Revitalizace brněnské Zbrojovky byla zahájena, opravit celý areál může trvat až 15 let

Publikováno: 25.10.2017

Developer CPI už začal s prvními demoličními a úklidovými pracemi v areálu bývalé brněnské Zbrojovky. Jako první chce využít výškový objekt bývalé nářaďovny, kde budou kanceláře.

Revitalizace brněnské Zbrojovky byla zahájena, opravit celý areál může trvat až 15 let

Jen revitalizace bývalé nářaďovny vyjde na zhruba půl miliardy korun, řekl dnes ČTK Ladislav Všetečka, projektový manažer a koordinátor multifunkčního projektu Nová Zbrojovka Brno. Celý areál podle něj bude developer opravovat postupně. Může to trvat až 15 let.

Nové využití pro budovy Zbrojovky

V areálu brněnské Zbrojovky, kde se téměř sto let vyráběly zbraně, ale byla zde i jiná strojírenská výroba, pomalu končí nájemníci. Majitel, jímž je CPI, hledá využití jednotlivých budov. Řada z nich ale také půjde k zemi, včetně například bunkrů. Zatím stavebníci odstranili některé menší objekty, které už hrozily zřícením. V dalších demolicích budou pokračovat.

 

 

Vyklízí také interiér bývalé nářaďovny, což je devítipodlažní stavba poblíž židenického vlakového nádraží. Budou zde kanceláře a podle Všetečky tu najde práci kolem 3000 lidí.

Objekt developer vyklízí a chce jej odhalit až na betonový skelet. Na jaře začne přestavba na novou administrativní budovu, uvedl Všetečka. Podle něj bude kancelářský objekt hotový stavebně patrně na jaře 2019, noví nájemníci by se do něj měli nastěhovat na podzim téhož roku.

Změny územního plánu a otevření vjezdů do budovy

Jeden z problémů, které musí majitele řešit, jsou otázky změn územního plánu a přístupových cest. CPI chce znovu otevřít severní vjezd u nářaďovny a také budovat silnici po bývalé železniční vlečce. Do rozsáhlého areálu bude možné dál jezdit také přes hlavní bránu.
Celkem má vzniknout asi 20 nových objektů, některé jako novostavby, jiné revitalizací těch starých. Kromě kanceláří mají v nové čtvrti být také byty, objekty pro služby, ale zůstane tu částečně i výroba. „Areál máme rozdělený na šest zón. Ne vše můžeme dělat okamžitě, potřebujeme změny územního plánu,“ uvedl Všetečka a dodal, že na jednotlivé části bude CPI vypisovat veřejné soutěže. Některé záměry se ještě mohou měnit podle vývoje trhu s nemovitostmi.

Areál je jedním z nejrozsáhlejších brněnských brownfieldů. Má více než 20 hektarů plochy a je na něm přes 100 budov různého stáří.

 Zdroj: Filip Vrána
Vložil: ČTK, 23.10.17 13:50
Zdroj úvodní fotografie: primator.brno.cz

Další články

Kulatý stůl: Městská památková zóna III.

Kulatý stůl: Městská památková zóna III.

19.2.2021

Jak se Brno staví k vyhlášení památkové zóny na svém území? Jaký by měla mít rozsah a regulace? A jak celou věc ovlivňují pozdní zápisy do seznamů kulturních památek?

Model pro mezinárodní soutěž. Vzniká zmenšenina budoucí podoby nové čtvrti Trnitá

Model pro mezinárodní soutěž. Vzniká zmenšenina budoucí podoby nové čtvrti Trnitá

17.2.2021

Stovky budov, přes dva tisíce stromů, vlakové a tramvajové tratě i s vozy a řeka Svratka jako výrazný krajinný prvek oblasti. A to vše v měřítku 1:500. Právě připravovaný model nové čtvrti Trnitá obsáhne na dvanácti čtverečních metrech část území Brna dva kilometry dlouhou a jeden a půl kilometru širokou. Využije ho hlavně odborná porota mezinárodní soutěže na podobu nového hlavního nádraží. Přímo do modelu totiž budou soutěžní týmy vkládat navržené budovy s navazujícím veřejným prostranstvím, které tak bude možné hodnotit z nadhledu a v kontextu celého místa.

Hledání historického viaduktu bude pokračovat, první měření oblouky neodhalilo

Hledání historického viaduktu bude pokračovat, první měření oblouky neodhalilo

15.2.2021

Až deset metrů pod zem mapovala sonda část kolejiště vedle bývalého skladiště Amerika u brněnského hlavního nádraží, oblouky historického viaduktu neodhalila. Úspěšné bylo pouze doplňkové měření nad podzemními prostory skladiště, v jehož sklepení jsou klenby dosud zachovány. Průzkum iniciovaný naší kanceláří bude pokračovat v létě. Měření georadarem doplní kopané sondy a vrty. Cílem je ověřit stav a existenci železničního viaduktu z 19. století, který je ukrytý pod železničním náspem. Do budoucna se má v souvislosti s přesunem hlavního nádraží proměnit v pěší a cyklistickou promenádu spojující centrum Brna s nábřežím Svratky.