Kategorie: Nové nádraží

03 Historie přesunu

V dalších letech se plány města na polohu nádraží postupně měnily – např. na ulici Uhelnou nebo Úzkou. Kolem roku 1967 se začalo uvažovat o přesunu nádraží na místo stávajícího „Dolního nádraží“.

Plány byly přerušeny normalizací a pokračovaly znovu od roku 1985. V roce 1990-91 se sešla společná komise Českých drah, Ministerstva dopravy, nezávislých odborníků a města Brna, aby posoudila 4 polohy nádraží. Jako nejlepší variantu doporučila polohu u ulice Opuštěná, která se stala závazným podkladem pro Územní plán města Brna. V roce 2002 pak byla usnesením vlády ČR schválena přestavba železničního uzlu Brno v souladu s tímto územním plánem.

V roce 2004 a 2016 se konala referenda o poloze nádraží. V roce 2015 uložila Vláda ČR ministru dopravy zajistit zpracování Studie proveditelnosti železničního uzlu Brno. Studie proveditelnosti vyhodnotila 2 varianty polohy nádraží – Řeka a Petrov.

Dokáže se Brno teď, po 94 letech, shodnout na poloze hlavního nádraží? #kamnadrazi

Prohlédněte si schéma zde.

Poslední příspěvky

PF 2025

Přejeme Vám krásné Vánoce a úspěšný nový rok 2025.

16.12.2024

Nový územní plán schválen: Po 22 letech příprav získává Brno klíčový rozvojový dokument

Brněnští zastupitelé dnes svou většinou schválili nový Územní plán města Brna. Po více než dvou…

10.12.2024

Územní studie Technologický park byla schválena

Pátá územní studie vypracovaná Kanceláří města Brna byla schválena, zaměřená je na lokalitu Technologický park.…

4.12.2024

Nový Územní plán města Brna prošel radou, teď ho čeká rozhodnutí zastupitelstva

Klíčový strategický dokument určující směřování rozvoje města – nový Územní plán města Brna (NÚP) –…

27.11.2024

Setkání s veřejností: Náměstí Nový Lískovec

Prostor před obchodním centrem na ulici Petra Křivky by se konečně mohl stát skutečným srdcem…

27.11.2024

Procházka: Krovy plné světla a příběhů

Procházkou nás provedl architekt Jan Machát z VISUALOVE, který je spoluautor multimediální expozice, interaktivních instalací…

26.11.2024