Kategorie: Nové nádraží

09d Zajímavosti – Železniční spojka

Velká část jejího náspu byla zrušena až se stavbou obchodního centra Vaňkovka (do té doby sloužila jako pěší stezka na autobusové nádraží Zvonařka). Dodnes je patrná opěra původního mostu přes Zvonařku (v jeho ose je nyní pěší lávka) se zbytkem náspu a také rozšíření 4. nástupiště jako torza původní spojky.

Až do roku 1967 se po tramvajové síti rozvážely nákladní železniční vozy, např. do Pivovaru Starobrno. V jejich čele bývala mj. známá parní lokomotiva Caroline. Do roku 1956 se ze železnice na tramvaj přejíždělo u dnešního 5. nástupiště hlavního nádraží, poté již jen v Černovicích.

#kamnadrazi

Poslední příspěvky

Brno odmítá omezení svých pravomocí, bojuje za ochranu veřejného prostoru a zeleně

Novela energetického zákona, kterou včera schválila Poslanecká sněmovna, vážně omezuje pravomoci tří největších měst Česka…

5.3.2025

Brněnský standard stromořadí je o krok blíž cíli

Analytická část Městského standardu uličních stromořadí je hotová a v současnosti probíhají práce na návrhu…

12.2.2025

Brno brání spolu s Prahou a Ostravou své stavební předpisy proti legislativnímu omezení

Město Brno se na základě rozhodnutí svých radních ohrazuje proti návrhu novely stavebního zákona, která…

10.2.2025

Výstava: Pavilon dvou sportů! VSTUPTE

Brno se dočká nové haly pro cyklisty a atlety! Architektonickou soutěž vyhrál ateliér OVA, který…

6.2.2025

Veřejné představení projektu: Protipovodňová opatření Trnitá (etapy IX, X, XI)

Zveme Vás na veřejné představení projektu protipovodňových opatření na řekách Svratce a Svitavě, a to…

4.2.2025

Den, na který Brno čekalo více než dvě desítky let – nový územní plán je od půlnoci účinný

Jde o významný krok pro to, aby se mohlo město udržitelně rozvíjet s ohledem na…

31.1.2025