KAM nádraží?

Publikováno: 27.3.2017

Otázka, která neustále hýbe Brnem. K jaké variantě se přiklonit? Kde bude nádraží lepší, dostupnější a příjemnější? Ale ono to není vše. Připravili jsme pro vás první výstavu Kanceláře na toto ožehavé téma. Navíc přímo mezi vámi, v ulicích města Brna.

KAM nádraží?

Nádraží pod Petrovem a u řeky

Tématem první výstavy, kterou KAM uspořádala s brněnským magistrátem, byl ne/přesun hlavního vlakového nádraží. Konala se v září 2016 jako informační kampaň před referendem o poloze železničního uzlu. Na několika místech ve městě Brně vyrostly informační panely. Zájemci na nich našli informace o obou variantách umístění nádraží (tedy ve stávající i odsunuté poloze), přesněji řečeno prezentaci vítězného projektu urbanistické soutěže „Budoucnost centra Brna“ (UNIT architekti, Praha) a nejzdařilejší urbanistické studie v souběžně vypracované zakázce „Budoucnost centra města Brna ve variantě přestavby železničního uzlu Brno „Řeka“ (Sdružení Ivan Koleček – Pavel Jura, architekti Lausanne – Brno).

Podrobnější informace o prezentaci najdete ZDE.

Další články

Široký bulvár, byty až pro patnáct tisíc lidí, zelené vnitrobloky i střechy. Příprava nové čtvrti Trnitá pokračuje

Široký bulvár, byty až pro patnáct tisíc lidí, zelené vnitrobloky i střechy. Příprava nové čtvrti Trnitá pokračuje

15.4.2021

Důležitý krok pro rozvoj jižní části Brna, tím je dokončení územní studie nové čtvrti Trnitá. Studie určuje hlavní principy, podle kterých se území o velikosti zhruba 140 hektarů v těsné blízkosti historického jádra města bude v příštích letech rozvíjet. Je to zásadní dokument pro plánovanou výstavbu, ale také pro podobu veřejných prostranství nebo parků. Její aktualizaci zpracovala kancelář městského architekta, která se dlouhodobě věnuje koordinaci záměrů města a investorů v území.

Podzemní dráhy u nás i ve světě. Odborníci sdíleli zkušenosti pro Brno

Podzemní dráhy u nás i ve světě. Odborníci sdíleli zkušenosti pro Brno

9.4.2021

Čím se může inspirovat Brno při plánování podzemní dráhy? Má navazovat na síť železnic, tramvají, nebo půjde o metro? Kolik bude potřeba zastávek? A je na to Brno dost velké? Nejen na tyto otázky hledal odpovědi online seminář pořádaný Kanceláří architekta města Brna ve čtvrtek 25. března. K pětici přednášejících se přes aplikaci Teams připojila téměř stovka posluchačů. Spolupořadatelem akce byl Ústav železničních konstrukcí a staveb Fakulty stavební Vysokého učení technického v Brně.

Prohlédněte si doplněný 3D model celého Brna a vyzkoušejte si jeho úpravu

Prohlédněte si doplněný 3D model celého Brna a vyzkoušejte si jeho úpravu

1.4.2021

Že je na úvodním obrázku situace vystřižená jako ze Suezského průplavu, kde nedávno uvízla obří loď? Nebojte, nic podobného nehrozí a ani na vás nezkoušíme aprílové žertíky. Dnes naopak spouštíme novou verzi rozšířeného 3D modelu města Brna. A u té příležitosti nabízíme všem zájemcům možnost vyzkoušet si během prvních dnů provozu virtuální úpravu veřejného prostoru a přidávání různých prvků – stromů, městského mobiliáře nebo dopravních prostředků.