Projekt podzemní dráhy má především odlehčit regionální i městské hromadné dopravě, podpořit vlakovou dopravu a zlepšit dostupnost připravovaného nového hlavního nádraží v poloze u řeky. Prověřeny budou po dohodě s Ministerstvem dopravy ČR (MD) tři varianty kolejového diametru – sever města spojí přes historické centrum s hlavním nádražím metro, podzemní regionální železnice, nebo podzemní tramvajová doprava. Upřesněna bude i trasa diametru. Studie proveditelnosti tak městu zodpoví otázky, jaké varianty jsou ekonomicky proveditelné, hospodárně provozovatelné, technicky realizovatelné, jaký vliv by měly na životní prostředí a zejména zda a nakolik by zlepšily dopravní obsluhu města i regionu.
Zadání by KAM ve spolupráci se SŽDC, MD, SFDI a dalšími partnery mohl dokončit na podzim letošního roku, kdy ho předá vedení města Brna.
Téma ČT24: Příprava podzemní železnice v Brně (od času 14:33)
Ve středu 31. července se ve Sněmovním sále Nové radnice od 13 hodin uskuteční veřejné…
Návrh nového Územního plánu města Brna (NÚP) určený pro veřejné projednání je ode dneška dostupný…
Na první pohled spousta maličkostí v mapě Brna, v realitě 106 důležitých změn stávajícího územního…
Třináct brněnských škol a ještě více tříd. Přes 360 dětí. Konzultace s desítkou pedagogů. Takový…
Rozsáhlé území v okolí říčky Ponávky mezi Řečkovicemi a Královým Polem využívají každý den tisíce…
Rozsáhlé území v okolí říčky Ponávky mezi Řečkovicemi a Královým Polem využívají každý den tisíce…