Podobu lávek nad Brněnskou přehradou navrhne společnost SHP&Studio acht

Publikováno: 24.1.2020

Zpracovatele architektonické studie, která prověří možnost vybudování alternativního vedení cyklotrasy ve dvou úsecích nad hladinou Brněnské přehrady, vybrala Kancelář architekta města Brna. Stala se jím společnost tvořená architektonickým ateliérem Studio acht a inženýrskou kanceláří Stráský, Hustý a partneři. Výsledky studie představí kancelář městského architekta veřejnosti během letošního června.

Podobu lávek nad Brněnskou přehradou navrhne společnost SHP&Studio acht

První lávka, jejíž podoba vzejde z architektonické studie, by mohla vyrůst u pláže Kozí Horka. Dlouhá bude zhruba 350 metrů a má umožnit i podplouvání rekreačních plavidel. Druhý navrhovaný úsek překlene obtížně prostupný záliv obklopený skalami poblíž přístaviště Rokle. Dlouhá bude zhruba 90 metrů. Obě lávky by měly být 3 metry široké.

Lávky by měly vycházet ze stejného řešení, a to jak vzhledem, tak zvolenými materiály. Jejich výsledná podoba by měla do místa zapadat, respektovat jeho přírodní i historický charakter a působit co nejlehčím dojmem. Zároveň by měla studie prověřit potenciál využití obou lávek také pro pěší či navrhnout nové pobytové plochy. Lidem by se tak po dokončení mohlo zpřístupnit nové koupací molo nebo vyhlídková plošina nabízející nový neotřelý pohled na Brněnskou přehradu.

Výběrové řízení vypsala Kancelář architekta města Brna ve spolupráci s OVLHZ MMB minulý rok v listopadu. Obě lávky by sloužily jako součást cyklostezky mezi brněnskou Bystrcí a hradem Veveří, jejíž vybudování na pravém břehu vodní nádrže zvažuje město Brno.

Další články

Světová architektura v Brně: Mezinárodní soutěž na nové hlavní nádraží vyhráli nizozemští architekti Benthem Crouwel

Světová architektura v Brně: Mezinárodní soutěž na nové hlavní nádraží vyhráli nizozemští architekti Benthem Crouwel

21.7.2021

Je rozhodnuto – nové brněnské hlavní nádraží vznikne podle návrhu nizozemského ateliéru Benthem Crouwel Architects, který stojí za projektem nádraží v Rotterdamu nebo rekonstrukcí a dostavbou nádraží v Amsterdamu. Dle vítězů se brněnské nádraží stane novou branou do města a pozitivním impulzem pro vznikající čtvrť Trnitá na nábřeží řeky Svratky. Brňané získají moderní přestupní uzel a záruku dalšího rozvoje zdejší železniční dopravy. Výběr odborné poroty, ve které zasedla architektka Eva Jiřičná nebo urbanista Peter Gero, potvrdilo v tomto týdnu vedení města Brna i Správa železnic. Kancelář architekta města Brna vystaví jako organizátor soutěže všechny návrhy včetně velkého modelu nové čtvrti v Křížové chodbě brněnské Nové radnice na konci září.

Další maraton veřejného projednávání návrhu nového územního plánu je u konce

Další maraton veřejného projednávání návrhu nového územního plánu je u konce

1.7.2021

Šestnáct městských částí, dvě akce Plán jede k vám! v kině Scala a dvoudenní veřejné projednání v areálu brněnského výstaviště… A do toho nesčetně dalších setkání i vašich dotazů směřujících nejen na nás, ale také další aktéry zapojené do tvorby a projednávání návrhu nového brněnského územního plánu.

Architekt Luboš Františák: K náměstí Míru mám osobní vztah

Architekt Luboš Františák: K náměstí Míru mám osobní vztah

22.6.2021

Náměstí lemované špalíry stromů, kolonádou podél parku Kraví hora i novým polyfunkčním domem v přízemí s obchody, službami a volnočasovým centrem. Tak by se mělo podle vítězů otevřené urbanisticko-architektonické soutěže proměnit náměstí Míru a bývalý vojenský areál v ulici Lerchova. Odborná porota vybrala na konci dubna z osmi návrhů řešení týmu brněnského architekta Luboše Františáka. Do soutěže pořádané kanceláří městského architekta se zapojil s tím, že má k místu osobní vztah. Návrhu se s kolegy věnovali intenzivně celé čtyři měsíce, které měli účastníci na jejich vypracování.