První letošní procházka s městským architektem zavedla účastníky po stopách brněnského nádraží. Nebyla to procházka jen tak ledajaká, projeli jsme se společně motorovým vlakem přímo po kolejišti.
Připravili jsme pro vás celkem tři komentované jízdy po trase: Brno hlavní nádraží – Slatina – Letiště – zpět do Slatiny – Židenice – Brno dolní nádraží – Horní Heršpice a zpět na Brno hlavní nádraží. Vašimi průvodci byli městský architekt Michal Sedláček spolu s dopravním specialistou Martinem Všetečkou. Jedna jízda trvala 60 minut a pro zájemce byla tato akce zdarma.

Sraz byl v prostorách Hlavního nádraží, kdy jsme se postupně dále přesunuli k nástupišti a do vlaku. Všechny tři jízdy byly plné do posledního místa. Pro všechny účastníky jsme připravili přehlednou mapu obou variant, kterou jsme po celou dobu jízdy komentovali a všichni mohli sledovat nejen z vlaku, ale i na mapě, obě varianty nového brněnského nádraží.

S vláčkem jsme dojeli až na brněnské letiště v Tuřanech, kam se člověk běžně vlakem nepodívá. Zde byla krátká zastávka, kde zájemci mohli z vláčku vylézt, vyfotit si ho a podívat se na letiště z nevšedního pohledu.

Trasa dále pokračovala přes Židenice a Brno dolní nádraží zpět na Hlavní nádraží. I přes mrazivé teploty, které v sobotu panovaly, byla jízda příjemným pohledem na velmi aktuální téma přestavby brněnského nádraží. Na jízdě jsme prezentovali obě řešené varianty, tedy jak přesun nádraží k řece, tak pod Petrov. Kompletní fotogalerii z akce naleznete zde.

Motorový vlak, kterým jsme v sobotu 24. února jeli, nám zajistilo Občanské sdružení Klub přátel kolejových vozidel Brno, o.s.. Svou činností napomáhají k uchování a údržbě historických kolejových vozidel především motorové ale i parní trakce a k jejich prezentaci na veřejnosti.
Více zde: https://www.kpkv.net/

Ponava jako nová čtvrť propojující historii místa se zelení, sportem i moderním městským životem? Nabídka ateliéru bauchplan ).(, který ve svém návrhu představil flexibilní plán proměňující dnes zanedbaný kout poblíž centra Brna ve vizi pestrých veřejných prostranství, dostupného bydlení nebo parku spojujícího Lužánky s Planýrkou. Jako nejlepší ho i proto vybrala odborná komise soutěžního dialogu zadávaného a pořádaného Kanceláří architekta města Brna. Tento, i dva konkurenční finální návrhy řešení od ateliérů M2AU a Refuel, si budete moci prohlédnout na výstavě v Galerii architektury Brno. Doprovodí je vítězný model i koncepty soutěžních týmů z předchozích kol workshopu, které představí cestu, jakou se soutěžní dialog ubíral od svého počátku v roce 2024.
S vizí nové atraktivní a zároveň udržitelné městské čtvrti s pestrými a bezpečnými veřejnými prostranstvími, zeleným propojením Lužánek s Planýrkou a příležitostmi pro veřejný sport i rekreaci zvítězil architektonický ateliér bauchplan ).(. Včera byli o rozhodnutí odborné komise soutěžního dialogu zadávaného a pořádaného Kanceláří architekta města Brna informováni brněnští radní. Všechny soutěžní práce budou představeny na výstavě, která se bude konat letos v listopadu.
Až bude hotový tunel pod Vinohrady a provoz z Gajdošovy a Svatoplukovy se přesune na nový úsek velkého městského okruhu, Stará osada bude stát na prahu nové éry. Jaké funkce bude mít? O svoje názory a potřeby se teď lidé můžou podělit v městské anketě na webu damenavas.cz. Anketa bude přístupná do 23. listopadu a pro její vyplnění není nutné mít trvalý pobyt v Brně.