03 Historie přesunu

8.12.2017

Brno o „odsunuté“ poloze nádraží rozhoduje od roku 1924. Tehdy vítězný návrh v soutěži na nový regulační plán navrhl polohu nádraží za ulicí Opuštěná.

03 Historie přesunu

V dalších letech se plány města na polohu nádraží postupně měnily – např. na ulici Uhelnou nebo Úzkou. Kolem roku 1967 se začalo uvažovat o přesunu nádraží na místo stávajícího „Dolního nádraží“.

Plány byly přerušeny normalizací a pokračovaly znovu od roku 1985. V roce 1990-91 se sešla společná komise Českých drah, Ministerstva dopravy, nezávislých odborníků a města Brna, aby posoudila 4 polohy nádraží. Jako nejlepší variantu doporučila polohu u ulice Opuštěná, která se stala závazným podkladem pro Územní plán města Brna. V roce 2002 pak byla usnesením vlády ČR schválena přestavba železničního uzlu Brno v souladu s tímto územním plánem.

V roce 2004 a 2016 se konala referenda o poloze nádraží. V roce 2015 uložila Vláda ČR ministru dopravy zajistit zpracování Studie proveditelnosti železničního uzlu Brno. Studie proveditelnosti vyhodnotila 2 varianty polohy nádraží – Řeka a Petrov.

Dokáže se Brno teď, po 94 letech, shodnout na poloze hlavního nádraží? #kamnadrazi

Prohlédněte si schéma zde.

Další články

13/10/2016 Setkání se zástupci BOI

13/10/2016 Setkání se zástupci BOI

14.10.2016

Na podzim roku 2016 proběhlo setkání zástupců KAM s neformální platformou brněnských občanských iniciativ v hotelu AMPHONE.

25/5/2017 Třetí jízda KAM JEDE K VÁM!

25/5/2017 Třetí jízda KAM JEDE K VÁM!

19.5.2017

Třetí zastávkou pro KAM byla městská část Komín. Za hojné účasti jsme s obyvateli Jundrova, Komína a Žabovřesk řešili otázky týkající se nejen územního plánu.

Soutěžící odevzdali návrhy na sociálně zdravotní komplex Červený kopec

Soutěžící odevzdali návrhy na sociálně zdravotní komplex Červený kopec

13.9.2018

Ve čtvrtek 13. září 2018 byla uzávěrka architektonické soutěže o návrh na sociálně zdravotní komplex Červený kopec.