Studie proveditelnosti ŽUB počítá s nákladní dopravou

11.5.2018

Reakce KAM na diskuze spojené s tím, že Studie proveditelnosti ŽUB neřešila nákladní dopravu.

Studie proveditelnosti ŽUB počítá s nákladní dopravou

Nákladní doprava je ve Studii proveditelnosti zahrnuta, pro výhledový horizont (rok 2035) se uvažuje s dvojnásobkem nákladních vlaků oproti stávajícímu stavu.

Podrobněji viz díl B2 Studie proveditelnosti ŽUBkde je mj. popsán výpočet propustnosti a simulace stability železničního provozu a kde jsou k dispozici také modelové grafikony vlakové dopravy.

Ve variantách A a Aa je dopad modernizace ŽUB na nákladní dopravu negativní. Ve variantách Ab a Ac a všech variantách B je neutrální, tzn. modernizace ŽUB v těchto variantách nemá na nákladní dopravu vliv. Tento závěr Studie proveditelnosti byl sdružením nákladních dopravců ŽESNAD napaden.

Podle dostupných informací byl zpochybněn výhledový počet vlaků a konkrétní dopravní a provozní technologie, z níž vyplývá podíl vlaků jedoucích přes železniční stanici Maloměřice a následně propustnost uzlu v oblasti Židenic, o čemž se teď vedou diskuze na úrovni ŽESNAD – SŽDC – Ministerstvo dopravy.

Zdroj: Studie proveditelnosti ŽUB

Citujeme z dopisu schváleného Zastupitelstvem města Brna adresovaného SŽDC ohledně doporučení města ve věci výběru podvarianty A až Ac modernizace ŽUB; návrh dopisu připravovala KAM:

„Preferujeme uspořádání kolejiště s co nejvyšší propustností. Zvýšení kapacity ŽUB je jedním z hlavních cílů modernizace ŽUB, snížení propustnosti např. pro nákladní dopravu proto považujeme za zcela nepřijatelné. Dále preferujeme řešení co nejvíce flexibilní ve smyslu možnosti v budoucnu upravit organizaci dopravy dle měnících se potřeb. Navržené kolejové řešení musí být prověřeno simulací provozu – jako velmi vhodné se nám jeví prověřit více různých variant uspořádání kolejiště než jen jednu pro traťové a jednu pro směrové uspořádání.“

 

Další články

Zahraniční zkušenosti s plánováním a výstavbou nových čtvrtí

Zahraniční zkušenosti s plánováním a výstavbou nových čtvrtí

19.10.2018

Christoph Hrncir z Vídně, Peter Gero z Hamburku a Mark Johnson z Denveru – trojice zahraničních odborníků představila své zkušenosti s plánováním a výstavbou nových čtvrtí. Seminář s diskuzí pro odbornou veřejnost zorgranizovala KAM ve středu 3. října v Tržnici na Zelném trhu. Jednotlivé záznamy přednášek naleznete na našem YouTube kanálu a v článku.

Výstava představí návrhy kreativního centra

Výstava představí návrhy kreativního centra

1.6.2018

Přijďte na vernisáž výstavy do autentických prostor bývalé káznice už ve čtvrtek 7. 6. od 18 hodin.

Městský architekt odpoví lidem na otázky k nádraží

Městský architekt odpoví lidem na otázky k nádraží

14.3.2018

Přes pět set lidí už dorazilo na setkání a diskuzi s hlavním architektem k tématu přestavby brněnského hlavního nádraží. Do konce března se uskuteční ještě tři jízdy po městských částech. Na programu jsou i žhavé otázky týkající se aktuálního dění, jako je nová městská třída nebo stavba podzemní železnice takzvaného severojižního kolejového diametru.