Kategorie: Aktuality

Průzkum parkovišť u jihomoravských nádraží pomůže s územním plánem

Na přelomu listopadu a prosince minulého roku se zaměřili na kapacitu a obsazenost parkovišť typu Park and Ride (P+R) v okolí vybraných železničních stanic a nádraží u tratí spojujících Brno s Břeclaví, Českou Třebovou a Tišnovem. Do průzkumu se zapojili také sami řidiči. Výsledky tým městského architekta využije například při práci na novém územním plánu.

Blansko

„Z průzkumu vyplývá že na většině stanic je kapacita parkovišť nedostatečná. Kromě stanic v Adamově a Čebíně, byla na všech železničních stanicích obsazenost větší jak 80 %. Na pěti z nich – v Tišnově, Šakvicích, Bílovicích nad Svitavou, Skalici nad Svitavou a Blansku – dokonce přesáhla hodnotu 90 %,“ řekl vedoucí dopravního oddělení KAM Martin Všetečka. Liší se také kapacita a kvalita parkovišť. Největší je nové parkoviště v Blansku, kde mohou řidiči počítat s 274 parkovacími místy. Naopak jinde parkují na nezpevněných plochách kolem nádraží.

Letovice

Pro průzkum byly vybrány ty železniční stanice a zastávky, které parkoviště P+R mají, existuje zde dobré vlakové spojení mezi Brnem a v době sběru dat nebyly omezené výlukou. Tratě přes Střelice na Jihlavu a Moravské Bránice budou právě kvůli výlukovému provozu do průzkumu doplněny až v příštích měsících.

Podivín

„Získaná data teď bude naše kancelář dále využívat. Doplní například dopravní model, který prověřuje zatížení dopravní sítě navržené pro nový územní plán,“ dodal ředitel KAM Michal Sedláček.

Skalice nad Svitavou

Dopravní oddělení KAM takto průběžně sleduje vývoj ve všech druzích dopravy, a to i pro cesty přesahující hranice města Brna. Právě záchytná parkoviště u železničních stanic jsou jednou z možností, která může odlehčit přetíženým komunikacím na příjezdu do města i ve městě samotném.

Šakvice

S lepším pochopením dopravního chování pomohl také dotazník, který mohli vyplnit řidiči parkující u vybraných nádraží v době průzkumu. Celkem 983 vozidel tak obdrželo letáček s otázkami. Z jednašedesáti těch, které se vrátily vyplněné, vyplývá, že přes 90 % parkujících využívá tento způsob dopravy pro cestování za prací. Z výsledků dotazníku také vyplývá, že zapojení řidiči parkují u nádraží denně nebo téměř denně. Nejčastěji k tomu respondenty motivuje problém s parkováním v cíli. Řidiči odkazovali také na cenu parkování v Brně nebo rezidentní parkování v centru města.

Kompletní průzkum naleznete zde.

Zaječí

 

 

Poslední příspěvky

Den, na který Brno čekalo více než dvě desítky let – nový územní plán je od půlnoci účinný

Jde o významný krok pro to, aby se mohlo město udržitelně rozvíjet s ohledem na…

31.1.2025

Nový Územní plán města Brna začne platit 31. ledna 2025

V prosinci 2024 schválili brněnští zastupitelé nový Územní plán města Brna, účinnosti nabude 31. ledna…

30.1.2025

Dřevěný pavilon na pomezí města a parku. Známe vítěze architektonické soutěže o návrh sportovní haly pro cyklisty i atlety na Ponavě

Velodrom jako dřevěný pavilon – výrazný solitér zasazený do území s velkým měřítkem. Otevřený směrem…

29.1.2025

V anketě lidé popsali, jak by si přáli změnit prostor před nákupním centrem v Novém Lískovci

Zvýšit pocit bezpečí, doplnit zeleň nebo mobiliář, rozšířit služby o kavárnu nebo třeba o farmářské…

22.1.2025

Výstava: 2025! VSTUPTE

Přijměte naše srdečné pozvání na výstavu věnovanou současné brněnské architektuře. Výstava se koná v GALERII!…

20.1.2025

Veřejné představení projektu: Protipovodňová opatření Zbrojovka (etapy XXI, XXII)

Zveme Vás na veřejné představení projektu „Realizace protipovodňových opatření města Brna – etapy XXI, XXII“,…

14.1.2025