Christoph Hrncir z Vídně, Peter Gero z Hamburku a Mark Johnson z Denveru – trojice zahraničních odborníků představila své zkušenosti s plánováním a výstavbou nových čtvrtí. Seminář s diskuzí pro odbornou veřejnost zorgranizovala KAM ve středu 3. října v Tržnici na Zelném trhu. Jednotlivé záznamy přednášek naleznete na našem YouTube kanálu a v článku.
Semináře se zúčastnilo přes šedesát architektů, urbanistů a dalších odborníků. Cílem bylo vyslechnout si zkušenosti hostů, poučit se a také načerpat inspiraci pro další rozvoj Brna, především plánované nové čtvrti, která má vyrůst mezi stávajícím a novým hlavním nádražím. KAM od října pracuje na aktualizaci územní studie k nové čtvrti více zde.
Všem třem odborníkům zadal ředitel KAM Michal Sedláček dopředu společný úkol, aby připravili doporučení, co je z jejich zkušeností při plánování nových čtvrtí nejdůležitější.
Rakouský architekt pracuje od roku 2003 pro vídeňský magistrát. V současné době jako vedoucí oddělení územního plánování a využití území pro oblast jihu. Působí zároveň jako projektový koordinátor výstavby oblasti kolem nového vídeňského hlavního nádraží, které vzniklo na místě bývalého Jižního nádraží.
Původem slovenský urbanista, pracoval třicet let pro magistrát v Hamburku. Z toho dvanáct let pracoval jako ředitel plánování a výstavby centrálních čtvrtí Hamburku. Stál u vzniku městské čtvrti HafenCity s množstvím zajímavých staveb od světových architektů, která vznikla v blízkosti centra města revitalizací nákladního přístavu. Nyní působí jako poradce.
Urbanista a krajinný architekt, vede vlastní architektonickou kancelář CIVITAS. Se svým týmem má za sebou kolem pěti set projektů v Severní Americe, Evropě, Asii, Blízkém východě. V Denveru navrhl obnovu průmyslové oblasti v údolí řeky Platte, kde dříve stálo vlakové nádraží, území je dnes jednou z nejžádanějších lokalit ve městě. Společně s brněnskými architekty Alešem Burianem a Gustavem Křivinkou zpracoval urbanistickou studii na část nové jižní čtvrti v lokalitě mezi ulicemi Opuštěná – Trnitá.
Fotogalerie z akce zde.
Důležitý krok pro rozvoj jižní části Brna, tím je dokončení územní studie nové čtvrti Trnitá. Studie určuje hlavní principy, podle kterých se území o velikosti zhruba 140 hektarů v těsné blízkosti historického jádra města bude v příštích letech rozvíjet. Je to zásadní dokument pro plánovanou výstavbu, ale také pro podobu veřejných prostranství nebo parků. Její aktualizaci zpracovala kancelář městského architekta, která se dlouhodobě věnuje koordinaci záměrů města a investorů v území.
Čím se může inspirovat Brno při plánování podzemní dráhy? Má navazovat na síť železnic, tramvají, nebo půjde o metro? Kolik bude potřeba zastávek? A je na to Brno dost velké? Nejen na tyto otázky hledal odpovědi online seminář pořádaný Kanceláří architekta města Brna ve čtvrtek 25. března. K pětici přednášejících se přes aplikaci Teams připojila téměř stovka posluchačů. Spolupořadatelem akce byl Ústav železničních konstrukcí a staveb Fakulty stavební Vysokého učení technického v Brně.
Že je na úvodním obrázku situace vystřižená jako ze Suezského průplavu, kde nedávno uvízla obří loď? Nebojte, nic podobného nehrozí a ani na vás nezkoušíme aprílové žertíky. Dnes naopak spouštíme novou verzi rozšířeného 3D modelu města Brna. A u té příležitosti nabízíme všem zájemcům možnost vyzkoušet si během prvních dnů provozu virtuální úpravu veřejného prostoru a přidávání různých prvků – stromů, městského mobiliáře nebo dopravních prostředků.