Představujeme tři podoby silnice X43 městským částem, v srpnu můžete přijít i na výstavu

Publikováno: 17.7.2020

Prezentacemi tří urbanisticko-dopravních studií brněnské části silnice X43 zástupcům městských částí pokračovala v červenci debata o co nejlepší podobě této budoucí dopravní tepny. V srpnu bude následovat výstava v brněnském Urban centru a na podzim také debata s místními.

Představujeme tři podoby silnice X43 městským částem, v srpnu můžete přijít i na výstavu

V současnosti posuzovaná trasa silnice X43 vychází ze zpracované Územní studie pro Brno a okolí, která je zároveň podkladem pro aktualizaci Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje. Poté, co bude pravděpodobně na podzim letošního roku tento krajský „územní plán“ vydán, musí ho Brno ze zákona převzít do návrhu nového územního plánu. S vedením města jsme se proto dohodli na zpracování tří urbanisticko-dopravních studií, které ukazují možnosti zapojení silnice do okolní zástavby a krajiny.

Všechny tři hotové studie zástupcům městských částí v první polovině července prezentovaly zpracovatelské týmy knesl kynčl architekti s PK Ossendorf, Sdružení Pelčák a partner architekti s HBH Projekt a Pavel Jura s FAST VUT. Představení jednotlivých řešení bylo spojeno především s dotazy, očekáváme, že různá pojetí dopravy a urbanismu budou dotčené městské části ještě komentovat během následujících týdnů.

Na srpen připravujeme pro Brňany výstavu v Urban centru u Staré radnice, kde bude možné si jednotlivé studie prohlédnout. Během podzimu nabídneme také místním možnost návštěvy prezentace s následnou diskuzí nad budoucí podobou silnice. Náměty a stanoviska následně město využije pro přípravu zadání studie, která poslouží jako podklad nového územního plánu, nebo případně jeho změny.

 

Další články

Nové brněnské hlavní nádraží se začíná rýsovat. Nizozemští architekti projektují napojení hromadné dopravy, přilehlých čtvrtí i nábřeží Svratky

Nové brněnské hlavní nádraží se začíná rýsovat. Nizozemští architekti projektují napojení hromadné dopravy, přilehlých čtvrtí i nábřeží Svratky

20.9.2022

Projektování nového hlavního nádraží začalo. Vítězové mezinárodní architektonické soutěže, ateliéry Benthem Crouwel Architects a West 8, zahájili ve spolupráci s tuzemským ateliérem A8000 práci na architektonické studii kompletního řešení prostoru přednádraží a zanádraží, včetně zdejších plánovaných budov i dalších přilehlých prostor. Hotovo by mělo být do 12 měsíců. Cílem je získat podklady pro navazující kroky projektové dokumentace.

Nábřeží Svratky i Svitavy se promění, před velkou vodou ochrání Komárov i Trnitou

Nábřeží Svratky i Svitavy se promění, před velkou vodou ochrání Komárov i Trnitou

15.9.2022

Souběžná úprava nábřeží je potřebná pro ochranu té části Brna, kde se propojuje záplavové území obou řek, a to i vzhledem k blízké lokalitě soutoku. Výstavba je plánována na roky 2024 a 2025, kdy významnou část nákladů pokryjí dotace.

Vyhlášeno: Krajinářsko-architektonická soutěž na předprostor Domu umění a jižní část parku Koliště

Vyhlášeno: Krajinářsko-architektonická soutěž na předprostor Domu umění a jižní část parku Koliště

13.9.2022

Předmětem soutěže je celá jižní část parku Koliště včetně Domu umění a jeho předprostoru a také přilehlé chodníky se stromořadími. Dům umění i s jeho předprostorem byl koncipován jako dům v parku, a proto je s přilehlým parkem neodmyslitelně spojen.