Podobu lávek nad Brněnskou přehradou navrhne společnost SHP&Studio acht

Publikováno: 24.1.2020

Zpracovatele architektonické studie, která prověří možnost vybudování alternativního vedení cyklotrasy ve dvou úsecích nad hladinou Brněnské přehrady, vybrala Kancelář architekta města Brna. Stala se jím společnost tvořená architektonickým ateliérem Studio acht a inženýrskou kanceláří Stráský, Hustý a partneři. Výsledky studie představí kancelář městského architekta veřejnosti během letošního června.

Podobu lávek nad Brněnskou přehradou navrhne společnost SHP&Studio acht

První lávka, jejíž podoba vzejde z architektonické studie, by mohla vyrůst u pláže Kozí Horka. Dlouhá bude zhruba 350 metrů a má umožnit i podplouvání rekreačních plavidel. Druhý navrhovaný úsek překlene obtížně prostupný záliv obklopený skalami poblíž přístaviště Rokle. Dlouhá bude zhruba 90 metrů. Obě lávky by měly být 3 metry široké.

Lávky by měly vycházet ze stejného řešení, a to jak vzhledem, tak zvolenými materiály. Jejich výsledná podoba by měla do místa zapadat, respektovat jeho přírodní i historický charakter a působit co nejlehčím dojmem. Zároveň by měla studie prověřit potenciál využití obou lávek také pro pěší či navrhnout nové pobytové plochy. Lidem by se tak po dokončení mohlo zpřístupnit nové koupací molo nebo vyhlídková plošina nabízející nový neotřelý pohled na Brněnskou přehradu.

Výběrové řízení vypsala Kancelář architekta města Brna ve spolupráci s OVLHZ MMB minulý rok v listopadu. Obě lávky by sloužily jako součást cyklostezky mezi brněnskou Bystrcí a hradem Veveří, jejíž vybudování na pravém břehu vodní nádrže zvažuje město Brno.

Další články

Široký bulvár, byty až pro patnáct tisíc lidí, zelené vnitrobloky i střechy. Příprava nové čtvrti Trnitá pokračuje

Široký bulvár, byty až pro patnáct tisíc lidí, zelené vnitrobloky i střechy. Příprava nové čtvrti Trnitá pokračuje

15.4.2021

Důležitý krok pro rozvoj jižní části Brna, tím je dokončení územní studie nové čtvrti Trnitá. Studie určuje hlavní principy, podle kterých se území o velikosti zhruba 140 hektarů v těsné blízkosti historického jádra města bude v příštích letech rozvíjet. Je to zásadní dokument pro plánovanou výstavbu, ale také pro podobu veřejných prostranství nebo parků. Její aktualizaci zpracovala kancelář městského architekta, která se dlouhodobě věnuje koordinaci záměrů města a investorů v území.

Podzemní dráhy u nás i ve světě. Odborníci sdíleli zkušenosti pro Brno

Podzemní dráhy u nás i ve světě. Odborníci sdíleli zkušenosti pro Brno

9.4.2021

Čím se může inspirovat Brno při plánování podzemní dráhy? Má navazovat na síť železnic, tramvají, nebo půjde o metro? Kolik bude potřeba zastávek? A je na to Brno dost velké? Nejen na tyto otázky hledal odpovědi online seminář pořádaný Kanceláří architekta města Brna ve čtvrtek 25. března. K pětici přednášejících se přes aplikaci Teams připojila téměř stovka posluchačů. Spolupořadatelem akce byl Ústav železničních konstrukcí a staveb Fakulty stavební Vysokého učení technického v Brně.

Prohlédněte si doplněný 3D model celého Brna a vyzkoušejte si jeho úpravu

Prohlédněte si doplněný 3D model celého Brna a vyzkoušejte si jeho úpravu

1.4.2021

Že je na úvodním obrázku situace vystřižená jako ze Suezského průplavu, kde nedávno uvízla obří loď? Nebojte, nic podobného nehrozí a ani na vás nezkoušíme aprílové žertíky. Dnes naopak spouštíme novou verzi rozšířeného 3D modelu města Brna. A u té příležitosti nabízíme všem zájemcům možnost vyzkoušet si během prvních dnů provozu virtuální úpravu veřejného prostoru a přidávání různých prvků – stromů, městského mobiliáře nebo dopravních prostředků.