Průzkum nebyl zaměřen jen na počty a plochy různých prodejen, důležitým cílem bylo zachycení stavu městského parteru – tedy procházeného a žitého prostoru ulic a veřejných prostranství města. Je zde totiž umístěno přes 65 % prodejen a 80 % provozoven, a právě aktivní obchodní parter výrazně ovlivňuje navazující veřejný prostor, jeho využití a návštěvnost. Započítány byly také stánky, tržnice či automaty.
A co se, kromě počtu kaváren, od posledního sčítání změnilo? Pokračuje úbytek plochy i počtu menších prodejen. Nejsilnější brněnskou skupinou sortimentu si udržely potraviny, v oblasti služeb pak restaurace a kavárny. V nevelkém městském centru pak lidé najdou téměř pětinu všech prodejen zboží a služeb, zároveň je oblast charakteristická nejpestřejším výběrem sortimentu.
Zjištění bylo mnohem víc, vše si můžete interaktivně prohlédnout na webmaps.kambrno.cz/maloobchod.
Data slouží především jako podklad pro další územní a strategické plánování, i proto průzkum organizovala Kancelář architekta města Brna. V České republice je Brno jedním z mála měst, které od roku 1990 pravidelně získává data o své maloobchodní síti. V roce 2021 byla sbírána od srpna do října.
Brněnští zastupitelé dnes svou většinou schválili nový Územní plán města Brna. Po více než dvou…
Pátá územní studie vypracovaná Kanceláří města Brna byla schválena, zaměřená je na lokalitu Technologický park.…
Klíčový strategický dokument určující směřování rozvoje města – nový Územní plán města Brna (NÚP) –…
Prostor před obchodním centrem na ulici Petra Křivky by se konečně mohl stát skutečným srdcem…
Procházkou nás provedl architekt Jan Machát z VISUALOVE, který je spoluautor multimediální expozice, interaktivních instalací…