Projekt podzemní dráhy má především odlehčit regionální i městské hromadné dopravě, podpořit vlakovou dopravu a zlepšit dostupnost připravovaného nového hlavního nádraží v poloze u řeky. Prověřeny budou po dohodě s Ministerstvem dopravy ČR (MD) tři varianty kolejového diametru – sever města spojí přes historické centrum s hlavním nádražím metro, podzemní regionální železnice, nebo podzemní tramvajová doprava. Upřesněna bude i trasa diametru. Studie proveditelnosti tak městu zodpoví otázky, jaké varianty jsou ekonomicky proveditelné, hospodárně provozovatelné, technicky realizovatelné, jaký vliv by měly na životní prostředí a zejména zda a nakolik by zlepšily dopravní obsluhu města i regionu.
Zadání by KAM ve spolupráci se SŽDC, MD, SFDI a dalšími partnery mohl dokončit na podzim letošního roku, kdy ho předá vedení města Brna.
Brněnští zastupitelé dnes svou většinou schválili nový Územní plán města Brna. Po více než dvou…
Pátá územní studie vypracovaná Kanceláří města Brna byla schválena, zaměřená je na lokalitu Technologický park.…
Klíčový strategický dokument určující směřování rozvoje města – nový Územní plán města Brna (NÚP) –…
Prostor před obchodním centrem na ulici Petra Křivky by se konečně mohl stát skutečným srdcem…
Procházkou nás provedl architekt Jan Machát z VISUALOVE, který je spoluautor multimediální expozice, interaktivních instalací…