Horní část ulice Úvoz se mezi Konečného náměstím a ulicí Grohova objevuje už v brněnském územním plánu z roku 1902. V pozměněné variantě se zaoblenějším trasováním ji nalezneme také v územním plánu z roku 1928.
Pokud se ale podíváme do historických map, ještě na začátku 50. let postavena nebyla a ve směru od Mendlova náměstí končila na úrovni Grohovy.
Až na přelomu 50. a 60. let dělníci začali s prodloužením do podoby, jakou známe dnes. Část Úvozu pod Kraví horou byla v roce 1902 pouze dlouhodobá vize. Tehdejší zástavba Konečného náměstí a jeho okolí na ni ale byla prozíravě připravena. Když ji dělníci po šedesáti letech postavili, zapadla do struktury města natolik, že ji leckdo může považovat za samozřejmé spojení Konečného a Mendlova náměstí, které je v místě odjakživa. Na dobové fotografie ze stavby se můžete podívat například na stránkách Internetové encyklopedie města Brna.
I dnes proto víme, že ne všechny komunikace a tramvajové tratě vyprojektované v návrhu nového územního plánu budou hotové v blízké době. Územní plán totiž především říká, že to, co se bude realizovat v příštích letech, se musí stavět s předpokladem dlouhodobého rozvoje města. Tedy tak, abychom si teď zbrkle nezablokovali možnosti, které můžeme za 20 let nutně potřebovat.
Jasné a jednotné požadavky na označování odkládacích míst, jejich umístění i podobu potřebného mobiliáře –…
Nábřeží Ponávky u brněnského Zamilovaného hájku využívají každý den tisíce lidí – při cestě do…
V září loňského roku představilo vedení města společně se zástupci dotčených sportovních odvětví plány na…
Nová hala pro dráhové cyklisty a atlety vznikne vedle plaveckého komplexu za Lužánkami. Spojení obou…
Zahajujeme historicky první soutěžní dialog pro město Brno! Cílem je získat návrh nejvhodnějšího urbanisticko-architektonického uspořádání…
Přijměte naše pozvání na výstavu všech nominovaných děl České ceny za architekturu 2024. Koná se…