Park na Slovanském náměstí v Králově Poli vznikl v roce 1913 v souvislosti s výstavbou nové obytné čtvrti. Tehdejší Masarykovy sady, jak se park do roku 1939 jmenoval, byl realizován podle projektu hamburského zahradního architekta Leberechta Migga. Později byl částečně upraven arch. Josefem Kumpánem, který ho obohatil o pravidelné cesty, rondelová odpočívadla a pásy ozdobných křovin a stromů. Během několika let prošel park zásahy, které měnily jeho podobu.
Dnešní park je lemován nejen alejí, ale také trolejbusovou tratí několika linek. V roce 1965 ho v polovině proťala trolejbusová trať, která byla na počátku 21. století odstraněna a vedena tak, jak ji známe dnes. Do historie parku vstupuje v letech 2005 až 2006 zahradní architekt Ing. Zdeněk Sendler, který ve spolupráci s architektonickou kanceláři Ing. arch. Radko Květa navrhl řešení obnovy parku. Pak byl v roce 2007 vyhlášen parkem roku.
Právě pan Sendler byl naším průvodcem na říjnové procházce. Návštěvníkům přiblížil historii parku a souvislosti s vybráním jeho studie obnovy parku. Společně s ním jsme prošli park od spodního zatravněného prostoru přes schody až na horní prostor s dětským hřištěm. Povídání doplnil pan architekt o materiály používané při rekonstrukci a popsal průběh výstavby jednotlivých částí. Na závěr procházky s bezmála třiceti zájemci proběhla tradiční diskuze, kdy pan Sendler odpovídal na otázky občanů.
V prosinci 2024 schválili brněnští zastupitelé nový Územní plán města Brna, účinnosti nabude 31. ledna…
Velodrom jako dřevěný pavilon – výrazný solitér zasazený do území s velkým měřítkem. Otevřený směrem…
Zvýšit pocit bezpečí, doplnit zeleň nebo mobiliář, rozšířit služby o kavárnu nebo třeba o farmářské…
Přijměte naše srdečné pozvání na výstavu věnovanou současné brněnské architektuře. Výstava se koná v GALERII!…
Zveme Vás na veřejné představení projektu „Realizace protipovodňových opatření města Brna – etapy XXI, XXII“,…
Brněnští zastupitelé dnes svou většinou schválili nový Územní plán města Brna. Po více než dvou…