Osm prosklených modulů bude v Brně na dolním nádraží k dispozici až do konce velké vlakové výluky v polovině prosince. Prodloužení provozu Čekárny schválila Rada města Brna, nadále využívat příjemné zázemí vnitřního posezení umožnil provozovatel objektu TIC Brno, který zajistil jeho vytápění.
I nadále bude fungovat také stánek s občerstvením s upravenou podzimní nabídkou a v jednom z prosklených modulů je až do konce provozu k nahlédnutí aktualizovaný model budoucí čtvrti s novým nádražím. Autorem modelu i celého projektu Čekárny je Kancelář architekta města Brna.
Čekárnu navštíví denně přibližně 300 osob a do konce října se očekává přibližně 51 600 návštěvníků. V proskleném modulu proběhlo několik prezentací brněnských a jihomoravských podniků, výrobců a umělců.
Cíl co možná nejpohodlnějšího cestování v době vlakové výluky zároveň doplňuje i kultivace a oživení této části města. Čekárna vyrostla nedaleko výpravní budovy dolního nádraží na pozemku, který patří Brněnským komunikacím. Ve spolupráci s Veřejnou zelení města Brna území upravili a zasadili zde květiny vykvétající v průběhu roku. Doplňkem služeb Čekárny je také Lavička Knihovny Jiřího Mahena v Brně, již devátá ve městě, která nabízí kolemjdoucím možnost odnést si zdarma vybraný titul.
Jasné a jednotné požadavky na označování odkládacích míst, jejich umístění i podobu potřebného mobiliáře – nejen to přináší nový Standard odkládacích míst pro jízdní kola a koloběžky, který vypracovala Kancelář architekta města Brna ve spolupráci s Odborem dopravy Magistrátu města Brna. Dokument, který dnes schválila Rada města Brna, má do budoucna zlepšit podmínky pro cyklistiku a zároveň přispět ke kultivaci veřejných prostranství. Standard se stane od 1. prosince 2024 podkladem závazným pro útvary Magistrátu města Brna a jeho příspěvkové organizace a doporučeným pro městské části a obchodní společnosti se 100% majetkovou účastí Brna.
Nábřeží Ponávky u brněnského Zamilovaného hájku využívají každý den tisíce lidí – při cestě do zaměstnání, k rekreaci, sportu, procházkám i zahrádkaření. Do bezprostředního okolí zasahují oblasti bydlení, dopravy a průmyslu, část je retenční nádrží zadržující vodu z přívalových dešťů. Lokalita však přes svá četná využití postrádá dlouhodobý plán rozvoje. Brno se proto spolu s městskými částmi Královým Polem a Řečkovicemi a Mokrou Horou dohodlo na uspořádání krajinářského soutěžního workshopu, který organizuje Kancelář architekta města Brna. Zájemci o účast teď mohou do 7. března 2025 podávat své návrhy koncepce rozvoje území.
V září loňského roku představilo vedení města společně se zástupci dotčených sportovních odvětví plány na výstavbu významných sportovišť v Brně. Kombinovaná hala pro atletiku a dráhovou cyklistiku vznikne v blízkosti lužáneckého plaveckého stadionu. Fotbalový stadion najde své místo na výstavišti, a to v místě současného velodromu.