KAM organizuje mezinárodní urbanistickou soutěž na nové využití části areálu BVV. 6. 4. 2017 v Kongresovém centru BVV se mohla široká veřejnost seznámit se záměry soutěže.
KAM organizuje mezinárodní urbanistickou soutěž na nové využití části areálu BVV. Ve čtvrtek 6. 4. 2017 v 18:00 v Kongresovém centru BVV (Výstaviště 1) se mohla široká veřejnost seznámit se záměry soutěže, jejímž cílem je najít řešení umožňující jak úspěšné pokračování a rozvoj veletržních a kongresových funkcí areálu, tak revitalizaci méně využívaných částí a otevření části areálu široké veřejnosti pro každodenní využití. Záměry soutěže představil architekt David Mikulášek, který má v KAM přípravu soutěže na starost, a architekt Michal Sedláček, ředitel KAM, který k soutěži dodává: „Nabízí se několik kroků k otevření areálu – například obnovení prostoru hlavního vstupu, který má potenciál kvalitního veřejného prostranství, zpřístupnění pavilonů Brno a Morava, Divadla a Umprum pro veřejnost nezávisle na provozu areálu výstaviště a vytvoření nové pěší osy z ulice Hlinky (v blízkosti ulice Lipová) k ulici Bauerově a dále až ke Svratce.“
Areálu brněnského výstaviště byla také věnována květnová procházka s městským architektem.
V letošním roce začne dlouho očekávané oživení řeky Svratky v úseku od Riviéry k železničnímu viaduktu na Uhelné ulici. Řeka dostane více prostoru a obyvatelé Brna zase místo u vody, kam mohou vyrazit na procházky, za sportem i odpočinkem. Bude se jednat o klidné bezbariérové prostředí vhodné pro vozíčkáře, seniory či maminky s dětmi. Vznikne zde živá zóna, kde se budou lidé potkávat a aktivně trávit svůj čas.
Jak se Brno staví k vyhlášení památkové zóny na svém území? Jaký by měla mít rozsah a regulace? A jak celou věc ovlivňují pozdní zápisy do seznamů kulturních památek?
Stovky budov, přes dva tisíce stromů, vlakové a tramvajové tratě i s vozy a řeka Svratka jako výrazný krajinný prvek oblasti. A to vše v měřítku 1:500. Právě připravovaný model nové čtvrti Trnitá obsáhne na dvanácti čtverečních metrech část území Brna dva kilometry dlouhou a jeden a půl kilometru širokou. Využije ho hlavně odborná porota mezinárodní soutěže na podobu nového hlavního nádraží. Přímo do modelu totiž budou soutěžní týmy vkládat navržené budovy s navazujícím veřejným prostranstvím, které tak bude možné hodnotit z nadhledu a v kontextu celého místa.