První letošní procházka s městským architektem zavedla účastníky po stopách brněnského nádraží. Nebyla to procházka jen tak ledajaká, projeli jsme se společně motorovým vlakem přímo po kolejišti.
Připravili jsme pro vás celkem tři komentované jízdy po trase: Brno hlavní nádraží – Slatina – Letiště – zpět do Slatiny – Židenice – Brno dolní nádraží – Horní Heršpice a zpět na Brno hlavní nádraží. Vašimi průvodci byli městský architekt Michal Sedláček spolu s dopravním specialistou Martinem Všetečkou. Jedna jízda trvala 60 minut a pro zájemce byla tato akce zdarma.
Sraz byl v prostorách Hlavního nádraží, kdy jsme se postupně dále přesunuli k nástupišti a do vlaku. Všechny tři jízdy byly plné do posledního místa. Pro všechny účastníky jsme připravili přehlednou mapu obou variant, kterou jsme po celou dobu jízdy komentovali a všichni mohli sledovat nejen z vlaku, ale i na mapě, obě varianty nového brněnského nádraží.
S vláčkem jsme dojeli až na brněnské letiště v Tuřanech, kam se člověk běžně vlakem nepodívá. Zde byla krátká zastávka, kde zájemci mohli z vláčku vylézt, vyfotit si ho a podívat se na letiště z nevšedního pohledu.
Trasa dále pokračovala přes Židenice a Brno dolní nádraží zpět na Hlavní nádraží. I přes mrazivé teploty, které v sobotu panovaly, byla jízda příjemným pohledem na velmi aktuální téma přestavby brněnského nádraží. Na jízdě jsme prezentovali obě řešené varianty, tedy jak přesun nádraží k řece, tak pod Petrov. Kompletní fotogalerii z akce naleznete zde.
Motorový vlak, kterým jsme v sobotu 24. února jeli, nám zajistilo Občanské sdružení Klub přátel kolejových vozidel Brno, o.s.. Svou činností napomáhají k uchování a údržbě historických kolejových vozidel především motorové ale i parní trakce a k jejich prezentaci na veřejnosti.
Více zde: https://www.kpkv.net/
Nahlédněte s námi do jednoho z prvních moravských příkladů funkcionalismu. Červnová procházka za architekturou povede do budovy od Ernsta Wiesnera původně určené pro Union banku a od roku 1950 využívané Československým rozhlasem. Zaměříme se na výsledky nedávné kompletní rekonstrukce podle návrhu architektů z brněnského ateliéru Tišnovka pod vedením Miloše Klementa. Čekat nás budou také ikonické části budovy, jako je elegantní schodiště nebo terasa s unikátním výhledem na Brno.
Základní principy, cíle a témata Brněnských stavebních předpisů? Pro odbornou veřejnost připravujeme na 14. června setkání u kulatého stolu, jehož součástí bude také prostor pro diskusi a podněty.
Ochrana Brňanů před přívalovými dešti, zlepšení stavu podzemních vod i mikroklimatu, ale také zvýšení odolnosti města vůči změnám klimatu. Nejen to mají přinést pilotní projekty zaměřené na hospodaření se srážkovými vodami v sedmi městských částech. Na základě již hotové studie proveditelnosti budou vypracovány projektové dokumentace pro realizaci konkrétních opatření. Brněnští zastupitelé na to odsouhlasili zajištění potřebných financí z rozpočtu města. Nositelem projektu je Kancelář architekta města Brna (KAM).