Ve čtvrtek 1. 2. byl městský architekt Michal Sedláček hostem mezinárodního semináře pro odbornou veřejnost, který se věnoval možnostem spolupráce mezi veřejným a soukromým sektorem a spolufinancování velkých rozvojových lokalit. Akce se konala v přednáškovém sále Uměleckoprůmyslového muzea v Brně.
Seminář byl součástí třídenního workshopu, který začátkem února organizovalo město Brno v rámci projektu „Suburban. Oživení okrajových částí města.“ Workshopu se zúčastnilo na čtyřicet zahraničních účastníků z řad architektů, urbanistů a plánovačů z měst Antverpy, Vídeň, Oslo, Düsseldorf, metropolitní oblasti Barcelona, Solin, Casoria a Baia Mare.
Čtvrtečního semináře v Uměleckoprůmyslovém muzeu se účastnili také zástupci brněnských stavitelů a různých odborů Magistrátu města Brna. Účastníci se díky prezentacím seznámili s nově využívanými postupy při zadávání a zpracování územních studií ve spolupráci mezi městem a soukromými vlastníky.
Městský architekt Michal Sedláček hovořil o postupech spolupráce města Brna a soukromých investorů na připravovaných studiích pro oblast Kamének a území tzv. Západní brány. Vídeňský model představil architekt Kurt Mittringer, dále vystoupili Peter Austin z Osla, Veva Roesems z Antverp nebo zástupce investorů Drahan Petrovič ze Slovenska.
Do projektu „Suburban“ je Brno zapojeno spolu s dalšími 8 evropskými městy. Organizátoři si od akce slibují, že tyto zahraniční zkušenosti pomohou otevřít debatu o nových přístupech ke spolupráci a spolufinancování rozvojových oblastí ve městě Brně.
Více informací o tomto projektu naleznete na www.brno.cz/suburban.
Brno se dočká nové haly pro cyklisty a atlety! Architektonickou soutěž vyhrál ateliér OVA, který navrhl moderní dřevěný pavilon propojující město s parkem. Udržitelná stavba se stane skvělým zázemím pro sport – kombinace velodromu a atletické arény navíc přináší nejen úsporu nákladů, ale také efektivní přístup k výstavbě sportovišť, která jsou praktická i vizuálně atraktivní.
Zveme Vás na veřejné představení projektu protipovodňových opatření na řekách Svratce a Svitavě, a to v úsecích od náspu Přerovské tratě v Komárově po železniční viadukt na ulici Uhelná (Svratka) a po silniční most na ulici Hladíkova (Svitava).
Jde o významný krok pro to, aby se mohlo město udržitelně rozvíjet s ohledem na potřeby současných i budoucích generací. Nový strategický rámec spojuje požadavky na bydlení, veřejnou zeleň, dopravu a kvalitu života. Dneškem se otevírají možnosti realizace konkrétních projektů i celých nových čtvrtí.