KAM – 3. část: září, říjen, listopad

Rok 2020 v KAM – 3. část: září, říjen, listopad

7.1.2021

Přestože jsme hned začátek září zahájili procházkou s městským architektem, už v říjnu nás okolnosti donutily do virtuálního prostoru přesunout vernisáž výstavy k územnímu plánu i související kulaté stoly věnované jeho horkým tématům. Podívejte se na ohlédnutí za tím nejdůležitějším ve třetí části roku 2020.