Počet kaváren v Brně roste. V roce 2017 jich bylo 227, o čtyři roky později už 268. Jak to víme? Z výsledků už 8. celoplošného sčítání brněnského maloobchodu. Vyplývá z nich, že Brňané mohou využít 3 643 prodejen zboží a 4 002 provozoven služeb. Na své využití pak čeká 690 zařízení.
Průzkum nebyl zaměřen jen na počty a plochy různých prodejen, důležitým cílem bylo zachycení stavu městského parteru – tedy procházeného a žitého prostoru ulic a veřejných prostranství města. Je zde totiž umístěno přes 65 % prodejen a 80 % provozoven, a právě aktivní obchodní parter výrazně ovlivňuje navazující veřejný prostor, jeho využití a návštěvnost. Započítány byly také stánky, tržnice či automaty.
A co se, kromě počtu kaváren, od posledního sčítání změnilo? Pokračuje úbytek plochy i počtu menších prodejen. Nejsilnější brněnskou skupinou sortimentu si udržely potraviny, v oblasti služeb pak restaurace a kavárny. V nevelkém městském centru pak lidé najdou téměř pětinu všech prodejen zboží a služeb, zároveň je oblast charakteristická nejpestřejším výběrem sortimentu.
Zjištění bylo mnohem víc, vše si můžete interaktivně prohlédnout na webmaps.kambrno.cz/maloobchod.
Data slouží především jako podklad pro další územní a strategické plánování, i proto průzkum organizovala Kancelář architekta města Brna. V České republice je Brno jedním z mála měst, které od roku 1990 pravidelně získává data o své maloobchodní síti. V roce 2021 byla sbírána od srpna do října.
Brno se dočká nové haly pro cyklisty a atlety! Architektonickou soutěž vyhrál ateliér OVA, který navrhl moderní dřevěný pavilon propojující město s parkem. Udržitelná stavba se stane skvělým zázemím pro sport – kombinace velodromu a atletické arény navíc přináší nejen úsporu nákladů, ale také efektivní přístup k výstavbě sportovišť, která jsou praktická i vizuálně atraktivní.
Zveme Vás na veřejné představení projektu protipovodňových opatření na řekách Svratce a Svitavě, a to v úsecích od náspu Přerovské tratě v Komárově po železniční viadukt na ulici Uhelná (Svratka) a po silniční most na ulici Hladíkova (Svitava).
Jde o významný krok pro to, aby se mohlo město udržitelně rozvíjet s ohledem na potřeby současných i budoucích generací. Nový strategický rámec spojuje požadavky na bydlení, veřejnou zeleň, dopravu a kvalitu života. Dneškem se otevírají možnosti realizace konkrétních projektů i celých nových čtvrtí.