Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zveřejnila v říjnu 2017 finální Studii proveditelnosti železničního uzlu Brno.
Do konce ledna 2018 vydají Zastupitelstva města Brna a Jihomoravského kraje svá stanoviska k poloze nádraží /variantě železničního uzlu/. Na základě těchto stanovisek vyhotoví SŽDC posuzovací protokol, který bude spolu se Studií proveditelnosti sloužit jako podklad pro Centrální komisi Ministerstva dopravy, která vybere výslednou variantu.
Předpokládá se, že v květnu 2018 by měla vláda České republiky definitivně schválit rozhodnutí Ministerstva dopravy (zároveň tím aktualizuje stávající usnesení vlády z roku 2015).
Pro další postup, tedy pro přestavbu brněnského nádraží /železničního uzlu/, je nejlepší, aby byla stanoviska města, kraje, SŽDC a vlády shodná.#kamnadrazi
Studie proveditelnosti železničního uzlu Brno ke stažení zde: https://europointbrno.cz/
Z historického centra na místo bývalého městského hřbitova s krajinářským architektem. Centrum Brna nabízí různé typy urbanizované krajiny – od ulic přes náměstí po parky. A to různých stáří, stylů i současného využití. Pohled krajinářského architekta v nich dokáže najít detaily, které mohou další profese přehlédnout. Akce proběhne jako součást festivalu Den architektury.
Realizace protipovodňových opatření je zásadní pro další rozvoj města. Město ve spolupráci s Kanceláří architekta města Brna připravuje úpravu nábřeží Svitavy v lokalitě bývalého areálu Zbrojovky. Brněnští radní schválili zahájení zadávacího řízení na zhotovitele projektové dokumentace pro etapy XXI a XXII (Zbrojovka).
Fungující město není jen nahodilý shluk ulic, ale systém, kde zástavba vzniká podle plánu, řeší se dopravní propojení jeho částí a vybavení vším, co lidé k životu potřebují. Podobně to platí o sídelní zeleni, ani tady by neměl vládnout chaos. Konkrétně na stromy v uličním prostoru se zaměří připravovaný Městský standard uličních stromořadí jako prostředek pro plánování, výsadbu a péči o ně. Se souhlasem Rady města Brna ho zpracuje Kancelář architekta města Brna (KAM).