Procházka: Šalinou za pyramidami

Publikováno: 20.8.2020
03
Září
2020

Za pyramidami nemusíte do Egypta, hned 108 jich najdete na fasádě nové haly denního ošetření ve Vozovně Pisárky, kde tříští hluk. Přidejte se k nám 3. září na procházku s městským architektem, během které si detailně projdeme zmíněnou budovu nominovanou na titul Stavba roku 2020. Průvodcem nám bude architekt David Kudla, autor návrhu ze studia DKarchitekti. Společně se projedeme také pisáreckou vozovnou, kde vás na závěr čeká i jedno překvapení.

  • Vozovna Pisárky
  • 17:30
Procházka: Šalinou za pyramidami

Organizační pokyny a registrace na procházku

Procházka se koná ve čtvrtek 3. září od 17:30, sejdeme se už o 10 minut dříve v místě pisárecké točny tramvají (poblíž trolejbusové zastávky Pisárky směr Mendlovo náměstí). Kapacita je omezená na 60 osob a je nutné se předem přihlásit. Odkaz s registračním formulářem zveřejníme přímo v události na Facebooku – ve čtvrtek 27. srpna v 11:00. Na jednu emailovou adresu bude možné registrovat dvě osoby. Procházka je pro registrované účastníky zdarma.

Všechny účastníky prosíme, aby měli s sebou roušku, bez ní není účast na procházce možná, děkujeme!

Z procházek pořizujeme fotografie a video za účelem propagace činnosti KAM. Svou účastí souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů uvedenými na našem webu.

Hala denního ošetření a očištění DEPO Brno

Novostavbu 117 metrů dlouhé haly s jediným obřím oknem najdete od letošního roku ve Vozovně Pisárky u ulice Hlinky. Navrhlo ji brněnské studio DKarchitekti a na první pohled zaujme svým venkovním pyramidovým opláštěním. To kromě estetického dojmu slouží především k pohlcování hluku projíždějících tramvají – díky perforaci ho pyramidy odráží jen 40 %.

Hodně pozornosti tvůrci věnovali také vratům v čelech budovy a jedinému oknu, které je patrně největší v Brně. S plochou 129 metrů čtverečních je totiž dvakrát větší než známé obývákové okno ve vile Tugendhat. Toto „oko“ bude spolu s podsvětleným logem DPMB svítit do noční ulice – pracovní proces čištění tramvajových souprav totiž končí v pozdních nočních hodinách. Lidé tak mohou z ulice sledovat, jak se vozy připravují na další den. Během večerních a nočních hodin jich halou projede přibližně 130.

Hala se dostala do nominace v soutěži Stavba roku 2020.

Další články

Osm architektonických týmů chce proměnit náměstí Míru, z jejich návrhů teď odborná porota vybere ten vítězný

Osm architektonických týmů chce proměnit náměstí Míru, z jejich návrhů teď odborná porota vybere ten vítězný

20.4.2021

Kdo navrhl nejlepší řešení proměny náměstí Míru? To na konci tohoto týdne rozhodnou členové odborné poroty. Vybírat budou z osmi návrhů, které přišly do otevřené urbanisticko-architektonické soutěže organizované kanceláří městského architekta. Soutěžící měli za úkol navrhnout úpravu náměstí Míru včetně dopravního řešení, vstupu do parku Kraví hora a podoby nového polyfunkčního domu v prostoru přilehlého areálu Lerchova. Všechny návrhy, včetně těch vítězných, představíme po schválení výsledků soutěže vedením města. Na červen připravujeme také výstavu.

Široký bulvár, byty až pro patnáct tisíc lidí, zelené vnitrobloky i střechy. Příprava nové čtvrti Trnitá pokračuje

Široký bulvár, byty až pro patnáct tisíc lidí, zelené vnitrobloky i střechy. Příprava nové čtvrti Trnitá pokračuje

15.4.2021

Důležitý krok pro rozvoj jižní části Brna, tím je dokončení územní studie nové čtvrti Trnitá. Studie určuje hlavní principy, podle kterých se území o velikosti zhruba 140 hektarů v těsné blízkosti historického jádra města bude v příštích letech rozvíjet. Je to zásadní dokument pro plánovanou výstavbu, ale také pro podobu veřejných prostranství nebo parků. Její aktualizaci zpracovala kancelář městského architekta, která se dlouhodobě věnuje koordinaci záměrů města a investorů v území.

Podzemní dráhy u nás i ve světě. Odborníci sdíleli zkušenosti pro Brno

Podzemní dráhy u nás i ve světě. Odborníci sdíleli zkušenosti pro Brno

9.4.2021

Čím se může inspirovat Brno při plánování podzemní dráhy? Má navazovat na síť železnic, tramvají, nebo půjde o metro? Kolik bude potřeba zastávek? A je na to Brno dost velké? Nejen na tyto otázky hledal odpovědi online seminář pořádaný Kanceláří architekta města Brna ve čtvrtek 25. března. K pětici přednášejících se přes aplikaci Teams připojila téměř stovka posluchačů. Spolupořadatelem akce byl Ústav železničních konstrukcí a staveb Fakulty stavební Vysokého učení technického v Brně.