26/6/2019 Na kolo s architekty

Publikováno: 21.6.2019
27
Červen
2019

Tentokrát se s městským architektem vydáme do ulic Brna netradičně, společnou projížďkou na kolech. Stihneme si tak představit nejen současný stav cyklostezek na příkladu okolí řeky Svitavy, ale také proměny v areálu Nové Zbrojovky, která přímo s nábřežím sousedí.

  • Albert Tkalcovská, Brno
  • 18:00
26/6/2019 Na kolo s architekty

O tom, jaká je aktuální situace a budoucnost cyklistické dopravy v Brně bude mluvit městský architekt Michal Sedláček. Proměnu území Zbrojovky na novou čtvrť uvede koordinátor projektu architekt Ladislav Všetečka. Využijeme také jedinečnou možnost projet si dříve průmyslový areál na kole.

Organizační pokyny

• Červnová procházka s městským architektem je první testovací společnou projížďkou na kolech, prosíme vás tedy o trpělivost a shovívavost.
• Organizátoři v reflexních vestách budou vždy v čele a na konci společného pelotonu, prosíme vás o respektování jejich pokynů.• Cykloprojížďka je otevřená pouze pro účastníky na jízdních kolech.
• Doporučujeme dbát na bezpečnost a použít cyklistickou přilbu.
• Vzhledem ke trase a plánovanému programu nedoporučujeme účast s dětmi.
• Místo úvodního setkání bude parkoviště u ulice Tkalcovská, následně se všichni společně vydáme na cestu do Zbrojovky. Po její prohlídce už se rozdělíme do menších skupinek.
• Do události na facebooku přidáme přesnou mapu trasy s vyznačenými stanovišti, na kterých se můžeme setkat i při jízdě různými rychlostmi.
• Zakončení projížďky plánujeme u Obřanského mostu, uvidíme, zda se společně dostaneme až k němu.

Registrace na procházku

Procházka se koná ve čtvrtek 27. června od 18.00 a je zdarma. Kapacita je ale omezená na 60 osob, je tak nutné se předem přihlásit. Odkaz s registračním formulářem zveřejníme v pondělí 24. června v 10.00 v události na facebooku a na jednoho člověka bude možné registrovat dvě místa. Oproti dřívějším procházkám chceme nabídnout příležitost zúčastnit se i všem těm, kteří nebudou sedět přímo v danou hodinu u počítače, formulář tedy zůstane otevřený až do 16.00 a výběr účastníků proběhne v 17.00 formou losování mezi zaregistrovanými zájemci. Všem následně pošleme informační email, kde se dozví, zda byli či nebyli vylosováni.

Cyklotrasa Svitavská

Brno začalo budovat cyklotrasy v roce 1992, kdy byl vyznačen první úsek mezi Sokolovnou v Komíně a přístavištěm v Bystrci. Aby se předešlo chaotické výstavbě navzájem nepropojených úseků, nechalo si město zpracovat studii cyklistických tras, kterou schválili zastupitelé v roce 1994 jako směrnou část územního plánu města Brna. Základní systém cyklotras je od té doby založen na nábřežních trasách podél Svratky a Svitavy, které doplňují trasy Studentská, Starobrněnská a Průmyslová. Zatímco jsou ale cyklistické stezky na nábřeží Svratky defacto vybudované, trasa podél Svitavy prochází průmyslovou oblastí města a v některých částech je sjízdná stále jen provizorně a obtížně. Na severu přitom navazuje na vybudovanou stezku směřující na Bílovice nad Svitavou a oblast Moravského krasu, na jihu pak na trasu Brno-Vídeň.
Podrobně zde.

Nová Zbrojovka

Historie areálu je spojena s dělostřeleckými dílnami, které císařské vojsko zásobovaly zbraněmi až do konce 1. světové války. Už v roce 1918 vznikla státní společnost Zbrojovka Brno, která se postupně rozšiřovala a zaměřila se také na civilní sektor – automobily, jízdní kola, letecké motory, váhy, letecké motory či obráběcí stroje. V novém miléniu se ale Zbrojovce dařit přestalo, od roku 2003 byla v červených číslech a o tři roky později byli propuštěni poslední zaměstnanci.
V roce 2016 představila soukromá společnost záměr proměnit celé území a z dvacetihektarového brownfieldu v širším centru Brna vytvořit živou, moderní a dobře dostupnou čtvrť pro bydlení, služby, práci i volný čas. Už v červnu stejného roku začaly sanační práce a zároveň rekonstrukce několika stávajících budov. Prvním místem, které v Nové Zbrojovce znovu ožívá, je budova bývalé Nářaďovny.
Podrobně zde.
Z procházek pořizujeme fotografie a video za účelem propagace činnosti KAM. Svou účastí souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů uvedenými zde.

Další články

Osm architektonických týmů chce proměnit náměstí Míru, z jejich návrhů teď odborná porota vybere ten vítězný

Osm architektonických týmů chce proměnit náměstí Míru, z jejich návrhů teď odborná porota vybere ten vítězný

20.4.2021

Kdo navrhl nejlepší řešení proměny náměstí Míru? To na konci tohoto týdne rozhodnou členové odborné poroty. Vybírat budou z osmi návrhů, které přišly do otevřené urbanisticko-architektonické soutěže organizované kanceláří městského architekta. Soutěžící měli za úkol navrhnout úpravu náměstí Míru včetně dopravního řešení, vstupu do parku Kraví hora a podoby nového polyfunkčního domu v prostoru přilehlého areálu Lerchova. Všechny návrhy, včetně těch vítězných, představíme po schválení výsledků soutěže vedením města. Na červen připravujeme také výstavu.

Široký bulvár, byty až pro patnáct tisíc lidí, zelené vnitrobloky i střechy. Příprava nové čtvrti Trnitá pokračuje

Široký bulvár, byty až pro patnáct tisíc lidí, zelené vnitrobloky i střechy. Příprava nové čtvrti Trnitá pokračuje

15.4.2021

Důležitý krok pro rozvoj jižní části Brna, tím je dokončení územní studie nové čtvrti Trnitá. Studie určuje hlavní principy, podle kterých se území o velikosti zhruba 140 hektarů v těsné blízkosti historického jádra města bude v příštích letech rozvíjet. Je to zásadní dokument pro plánovanou výstavbu, ale také pro podobu veřejných prostranství nebo parků. Její aktualizaci zpracovala kancelář městského architekta, která se dlouhodobě věnuje koordinaci záměrů města a investorů v území.

Podzemní dráhy u nás i ve světě. Odborníci sdíleli zkušenosti pro Brno

Podzemní dráhy u nás i ve světě. Odborníci sdíleli zkušenosti pro Brno

9.4.2021

Čím se může inspirovat Brno při plánování podzemní dráhy? Má navazovat na síť železnic, tramvají, nebo půjde o metro? Kolik bude potřeba zastávek? A je na to Brno dost velké? Nejen na tyto otázky hledal odpovědi online seminář pořádaný Kanceláří architekta města Brna ve čtvrtek 25. března. K pětici přednášejících se přes aplikaci Teams připojila téměř stovka posluchačů. Spolupořadatelem akce byl Ústav železničních konstrukcí a staveb Fakulty stavební Vysokého učení technického v Brně.