Představujeme tři podoby silnice X43 městským částem, v srpnu můžete přijít i na výstavu

Publikováno: 17.7.2020

Prezentacemi tří urbanisticko-dopravních studií brněnské části silnice X43 zástupcům městských částí pokračovala v červenci debata o co nejlepší podobě této budoucí dopravní tepny. V srpnu bude následovat výstava v brněnském Urban centru a na podzim také debata s místními.

Představujeme tři podoby silnice X43 městským částem, v srpnu můžete přijít i na výstavu

V současnosti posuzovaná trasa silnice X43 vychází ze zpracované Územní studie pro Brno a okolí, která je zároveň podkladem pro aktualizaci Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje. Poté, co bude pravděpodobně na podzim letošního roku tento krajský „územní plán“ vydán, musí ho Brno ze zákona převzít do návrhu nového územního plánu. S vedením města jsme se proto dohodli na zpracování tří urbanisticko-dopravních studií, které ukazují možnosti zapojení silnice do okolní zástavby a krajiny.

Všechny tři hotové studie zástupcům městských částí v první polovině července prezentovaly zpracovatelské týmy knesl kynčl architekti s PK Ossendorf, Sdružení Pelčák a partner architekti s HBH Projekt a Pavel Jura s FAST VUT. Představení jednotlivých řešení bylo spojeno především s dotazy, očekáváme, že různá pojetí dopravy a urbanismu budou dotčené městské části ještě komentovat během následujících týdnů.

Na srpen připravujeme pro Brňany výstavu v Urban centru u Staré radnice, kde bude možné si jednotlivé studie prohlédnout. Během podzimu nabídneme také místním možnost návštěvy prezentace s následnou diskuzí nad budoucí podobou silnice. Náměty a stanoviska následně město využije pro přípravu zadání studie, která poslouží jako podklad nového územního plánu, nebo případně jeho změny.

 

Další články

Začal průzkum historického viaduktu, má se proměnit na městskou promenádu Brna

Začal průzkum historického viaduktu, má se proměnit na městskou promenádu Brna

1.12.2020

Přes 600 metrů dlouhá promenáda pro pěší i cyklisty, která povede z centra Brna až ke Svratce. Takové jsou plány na proměnu historického železničního viaduktu z 19. století. Ten leží už přes sto let zasypaný kamením pod železničním valem. S jeho odhalením město počítá v souvislosti se stavbou nové jižní čtvrti Trnitá a přesunem stávajícího hlavního nádraží. V jakém stavu se stavba nachází a zda se ji podaří zachránit, na to má nyní pomoci odpovědět hloubkové měření pomocí georadaru. Zkušební měření prvního úseku se konalo v úterý 1. prosince a zorganizovala ho Kancelář architekta města Brna.

Brněnská třída promění průmyslovou část města, odevzdali jsme návrh změny územního plánu s její trasou

Brněnská třída promění průmyslovou část města, odevzdali jsme návrh změny územního plánu s její trasou

30.11.2020

Znáte Brněnskou třídu? Tato ulice významně pomůže s prostupností a proměnou části Posvitavské průmyslové zóny, kde dnes stojí hlavně oplocené areály s halami a průmyslovými objekty, jako je Špitálka nebo Mosilana.

Jaké byly nejčastější podněty veřejnosti k zadání soutěže na náměstí Míru

Jaké byly nejčastější podněty veřejnosti k zadání soutěže na náměstí Míru

26.11.2020

Více než 150 podnětů přišlo v online anketě k návrhu zadání soutěže na proměnu a dostavbu náměstí Míru a přilehlého bývalého vojenského areálu Lerchova. Podněty jsme vyhodnotili a rozdělili podle témat. Podívejte se na jejich vyhodnocení.