Studie proveditelnosti ŽUB počítá s nákladní dopravou

Publikováno: 11.5.2018

Reakce KAM na diskuze spojené s tím, že Studie proveditelnosti ŽUB neřešila nákladní dopravu.

Studie proveditelnosti ŽUB počítá s nákladní dopravou

Nákladní doprava je ve Studii proveditelnosti zahrnuta, pro výhledový horizont (rok 2035) se uvažuje s dvojnásobkem nákladních vlaků oproti stávajícímu stavu.

Podrobněji viz díl B2 Studie proveditelnosti ŽUBkde je mj. popsán výpočet propustnosti a simulace stability železničního provozu a kde jsou k dispozici také modelové grafikony vlakové dopravy.

Ve variantách A a Aa je dopad modernizace ŽUB na nákladní dopravu negativní. Ve variantách Ab a Ac a všech variantách B je neutrální, tzn. modernizace ŽUB v těchto variantách nemá na nákladní dopravu vliv. Tento závěr Studie proveditelnosti byl sdružením nákladních dopravců ŽESNAD napaden.

Podle dostupných informací byl zpochybněn výhledový počet vlaků a konkrétní dopravní a provozní technologie, z níž vyplývá podíl vlaků jedoucích přes železniční stanici Maloměřice a následně propustnost uzlu v oblasti Židenic, o čemž se teď vedou diskuze na úrovni ŽESNAD – SŽDC – Ministerstvo dopravy.

Zdroj: Studie proveditelnosti ŽUB

Citujeme z dopisu schváleného Zastupitelstvem města Brna adresovaného SŽDC ohledně doporučení města ve věci výběru podvarianty A až Ac modernizace ŽUB; návrh dopisu připravovala KAM:

„Preferujeme uspořádání kolejiště s co nejvyšší propustností. Zvýšení kapacity ŽUB je jedním z hlavních cílů modernizace ŽUB, snížení propustnosti např. pro nákladní dopravu proto považujeme za zcela nepřijatelné. Dále preferujeme řešení co nejvíce flexibilní ve smyslu možnosti v budoucnu upravit organizaci dopravy dle měnících se potřeb. Navržené kolejové řešení musí být prověřeno simulací provozu – jako velmi vhodné se nám jeví prověřit více různých variant uspořádání kolejiště než jen jednu pro traťové a jednu pro směrové uspořádání.“

 

Další články

Výstava: URBANIA – Interaktivně o fungování města

Výstava: URBANIA – Interaktivně o fungování města

2.8.2021

Interaktivní výstavu URBANIA je možné navštívit od 6. září do 3. října v prostoru bývalé káznice. Úspěšná výstava, kterou do Brna zapůjčil pražský Institut plánování a rozvoje, a na které spolupracovala řada uznávaných českých umělců a designérů, představuje na vybraných situacích a projektech 8 principů rozvoje města.

Světová architektura v Brně: Mezinárodní soutěž na nové hlavní nádraží vyhráli nizozemští architekti Benthem Crouwel

Světová architektura v Brně: Mezinárodní soutěž na nové hlavní nádraží vyhráli nizozemští architekti Benthem Crouwel

21.7.2021

Je rozhodnuto – nové brněnské hlavní nádraží vznikne podle návrhu nizozemského ateliéru Benthem Crouwel Architects, který stojí za projektem nádraží v Rotterdamu nebo rekonstrukcí a dostavbou nádraží v Amsterdamu. Dle vítězů se brněnské nádraží stane novou branou do města a pozitivním impulzem pro vznikající čtvrť Trnitá na nábřeží řeky Svratky. Brňané získají moderní přestupní uzel a záruku dalšího rozvoje zdejší železniční dopravy. Výběr odborné poroty, ve které zasedla architektka Eva Jiřičná nebo urbanista Peter Gero, potvrdilo v tomto týdnu vedení města Brna i Správa železnic. Kancelář architekta města Brna vystaví jako organizátor soutěže všechny návrhy včetně velkého modelu nové čtvrti v Křížové chodbě brněnské Nové radnice na konci září.

Další maraton veřejného projednávání návrhu nového územního plánu je u konce

Další maraton veřejného projednávání návrhu nového územního plánu je u konce

1.7.2021

Šestnáct městských částí, dvě akce Plán jede k vám! v kině Scala a dvoudenní veřejné projednání v areálu brněnského výstaviště… A do toho nesčetně dalších setkání i vašich dotazů směřujících nejen na nás, ale také další aktéry zapojené do tvorby a projednávání návrhu nového brněnského územního plánu.