Studie proveditelnosti ŽUB počítá s nákladní dopravou

Publikováno: 11.5.2018

Reakce KAM na diskuze spojené s tím, že Studie proveditelnosti ŽUB neřešila nákladní dopravu.

Studie proveditelnosti ŽUB počítá s nákladní dopravou

Nákladní doprava je ve Studii proveditelnosti zahrnuta, pro výhledový horizont (rok 2035) se uvažuje s dvojnásobkem nákladních vlaků oproti stávajícímu stavu.

Podrobněji viz díl B2 Studie proveditelnosti ŽUBkde je mj. popsán výpočet propustnosti a simulace stability železničního provozu a kde jsou k dispozici také modelové grafikony vlakové dopravy.

Ve variantách A a Aa je dopad modernizace ŽUB na nákladní dopravu negativní. Ve variantách Ab a Ac a všech variantách B je neutrální, tzn. modernizace ŽUB v těchto variantách nemá na nákladní dopravu vliv. Tento závěr Studie proveditelnosti byl sdružením nákladních dopravců ŽESNAD napaden.

Podle dostupných informací byl zpochybněn výhledový počet vlaků a konkrétní dopravní a provozní technologie, z níž vyplývá podíl vlaků jedoucích přes železniční stanici Maloměřice a následně propustnost uzlu v oblasti Židenic, o čemž se teď vedou diskuze na úrovni ŽESNAD – SŽDC – Ministerstvo dopravy.

Zdroj: Studie proveditelnosti ŽUB

Citujeme z dopisu schváleného Zastupitelstvem města Brna adresovaného SŽDC ohledně doporučení města ve věci výběru podvarianty A až Ac modernizace ŽUB; návrh dopisu připravovala KAM:

„Preferujeme uspořádání kolejiště s co nejvyšší propustností. Zvýšení kapacity ŽUB je jedním z hlavních cílů modernizace ŽUB, snížení propustnosti např. pro nákladní dopravu proto považujeme za zcela nepřijatelné. Dále preferujeme řešení co nejvíce flexibilní ve smyslu možnosti v budoucnu upravit organizaci dopravy dle měnících se potřeb. Navržené kolejové řešení musí být prověřeno simulací provozu – jako velmi vhodné se nám jeví prověřit více různých variant uspořádání kolejiště než jen jednu pro traťové a jednu pro směrové uspořádání.“

 

Další články

Podobu lávek nad Brněnskou přehradou navrhne společnost SHP&Studio acht

Podobu lávek nad Brněnskou přehradou navrhne společnost SHP&Studio acht

24.1.2020

Zpracovatele architektonické studie, která prověří možnost vybudování alternativního vedení cyklotrasy ve dvou úsecích nad hladinou Brněnské přehrady, vybrala Kancelář architekta města Brna. Stala se jím společnost tvořená architektonickým ateliérem Studio acht a inženýrskou kanceláří Stráský, Hustý a partneři. Výsledky studie představí kancelář městského architekta veřejnosti během letošního června.

Veřejné setkání: Dostavba a úprava náměstí Míru

Veřejné setkání: Dostavba a úprava náměstí Míru

17.1.2020

Jak by mělo vypadat náměstí Míru? Zajímá nás váš názor! Zapojte se do přípravy zadání soutěže a přijďte ve čtvrtek 13. února na veřejné setkání s týmem městského architekta. Těšit se na vás budeme od 18.00 ve společenském sále Cyrilometodějské církevní základní školy.

Náměstí Míru

Náměstí Míru

7.1.2020

Důstojné centrum Masarykovy čtvrti a příjemné pobytové místo pro obyvatele Brna. Tak by mělo do budoucna vypadat náměstí Míru. Jeho dlouhodobě nevyhovující podobu se město rozhodlo řešit a v prosinci 2019 proto brněnští radní pověřili Kancelář architekta města Brna organizací otevřené architektonicko-urbanistické soutěže. Jejím cílem je přinést nejlepší řešení na celkové úpravy náměstí Míru a dostavbu bývalého vojenského areálu v ulici Lerchova.