Brněnští radní ve středu 19. prosince schválili novou Radu KAM. Navržené odborníky do funkce jmenuje ředitel KAM Michal Sedláček.
Rada KAM bude mít nově osm členů:
Rada KAM je stálým poradním orgánem ředitele, který ji také zřizuje. „Do rady jsme nominovali odborníky napříč všemi oblastmi, kterým se KAM věnuje – od architektů, urbanistů, odborníků na dopravu až po ekonomiku nebo komunikaci. Doufáme, že noví členové nám díky svým zkušenostem přinesou nové podněty k naší činnosti. Chceme, aby rada byla živý poradní orgán, který přispěje k řešení velkých úkolů Brna, jako je nové nádraží a nová Jižní čtvrť,“ shrnul městský architekt Michal Sedláček.
Rada KAM má za úkol sledovat činnost organizace a konzultovat s ředitelem koncepci jejího rozvoje, monitorovat využívání financí, její hospodaření a investice, sledovat výběrová řízení, zadávání veřejných zakázek nebo personální zabezpečení, projednávat roční závěrky, výroční zprávy a podněty od občanů. V neposlední řadě taky podává řediteli KAM návrhy a doporučení.
Na začátku června společně znovu vyrazíme na procházku s městským architektem, tentokrát netradičně za hranice Brna. Čeká nás totiž návštěva Městské haly Modřice, stavby oceněné Českou cenou za architekturu 2021. Halou, která slouží sportu i kultuře, nás provede Vojtěch Sosna, spoluautor návrhu z ateliéru bod architekti. Začneme ve vstupní hale krátkou prezentací, prohlédneme si vše od šaten přes tělocvičnu a bazénu po ubytování i restauraci a návštěvu zakončíme na venkovních sportovištích.
Spojení parkové a přírodní části, místa pro lidi i pro přírodu. Takový přístup zvolil vítězný tým krajinářského architekta Radka Prokeše. V příštích letech začne podle jejich soutěžního návrhu vznikat první etapa nového parku v lokalitě Černovické pískovny. Odborná porota jej vybrala na konci dubna, s výsledky se dnes na svém zasedání seznámili brněnští radní. Všechny návrhy námi organizované urbanisticko-krajinářské soutěže budou vystaveny od poloviny června v brněnském Urban centru.
Bulvár. Hlavní spojnice mezi novým moderním nádražím a historickým centrem, která bude tvořit páteřní komunikační osu nové čtvrti Trnitá. Tato třída se stane významným veřejným prostorem města se širokými chodníky, množstvím zeleně a vzrostlými stromy. Na každé straně ulice nebudou chybět ani obousměrné cyklostezky, středový pás bude zase patřit tramvajím. V současné době probíhají práce na projektové dokumentaci první etapy.