24/2/2018 Jízda s městským architektem po stopách brněnského nádraží

Publikováno: 28.2.2018

První letošní procházka s městským architektem zavedla účastníky po stopách brněnského nádraží. Nebyla to procházka jen tak ledajaká, projeli jsme se společně motorovým vlakem přímo po kolejišti.

24/2/2018 Jízda s městským architektem po stopách brněnského nádraží

Po kolejích ve vlaku z roku 1967

Připravili jsme pro vás celkem tři komentované jízdy po trase: Brno hlavní nádraží – Slatina – Letiště – zpět do Slatiny – Židenice – Brno dolní nádraží – Horní Heršpice a zpět na Brno hlavní nádraží. Vašimi průvodci byli městský architekt Michal Sedláček spolu s dopravním specialistou Martinem Všetečkou. Jedna jízda trvala 60 minut a pro zájemce byla tato akce zdarma.

Sraz byl v prostorách Hlavního nádraží, kdy jsme se postupně dále přesunuli k nástupišti a do vlaku. Všechny tři jízdy byly plné do posledního místa. Pro všechny účastníky jsme připravili přehlednou mapu obou variant, kterou jsme po celou dobu jízdy komentovali a všichni mohli sledovat nejen z vlaku, ale i na mapě, obě varianty nového brněnského nádraží.

S vláčkem jsme dojeli až na brněnské letiště v Tuřanech, kam se člověk běžně vlakem nepodívá. Zde byla krátká zastávka, kde zájemci mohli z vláčku vylézt, vyfotit si ho a podívat se na letiště z nevšedního pohledu.

Trasa dále pokračovala přes Židenice a Brno dolní nádraží zpět na Hlavní nádraží. I přes mrazivé teploty, které v sobotu panovaly, byla jízda příjemným pohledem na velmi aktuální téma přestavby brněnského nádraží. Na jízdě jsme prezentovali obě řešené varianty, tedy jak přesun nádraží k řece, tak pod Petrov. Kompletní fotogalerii z akce naleznete zde.

Motorový vlak, kterým jsme v sobotu 24. února jeli, nám zajistilo Občanské sdružení Klub přátel kolejových vozidel Brno, o.s.. Svou činností napomáhají k uchování a údržbě historických kolejových vozidel především motorové ale i parní trakce a k jejich prezentaci na veřejnosti.

Více zde: https://www.kpkv.net/

Další články

Nové brněnské hlavní nádraží se začíná rýsovat. Nizozemští architekti projektují napojení hromadné dopravy, přilehlých čtvrtí i nábřeží Svratky

Nové brněnské hlavní nádraží se začíná rýsovat. Nizozemští architekti projektují napojení hromadné dopravy, přilehlých čtvrtí i nábřeží Svratky

20.9.2022

Projektování nového hlavního nádraží začalo. Vítězové mezinárodní architektonické soutěže, ateliéry Benthem Crouwel Architects a West 8, zahájili ve spolupráci s tuzemským ateliérem A8000 práci na architektonické studii kompletního řešení prostoru přednádraží a zanádraží, včetně zdejších plánovaných budov i dalších přilehlých prostor. Hotovo by mělo být do 12 měsíců. Cílem je získat podklady pro navazující kroky projektové dokumentace.

Nábřeží Svratky i Svitavy se promění, před velkou vodou ochrání Komárov i Trnitou

Nábřeží Svratky i Svitavy se promění, před velkou vodou ochrání Komárov i Trnitou

15.9.2022

Souběžná úprava nábřeží je potřebná pro ochranu té části Brna, kde se propojuje záplavové území obou řek, a to i vzhledem k blízké lokalitě soutoku. Výstavba je plánována na roky 2024 a 2025, kdy významnou část nákladů pokryjí dotace.

Vyhlášeno: Krajinářsko-architektonická soutěž na předprostor Domu umění a jižní část parku Koliště

Vyhlášeno: Krajinářsko-architektonická soutěž na předprostor Domu umění a jižní část parku Koliště

13.9.2022

Předmětem soutěže je celá jižní část parku Koliště včetně Domu umění a jeho předprostoru a také přilehlé chodníky se stromořadími. Dům umění i s jeho předprostorem byl koncipován jako dům v parku, a proto je s přilehlým parkem neodmyslitelně spojen.