V roce 2015 vláda ČR souhlasila se zpracováním Studie proveditelnosti železničního uzlu Brno.
Objednatelem se stala Správa železniční dopravní cesty. Studie proveditelnosti měla za úkol vyhodnocení nákladů a přínosů variant „A – Řeka“ a „B – Petrov“ (obě varianty obsahují podvarianty – A, Aa, Ab, Ac, B1, B1a, B1b, B1c, B1d, B1f). Součástí studie je rovněž hodnocení varianty „Bez projektu“, tedy zachování stávající polohy nádraží bez jeho přestavby.
Finální verze Studie proveditelnosti měla být hotová v listopadu 2016. Její dokončení však bylo posunuto téměř o 11 měsíců, a to na 10. října 2017. Tento posun byl způsoben především dodatečnými požadavky na zpracování více variant řešení. Výsledky Studie budou jedním z podkladů pro rozhodnutí Ministerstva dopravy o výsledné variantě přestavby železničního uzlu Brno. #kamnadrazi
Z historického centra na místo bývalého městského hřbitova s krajinářským architektem. Centrum Brna nabízí různé typy urbanizované krajiny – od ulic přes náměstí po parky. A to různých stáří, stylů i současného využití. Pohled krajinářského architekta v nich dokáže najít detaily, které mohou další profese přehlédnout. Akce proběhne jako součást festivalu Den architektury.
Realizace protipovodňových opatření je zásadní pro další rozvoj města. Město ve spolupráci s Kanceláří architekta města Brna připravuje úpravu nábřeží Svitavy v lokalitě bývalého areálu Zbrojovky. Brněnští radní schválili zahájení zadávacího řízení na zhotovitele projektové dokumentace pro etapy XXI a XXII (Zbrojovka).
Fungující město není jen nahodilý shluk ulic, ale systém, kde zástavba vzniká podle plánu, řeší se dopravní propojení jeho částí a vybavení vším, co lidé k životu potřebují. Podobně to platí o sídelní zeleni, ani tady by neměl vládnout chaos. Konkrétně na stromy v uličním prostoru se zaměří připravovaný Městský standard uličních stromořadí jako prostředek pro plánování, výsadbu a péči o ně. Se souhlasem Rady města Brna ho zpracuje Kancelář architekta města Brna (KAM).