V roce 2015 vláda ČR souhlasila se zpracováním Studie proveditelnosti železničního uzlu Brno.
Objednatelem se stala Správa železniční dopravní cesty. Studie proveditelnosti měla za úkol vyhodnocení nákladů a přínosů variant „A – Řeka“ a „B – Petrov“ (obě varianty obsahují podvarianty – A, Aa, Ab, Ac, B1, B1a, B1b, B1c, B1d, B1f). Součástí studie je rovněž hodnocení varianty „Bez projektu“, tedy zachování stávající polohy nádraží bez jeho přestavby.
Finální verze Studie proveditelnosti měla být hotová v listopadu 2016. Její dokončení však bylo posunuto téměř o 11 měsíců, a to na 10. října 2017. Tento posun byl způsoben především dodatečnými požadavky na zpracování více variant řešení. Výsledky Studie budou jedním z podkladů pro rozhodnutí Ministerstva dopravy o výsledné variantě přestavby železničního uzlu Brno. #kamnadrazi
Novela energetického zákona, kterou včera schválila Poslanecká sněmovna, vážně omezuje pravomoci tří největších měst Česka při regulaci umisťování technické infrastruktury. Tento krok do budoucna sníží kvalitu života, neboť může mít zásadní negativní dopad na urbanismus měst, veřejná prostranství a zeleň. Vedení Brna ve spolupráci s dalšími radnicemi a odbornými organizacemi apeluje na nápravu celé situace a je i nadále připraveno podniknout veškeré kroky k navrácení pravomocí a obnovení dosavadního rozsahu regulací.
Analytická část Městského standardu uličních stromořadí je hotová a v současnosti probíhají práce na návrhu úprav. Předchozí rok byl přitom ve znamení koncepčních příprav zadání a referenčního průzkumu několika vybraných stromořadí. Dokument se po svém dokončení zaměří na stromy v uličním prostoru a bude sloužit jako nástroj pro plánování, výsadbu a péči o ně.
Město Brno se na základě rozhodnutí svých radních ohrazuje proti návrhu novely stavebního zákona, která by významně omezila pravomoci v oblasti městských stavebních předpisů. Návrh, který byl do zákona připojen jako tzv. přílepek v souvislosti se změnou energetického zákona, se nyní vrací k projednání do Poslanecké sněmovny. Je potřeba, aby byla zachována kompetence velkých měst vysazovat stromy v ulicích a regulovat výstavbu na svém území.