Říjnová procházka s městským architektem ukázala zájemcům zrekonstruovaný park na Slovanském náměstí. Procházkou prováděl Zdeněk Sendler.
Park na Slovanském náměstí v Králově Poli vznikl v roce 1913 v souvislosti s výstavbou nové obytné čtvrti. Tehdejší Masarykovy sady, jak se park do roku 1939 jmenoval, byl realizován podle projektu hamburského zahradního architekta Leberechta Migga. Později byl částečně upraven arch. Josefem Kumpánem, který ho obohatil o pravidelné cesty, rondelová odpočívadla a pásy ozdobných křovin a stromů. Během několika let prošel park zásahy, které měnily jeho podobu.
Dnešní park je lemován nejen alejí, ale také trolejbusovou tratí několika linek. V roce 1965 ho v polovině proťala trolejbusová trať, která byla na počátku 21. století odstraněna a vedena tak, jak ji známe dnes. Do historie parku vstupuje v letech 2005 až 2006 zahradní architekt Ing. Zdeněk Sendler, který ve spolupráci s architektonickou kanceláři Ing. arch. Radko Květa navrhl řešení obnovy parku. Pak byl v roce 2007 vyhlášen parkem roku.
Právě pan Sendler byl naším průvodcem na říjnové procházce. Návštěvníkům přiblížil historii parku a souvislosti s vybráním jeho studie obnovy parku. Společně s ním jsme prošli park od spodního zatravněného prostoru přes schody až na horní prostor s dětským hřištěm. Povídání doplnil pan architekt o materiály používané při rekonstrukci a popsal průběh výstavby jednotlivých částí. Na závěr procházky s bezmála třiceti zájemci proběhla tradiční diskuze, kdy pan Sendler odpovídal na otázky občanů.
Kancelář architekta města Brna dostala za úkol zpracovat dokumentaci Jednotlivých změn ÚPmB (tzv. „Skupina B.I“), která zahrnuje 150 samostatných změn platného Územního plánu města Brna. Dokumentace byla předána pořizovateli – Odboru územního plánování a rozvoje Magistrátu města Brna. Zveřejněna je od 6. prosince 2023 do 15. ledna 2024. Veřejné projednání proběhne 8. ledna 2024.
Cílem soutěže je nalézt nejlepší návrh uměleckého díla k poctě královny Elišky Rejčky i s odkazem na její osobnost a působení v Brně. Součástí by mělo být také architektonicko-krajinářské řešení přilehlé plochy, která by s uměleckým dílem měla tvořit harmonický celek.
Kancelář architekta města Brna se aktivně zúčastnila Světového silničního kongresu, který se po padesáti letech opět konal v Praze. Článek přijatý do sborníku konference se týkal otázky, zda je pro zlepšení dopravy lepší stavět uvnitř měst, nebo na předměstí. Stáhnout a přečíst si můžete také kompletní českou verzi textu.