Aktuální opatření vlády se dotknou také chystaných akcí k návrhu nového územního plánu. Výstava „381 346 územních plánovačů“ v brněnském Urban centru je od 3. listopadu až do odvolání uzavřena. Co se týká seminářů a kulatých stolů, počítáme s jejich přesunem do virtuálního prostoru, ze všech zveřejníme záznam, část budeme živě streamovat.
Jaké semináře a kulaté stoly na vás čekají? Zaměříme se na horká témata, která vás v návrhu nového územního plánu pálí. Jména hostů zveřejníme v následujících týdnech. Termíny potvrdíme podle aktuální situace. Sledujte náš web a sociální sítě.
Děkujeme všem za zájem, který návrhu nového územnímu věnujete, osobně se na vás budeme znovu těšit v příznivější době. Zůstaňte s námi!
Důležitý krok pro rozvoj jižní části Brna, tím je dokončení územní studie nové čtvrti Trnitá. Studie určuje hlavní principy, podle kterých se území o velikosti zhruba 140 hektarů v těsné blízkosti historického jádra města bude v příštích letech rozvíjet. Je to zásadní dokument pro plánovanou výstavbu, ale také pro podobu veřejných prostranství nebo parků. Její aktualizaci zpracovala kancelář městského architekta, která se dlouhodobě věnuje koordinaci záměrů města a investorů v území.
Čím se může inspirovat Brno při plánování podzemní dráhy? Má navazovat na síť železnic, tramvají, nebo půjde o metro? Kolik bude potřeba zastávek? A je na to Brno dost velké? Nejen na tyto otázky hledal odpovědi online seminář pořádaný Kanceláří architekta města Brna ve čtvrtek 25. března. K pětici přednášejících se přes aplikaci Teams připojila téměř stovka posluchačů. Spolupořadatelem akce byl Ústav železničních konstrukcí a staveb Fakulty stavební Vysokého učení technického v Brně.
Že je na úvodním obrázku situace vystřižená jako ze Suezského průplavu, kde nedávno uvízla obří loď? Nebojte, nic podobného nehrozí a ani na vás nezkoušíme aprílové žertíky. Dnes naopak spouštíme novou verzi rozšířeného 3D modelu města Brna. A u té příležitosti nabízíme všem zájemcům možnost vyzkoušet si během prvních dnů provozu virtuální úpravu veřejného prostoru a přidávání různých prvků – stromů, městského mobiliáře nebo dopravních prostředků.