14/2/2017 Na Valentýna do pasáží a zimního kina

Publikováno: 14.2.2017

Poloveřejné prostory, které rozšiřují užitnou plochu města. To jsou pasáže. Málo známou pasáží Dominik provedl návštěvníky David Mikulášek, vedoucí oddělení veřejného prostoru KAM. Omegu na náměstí Svobody představil…

14/2/2017 Na Valentýna do pasáží a zimního kina

Poloveřejné prostory, které rozšiřují užitnou plochu města. To jsou pasáže. Málo známou pasáží Dominik provedl návštěvníky David Mikulášek, vedoucí oddělení veřejného prostoru KAM. Omegu na náměstí Svobody představil její spoluautor Ladislav Kuba, stejně jako pasáž Alfa, legendární dílo Bohuslava Fuchse. Třešničkou na dortu byla návštěva běžně nepřístupných teras Paláce s Alfa s výhledem na Brno a také promítání v pasáži.

Další články

Měníme nábřeží Svratky: Více místa pro řeku, více místa pro lidi

Měníme nábřeží Svratky: Více místa pro řeku, více místa pro lidi

25.2.2021

V letošním roce začne dlouho očekávané oživení řeky Svratky v úseku od Riviéry k železničnímu viaduktu na Uhelné ulici. Řeka dostane více prostoru a obyvatelé Brna zase místo u vody, kam mohou vyrazit na procházky, za sportem i odpočinkem. Bude se jednat o klidné bezbariérové prostředí vhodné pro vozíčkáře, seniory či maminky s dětmi. Vznikne zde živá zóna, kde se budou lidé potkávat a aktivně trávit svůj čas.

Kulatý stůl: Městská památková zóna III.

Kulatý stůl: Městská památková zóna III.

19.2.2021

Jak se Brno staví k vyhlášení památkové zóny na svém území? Jaký by měla mít rozsah a regulace? A jak celou věc ovlivňují pozdní zápisy do seznamů kulturních památek?

Model pro mezinárodní soutěž. Vzniká zmenšenina budoucí podoby nové čtvrti Trnitá

Model pro mezinárodní soutěž. Vzniká zmenšenina budoucí podoby nové čtvrti Trnitá

17.2.2021

Stovky budov, přes dva tisíce stromů, vlakové a tramvajové tratě i s vozy a řeka Svratka jako výrazný krajinný prvek oblasti. A to vše v měřítku 1:500. Právě připravovaný model nové čtvrti Trnitá obsáhne na dvanácti čtverečních metrech část území Brna dva kilometry dlouhou a jeden a půl kilometru širokou. Využije ho hlavně odborná porota mezinárodní soutěže na podobu nového hlavního nádraží. Přímo do modelu totiž budou soutěžní týmy vkládat navržené budovy s navazujícím veřejným prostranstvím, které tak bude možné hodnotit z nadhledu a v kontextu celého místa.