03 Historie přesunu

8.12.2017

Brno o „odsunuté“ poloze nádraží rozhoduje od roku 1924. Tehdy vítězný návrh v soutěži na nový regulační plán navrhl polohu nádraží za ulicí Opuštěná.

03 Historie přesunu

V dalších letech se plány města na polohu nádraží postupně měnily – např. na ulici Uhelnou nebo Úzkou. Kolem roku 1967 se začalo uvažovat o přesunu nádraží na místo stávajícího „Dolního nádraží“.

Plány byly přerušeny normalizací a pokračovaly znovu od roku 1985. V roce 1990-91 se sešla společná komise Českých drah, Ministerstva dopravy, nezávislých odborníků a města Brna, aby posoudila 4 polohy nádraží. Jako nejlepší variantu doporučila polohu u ulice Opuštěná, která se stala závazným podkladem pro Územní plán města Brna. V roce 2002 pak byla usnesením vlády ČR schválena přestavba železničního uzlu Brno v souladu s tímto územním plánem.

V roce 2004 a 2016 se konala referenda o poloze nádraží. V roce 2015 uložila Vláda ČR ministru dopravy zajistit zpracování Studie proveditelnosti železničního uzlu Brno. Studie proveditelnosti vyhodnotila 2 varianty polohy nádraží – Řeka a Petrov.

Dokáže se Brno teď, po 94 letech, shodnout na poloze hlavního nádraží? #kamnadrazi

Prohlédněte si schéma zde.

Další články

BEZbariérovost v KAMu – přednáška

BEZbariérovost v KAMu – přednáška

13.10.2017

V pátek 13. října proběhla v Kanceláři architekta města Brna přednáška s expertkou na bezbariérovost působící ve Švédsku paní Zdeňkou Šrámkovou a paní Milenou Antonovičovou, poradní sbor pro bezbariérovost.

Pozvánka na Den otevřených dveří

Pozvánka na Den otevřených dveří

30.6.2017

Přijďte k nám! 10. července 2017 otevřeme brány naší kanceláře, těšíme se na vás od 10.00.

6/4/2017 Urbanistická soutěž otevře část areálu BVV veřejnosti – veřejné setkání

6/4/2017 Urbanistická soutěž otevře část areálu BVV veřejnosti – veřejné setkání

7.4.2017

KAM organizuje mezinárodní urbanistickou soutěž na nové využití části areálu BVV. 6. 4. 2017 v Kongresovém centru BVV se mohla široká veřejnost seznámit se záměry soutěže.