Mezi stávajícím hlavním nádražím (tzv. horní) a dolním nádražím vedla železniční spojka podél ulice Plotní, a to od roku 1870 až přibližně do roku 1970.
Velká část jejího náspu byla zrušena až se stavbou obchodního centra Vaňkovka (do té doby sloužila jako pěší stezka na autobusové nádraží Zvonařka). Dodnes je patrná opěra původního mostu přes Zvonařku (v jeho ose je nyní pěší lávka) se zbytkem náspu a také rozšíření 4. nástupiště jako torza původní spojky.
Až do roku 1967 se po tramvajové síti rozvážely nákladní železniční vozy, např. do Pivovaru Starobrno. V jejich čele bývala mj. známá parní lokomotiva Caroline. Do roku 1956 se ze železnice na tramvaj přejíždělo u dnešního 5. nástupiště hlavního nádraží, poté již jen v Černovicích.
Zahajujeme historicky první soutěžní dialog pro město Brno! Cílem je získat návrh nejvhodnějšího urbanisticko-architektonického uspořádání území Ponava (včetně oblasti Za Lužánkami).
Přijměte naše pozvání na výstavu všech nominovaných děl České ceny za architekturu 2024. Koná se v GALERII! VSTUPTE v přízemí budovy Kanceláře architekta města Brna na Zelném trhu.
Brno připravuje revitalizaci oblasti Ponava, která zahrnuje území bývalého sportovního areálu Za Lužánkami. Místu chce vdechnout nový život a vytvořit zde atraktivní část města. Takto rozsáhlý projekt nabízí příležitost také pro Vás – Brňany i Brňanky. Aktivně se zapojit do proměny této důležité části města můžete už 8. října v odpoledních hodinách, kdy proběhne setkání veřejnosti se zástupci Brna a městských částí, našimi kolegy i dalšími odborníky.