První lávka, jejíž podoba vzejde z architektonické studie, by mohla vyrůst u pláže Kozí Horka. Dlouhá bude zhruba 350 metrů a má umožnit i podplouvání rekreačních plavidel. Druhý navrhovaný úsek překlene obtížně prostupný záliv obklopený skalami poblíž přístaviště Rokle. Dlouhá bude zhruba 90 metrů. Obě lávky by měly být 3 metry široké.
Lávky by měly vycházet ze stejného řešení, a to jak vzhledem, tak zvolenými materiály. Jejich výsledná podoba by měla do místa zapadat, respektovat jeho přírodní i historický charakter a působit co nejlehčím dojmem. Zároveň by měla studie prověřit potenciál využití obou lávek také pro pěší či navrhnout nové pobytové plochy. Lidem by se tak po dokončení mohlo zpřístupnit nové koupací molo nebo vyhlídková plošina nabízející nový neotřelý pohled na Brněnskou přehradu.
Výběrové řízení vypsala Kancelář architekta města Brna ve spolupráci s OVLHZ MMB minulý rok v listopadu. Obě lávky by sloužily jako součást cyklostezky mezi brněnskou Bystrcí a hradem Veveří, jejíž vybudování na pravém břehu vodní nádrže zvažuje město Brno.
Zveme Vás na veřejné představení projektu protipovodňových opatření na řekách Svratce a Svitavě, a to…
Jde o významný krok pro to, aby se mohlo město udržitelně rozvíjet s ohledem na…
V prosinci 2024 schválili brněnští zastupitelé nový Územní plán města Brna, účinnosti nabude 31. ledna…
Velodrom jako dřevěný pavilon – výrazný solitér zasazený do území s velkým měřítkem. Otevřený směrem…
Zvýšit pocit bezpečí, doplnit zeleň nebo mobiliář, rozšířit služby o kavárnu nebo třeba o farmářské…
Přijměte naše srdečné pozvání na výstavu věnovanou současné brněnské architektuře. Výstava se koná v GALERII!…