V současnosti posuzovaná trasa silnice X43 vychází ze zpracované Územní studie pro Brno a okolí, která je zároveň podkladem pro aktualizaci Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje. Poté, co bude pravděpodobně na podzim letošního roku tento krajský „územní plán“ vydán, musí ho Brno ze zákona převzít do návrhu nového územního plánu. S vedením města jsme se proto dohodli na zpracování tří urbanisticko-dopravních studií, které ukazují možnosti zapojení silnice do okolní zástavby a krajiny.
Všechny tři hotové studie zástupcům městských částí v první polovině července prezentovaly zpracovatelské týmy knesl kynčl architekti s PK Ossendorf, Sdružení Pelčák a partner architekti s HBH Projekt a Pavel Jura s FAST VUT. Představení jednotlivých řešení bylo spojeno především s dotazy, očekáváme, že různá pojetí dopravy a urbanismu budou dotčené městské části ještě komentovat během následujících týdnů.
Na srpen připravujeme pro Brňany výstavu v Urban centru u Staré radnice, kde bude možné si jednotlivé studie prohlédnout. Během podzimu nabídneme také místním možnost návštěvy prezentace s následnou diskuzí nad budoucí podobou silnice. Náměty a stanoviska následně město využije pro přípravu zadání studie, která poslouží jako podklad nového územního plánu, nebo případně jeho změny.
Brněnští zastupitelé dnes svou většinou schválili nový Územní plán města Brna. Po více než dvou…
Pátá územní studie vypracovaná Kanceláří města Brna byla schválena, zaměřená je na lokalitu Technologický park.…
Klíčový strategický dokument určující směřování rozvoje města – nový Územní plán města Brna (NÚP) –…
Prostor před obchodním centrem na ulici Petra Křivky by se konečně mohl stát skutečným srdcem…
Procházkou nás provedl architekt Jan Machát z VISUALOVE, který je spoluautor multimediální expozice, interaktivních instalací…