V polovině října dělníci na Dominikánském náměstí vyhloubili jámy a navezli hlínu pro zasazení stromů. Čtyři vzrostlé platany vysadí Veřejná zeleň města Brna doprostřed náměstí, šest dalších stromů bude před kavárnou Skøg a dalších čtrnáct na ulici Veselá. Sázet se bude začátkem listopadu, což je pro stromy ideální období.
Na Dominikánském náměstí je už nyní umístěna první část budoucího mobiliáře – otočné lavičky umístěné na terase kostela svatého Michala. Tento typ laviček vybrala Městská část Brno-střed, protože měly největší úspěch v hlasování obyvatel. Postupně přibudou další lavičky, stojany na kola a v průběhu příštího roku i dva nové vodní prvky.
Stávající rekonstrukce náměstí se drží jeho historické podoby. Jde totiž o poslední příklad původního veřejného prostranství funkcionalistického Brna. Zajímavostí je, že z osmdesáti procent se na náměstí vrátila také původní dlažba, která tam byla před rekonstrukcí. Dokládají to i zbytky bílé barvy od vodorovného dopravního značení, které zůstaly na některých kostkách. Náměstí bude dokončeno začátkem listopadu, aby bylo připraveno pro vánoční trhy.
Kdo navrhl nejlepší řešení proměny náměstí Míru? To na konci tohoto týdne rozhodnou členové odborné poroty. Vybírat budou z osmi návrhů, které přišly do otevřené urbanisticko-architektonické soutěže organizované kanceláří městského architekta. Soutěžící měli za úkol navrhnout úpravu náměstí Míru včetně dopravního řešení, vstupu do parku Kraví hora a podoby nového polyfunkčního domu v prostoru přilehlého areálu Lerchova. Všechny návrhy, včetně těch vítězných, představíme po schválení výsledků soutěže vedením města. Na červen připravujeme také výstavu.
Důležitý krok pro rozvoj jižní části Brna, tím je dokončení územní studie nové čtvrti Trnitá. Studie určuje hlavní principy, podle kterých se území o velikosti zhruba 140 hektarů v těsné blízkosti historického jádra města bude v příštích letech rozvíjet. Je to zásadní dokument pro plánovanou výstavbu, ale také pro podobu veřejných prostranství nebo parků. Její aktualizaci zpracovala kancelář městského architekta, která se dlouhodobě věnuje koordinaci záměrů města a investorů v území.
Čím se může inspirovat Brno při plánování podzemní dráhy? Má navazovat na síť železnic, tramvají, nebo půjde o metro? Kolik bude potřeba zastávek? A je na to Brno dost velké? Nejen na tyto otázky hledal odpovědi online seminář pořádaný Kanceláří architekta města Brna ve čtvrtek 25. března. K pětici přednášejících se přes aplikaci Teams připojila téměř stovka posluchačů. Spolupořadatelem akce byl Ústav železničních konstrukcí a staveb Fakulty stavební Vysokého učení technického v Brně.