26/6/2019 Na kolo s architekty

Publikováno: 21.6.2019
27
čvn

Tentokrát se s městským architektem vydáme do ulic Brna netradičně, společnou projížďkou na kolech. Stihneme si tak představit nejen současný stav cyklostezek na příkladu okolí řeky Svitavy, ale také proměny v areálu Nové Zbrojovky, která přímo s nábřežím sousedí.

  • Albert Tkalcovská, Brno
  • 18:00
26/6/2019 Na kolo s architekty

O tom, jaká je aktuální situace a budoucnost cyklistické dopravy v Brně bude mluvit městský architekt Michal Sedláček. Proměnu území Zbrojovky na novou čtvrť uvede koordinátor projektu architekt Ladislav Všetečka. Využijeme také jedinečnou možnost projet si dříve průmyslový areál na kole.

Organizační pokyny

• Červnová procházka s městským architektem je první testovací společnou projížďkou na kolech, prosíme vás tedy o trpělivost a shovívavost.
• Organizátoři v reflexních vestách budou vždy v čele a na konci společného pelotonu, prosíme vás o respektování jejich pokynů.• Cykloprojížďka je otevřená pouze pro účastníky na jízdních kolech.
• Doporučujeme dbát na bezpečnost a použít cyklistickou přilbu.
• Vzhledem ke trase a plánovanému programu nedoporučujeme účast s dětmi.
• Místo úvodního setkání bude parkoviště u ulice Tkalcovská, následně se všichni společně vydáme na cestu do Zbrojovky. Po její prohlídce už se rozdělíme do menších skupinek.
• Do události na facebooku přidáme přesnou mapu trasy s vyznačenými stanovišti, na kterých se můžeme setkat i při jízdě různými rychlostmi.
• Zakončení projížďky plánujeme u Obřanského mostu, uvidíme, zda se společně dostaneme až k němu.

Registrace na procházku

Procházka se koná ve čtvrtek 27. června od 18.00 a je zdarma. Kapacita je ale omezená na 60 osob, je tak nutné se předem přihlásit. Odkaz s registračním formulářem zveřejníme v pondělí 24. června v 10.00 v události na facebooku a na jednoho člověka bude možné registrovat dvě místa. Oproti dřívějším procházkám chceme nabídnout příležitost zúčastnit se i všem těm, kteří nebudou sedět přímo v danou hodinu u počítače, formulář tedy zůstane otevřený až do 16.00 a výběr účastníků proběhne v 17.00 formou losování mezi zaregistrovanými zájemci. Všem následně pošleme informační email, kde se dozví, zda byli či nebyli vylosováni.

Cyklotrasa Svitavská

Brno začalo budovat cyklotrasy v roce 1992, kdy byl vyznačen první úsek mezi Sokolovnou v Komíně a přístavištěm v Bystrci. Aby se předešlo chaotické výstavbě navzájem nepropojených úseků, nechalo si město zpracovat studii cyklistických tras, kterou schválili zastupitelé v roce 1994 jako směrnou část územního plánu města Brna. Základní systém cyklotras je od té doby založen na nábřežních trasách podél Svratky a Svitavy, které doplňují trasy Studentská, Starobrněnská a Průmyslová. Zatímco jsou ale cyklistické stezky na nábřeží Svratky defacto vybudované, trasa podél Svitavy prochází průmyslovou oblastí města a v některých částech je sjízdná stále jen provizorně a obtížně. Na severu přitom navazuje na vybudovanou stezku směřující na Bílovice nad Svitavou a oblast Moravského krasu, na jihu pak na trasu Brno-Vídeň.
Podrobně zde.

Nová Zbrojovka

Historie areálu je spojena s dělostřeleckými dílnami, které císařské vojsko zásobovaly zbraněmi až do konce 1. světové války. Už v roce 1918 vznikla státní společnost Zbrojovka Brno, která se postupně rozšiřovala a zaměřila se také na civilní sektor – automobily, jízdní kola, letecké motory, váhy, letecké motory či obráběcí stroje. V novém miléniu se ale Zbrojovce dařit přestalo, od roku 2003 byla v červených číslech a o tři roky později byli propuštěni poslední zaměstnanci.
V roce 2016 představila soukromá společnost záměr proměnit celé území a z dvacetihektarového brownfieldu v širším centru Brna vytvořit živou, moderní a dobře dostupnou čtvrť pro bydlení, služby, práci i volný čas. Už v červnu stejného roku začaly sanační práce a zároveň rekonstrukce několika stávajících budov. Prvním místem, které v Nové Zbrojovce znovu ožívá, je budova bývalé Nářaďovny.
Podrobně zde.
Z procházek pořizujeme fotografie a video za účelem propagace činnosti KAM. Svou účastí souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů uvedenými zde.

Další články

Nové brněnské hlavní nádraží se začíná rýsovat. Nizozemští architekti projektují napojení hromadné dopravy, přilehlých čtvrtí i nábřeží Svratky

Nové brněnské hlavní nádraží se začíná rýsovat. Nizozemští architekti projektují napojení hromadné dopravy, přilehlých čtvrtí i nábřeží Svratky

20.9.2022

Projektování nového hlavního nádraží začalo. Vítězové mezinárodní architektonické soutěže, ateliéry Benthem Crouwel Architects a West 8, zahájili ve spolupráci s tuzemským ateliérem A8000 práci na architektonické studii kompletního řešení prostoru přednádraží a zanádraží, včetně zdejších plánovaných budov i dalších přilehlých prostor. Hotovo by mělo být do 12 měsíců. Cílem je získat podklady pro navazující kroky projektové dokumentace.

Nábřeží Svratky i Svitavy se promění, před velkou vodou ochrání Komárov i Trnitou

Nábřeží Svratky i Svitavy se promění, před velkou vodou ochrání Komárov i Trnitou

15.9.2022

Souběžná úprava nábřeží je potřebná pro ochranu té části Brna, kde se propojuje záplavové území obou řek, a to i vzhledem k blízké lokalitě soutoku. Výstavba je plánována na roky 2024 a 2025, kdy významnou část nákladů pokryjí dotace.

Vyhlášeno: Krajinářsko-architektonická soutěž na předprostor Domu umění a jižní část parku Koliště

Vyhlášeno: Krajinářsko-architektonická soutěž na předprostor Domu umění a jižní část parku Koliště

13.9.2022

Předmětem soutěže je celá jižní část parku Koliště včetně Domu umění a jeho předprostoru a také přilehlé chodníky se stromořadími. Dům umění i s jeho předprostorem byl koncipován jako dům v parku, a proto je s přilehlým parkem neodmyslitelně spojen.